اخبار داغ

تاکید عربستان بر ادامه تحریم قطر

تاکید عربستان بر ادامه تحریم قطر
هیات دولت عربستان بر ادامه تحریم و محاصره قطر تا پاییندی کامل آن تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسکای نیوز، هیات دولت عربستان اعلام کرد که اقدامات کشورهای تحریم‎کننده علیه قطر باید ادامه داشته باشد تا دوحه ملزم به اجرای کامل مطالبات این کشورها شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هیات دولت عربستان تاکید کرد که تا زمانی که قطر به مطالبات کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر به طور کامل پایبند نباشد، باید فشارها و تحریم‏‎ها علیه این کشور ادامه یابد.

کشورهای بحرین، عربستان سعودی، مصر، امارات، لیبی و مالاوی یک ماه گذشته روابط دیپلماتیک خود را با قطر به اتهام حمایت این کشور از تروریسم و دخالت در امور داخلی خود قطع کردند.

کشورهای امارات، عربستان و بحرین به عنوان سه کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس و همچنین مصر پس از اعلام قطع روابط دیپلماتیک، قطر را تحریم و تاکید کردند تا زمانی که دوحه به مطالبات و شروط آنها پاسخ مثبت ندهد، تحریم‎های خود علیه این کشور را بر نمی دارند.

مهمترین شروطی که برای قطر معین شده شامل قطع تمام هرگونه روابط دیپلماتیک با ایران و حزب‌الله، تعطیلی کامل شبکه الجزیره و برچیدن پایگاه نظامی ترکیه از خاک این کشور است. کشور قطر نیز به برخی از این شروط پاسخ مثبت داده و برخی دیگر را رد کرد.

مهمترین شروطی که برای قطر معین شده شامل قطع تمام هرگونه روابط دیپلماتیک با ایران و حزب‌الله، تعطیلی کامل شبکه الجزیره و برچیدن پایگاه نظامی ترکیه از خاک این کشور است که قطر هم در پاسخ به این مطالبات، بیشتر این شروط را رد کرد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه