اخبار داغ

ترامپ احتمالاً به برجام پایبند می‌ماند

ترامپ احتمالاً به برجام پایبند می‌ماند
یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شد ترامپ ظاهراً در حال حرکت به سمت ماندن در برجام، بعد از تکمیل بررسی‌های دولتش در قبال ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دولت «دونالد ترامپ»، مطابق گزارش رسانه‌های خبری، تا ساعاتی دیگر برای یک بار دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) را تأیید خواهد کرد.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

با وجود این، برخی رسانه‌های پیشتر گزارش داده بودند تأیید پایبندی ایران به «برجام» به معنی ماندن «ترامپ» در آن نیست و او بعد از انجام بررسی‌هایی که چند نهاد دولتش انجام آن هستند، ممکن است رأی به خروج از این توافق هسته‌ای بدهد.   

,

«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا ماه آوریل در گزارش سه ماهه به کنگره اعلام کرد که ایران به مفاد توافق هسته‌ای پایبند بوده است. همزمان، دولت ترامپ اعلام کرد به دولتش دستور داده با انجام بررسی‌هایی در خصوص ایران، تعیین کنند که پایبندی به برجام در راستای منافع آمریکا است یا خیر.

,

 رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند نتایج این بررسی‌ اواخر تابستان اعلام می‌شود.

,

 «الیز لابوت»، خبرنگار شبکه خبری «سی‌ان‌ان» روز دوشنبه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد ترامپ ظاهراً در حال حرکت به سمت سیاست ماندن در توافق هسته‌ای، اما اجرای سفت و سخت آن است.  

,

مقام آمریکایی مورد استناد «سی‌ان‌ان» همچنین با تکرار ادعاها گفته دولت ترامپ تلاش خواهد کرد با فعالیت‌های ایران در دیگر حوزه‌ها از جمله «حمایت از تروریسم»، دخالت در یمن و نقاط دیگر و نقض حقوق بشر مقابله کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه