اخبار داغ

دومین سالروز برجام و گمشده اصلی رسانه‌های دولتی

دومین سالروز برجام و گمشده اصلی رسانه‌های دولتی
مقایسه تیترهای دو سال قبل با برخوردی که این روزها این رسانه‌ها با برجام دارند، به خوبی واقعیت برجام را نشان می‌دهد. در واقع بی‌توجهی و برخورد منفعلانه ارتش رسانه‌ای حامی دولت با برجام، پیامی جز شکست برجام را به جامعه مخابره نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا؛ برای کسانی که به مسائل کشور دلسوزانه و با دوربین واقع‌بینی نگاه می‌کردند، همان روزها عاقبت برجام قابل پیش‌بینی بود و می‌دانستند توافقی که مبنای اصلی آن «اعتماد متوهمانه به دشمن قسم خورده مردم» و «قربانی کردن منافع ملی پای منافع حزبی و سیاسی» باشد، یقینا عاقبت خوشی برای ملت ایران نخواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

امروز و در حالی که دو سال از توافق برجام می‌گذرد، واقعیت‌هایی زیادی در این رابطه خود را نشان داده و صحت دغدغه‌های منتقدان برجام بیش از پیش مشخص شده است. با این همه، یکی از واقعیت‌های عبرت‌انگیز و البته تلخ در رابطه با برجام، نوع مواجهه ارتش رسانه‌ای حامی دولت با این مسئله است.

,

اگر به آرشیو رسانه‌های پرتعداد حامی دولت در روزهای مذاکرات و توافق نگاه کنیم به وضوح می‌بینیم که چگونه از برجام بت ساختند و چگونه فریبکارانه آن را ناجی ملت معرفی می‌کردند. تیترهایی مانند «فروپاشی تحریم»، «مرگ تحریم‌ها»، «اینک بدون تحریم»، «تحریم‌ها به تاریخ پیوست» و... واکنش‌های بودند که دوسال پیش چنین روزهایی صفحه اول روزنامه‌های زنجیره‌ای را پر کرده بودند.

,

, ,

اما مقایسه تیترهای دو سال قبل با برخوردی که این روزها این رسانه‌ها با برجام دارند، به خوبی واقعیت برجام را نشان می‌دهد. در واقع بی‌توجهی و برخورد منفعلانه ارتش رسانه‌ای حامی دولت با برجام، پیامی جز شکست برجام را به جامعه مخابره نمی‌کند.

,

با این همه، اما اوضاع این روزهای برجام و سبک برخورد رسانه‌های دولتی با آن، واقعیت دیگری را نیز نشان می‌دهد و آن هم «عدم صداقت» این رسانه‌ها است. شبکه گسترده رسانه‌ای حامی دولت در قبال برخورد با برجام، نشان داده که همانند خود مسؤولان دولت و شخص روحانی، «صداقت» گمشده اصلی آن است. این در حالی است که رسالت خبرنگار و رسانه این است که با مخاطب صادقانه برخورد کند و از بیان واقعیت‌ها حتی اگر به ضررش هم باشد، ابایی نداشته باشد.

,

رسانه‌های دولتی که زمانی «غیرصادقانه» برای جامعه از برجام بت ساختند، امروز و در شرایطی که بعد از دو سال شکست برجام قطعی شده، حاضر نیستند این واقعیت را برای مخاطبان خود تشریح کنند و به گونه‌ای با مسئله برخورد می‌کنند کأنه کیهان و وطن امروز بودند که از نهایی شدن برجام سرمست شده بودند و تیترهای آنچنانی در حمایت از آن می‌زدند!

,

این در حالی است که حالا حتی حامیان و دست‌اندرکاران اصلی برجام هم مجبور شده‌اند به شکست برجام اعتراف کنند. به طوری که جواد ظریف که مسؤول مستقیم تحمیل این قرارداد ننگین به کشور است، بارها به نقض آن اعتراف کرده است. وی در آخرین اعتراف به شکست برجام دیروز در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان د‌‌رباره رفتار آمریکا د‌‌ر قبال برجام گفت: «ایالات متحد‌‌ه تعهد‌‌ات خود‌‌ را انجام ند‌‌اد‌‌ه است. به عنوان نمونه، کاخ سفید‌‌ چند‌‌ روز پیش اعلام کرد‌‌ که ترامپ از حضورش د‌‌ر هامبورگ برای نشست گروه ۲۰ استفاد‌‌ه کرد‌‌ه تا سران کشورها را  نسبت به تجارت با ایران د‌‌لسرد‌‌ کند‌‌. این نه فقط نقض روح، بلکه نقض متن برجام است».

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه