اخبار داغ

رهبری و کابینه جدید!

رهبری و کابینه جدید!
این روزها در فضای مجازی مسأله رابطه انتخاب وزراء، با رهبر معظم انقلاب مورد بحث و اظهارنظر قرار می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سید عزت الله ضرغامی در کانال شخصی خود نوشت: انشاءالله در روزهای آینده کابینه جدید و نسبتاً تازه نفس اداره قوه مجریه را در دست خواهد گرفت. برای آنان آرزوی موفقیت می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


این روزها در فضای مجازی مسأله رابطه انتخاب وزراء، با رهبر معظم انقلاب مورد بحث و اظهارنظر قرار می‌گیرد.

,
,


برخی بر این باورند که همه وزراء محترم با نظر ایشان انتخاب می‌شوند و این رویه را حتی تا معاون رئیس جمهور هم توسعه می‌دهند.

,
,


اختلاف نظرهای جریان‌های سیاسی حامیان رئیس جمهور نیز باعث شده تا عدم انتخاب احتمالی افراد مدنظر آنان به نوعی به رهبری نسبت داده شود.

,
,


از سوی دیگر این شایعات باعث تضعیف جایگاه مجلس نیز شده است. چرا که نمایندگان محترم به حسب قانون وظیفه دارند تا در مورد صلاحیت تک تک وزراء بررسی، اظهارنظر و تصمیم گیر نمایند.

,
,


تجربه من از همکاری با ۳ رئیس جمهور محترم در دولت و آشنایی با اعضاء محترم کابینه‌ها حاکی از آن است که تصور فوق صحت ندارد.

,
,


همه‌ی وزراء و معاونین محترم مستقیماً توسط رئیس جمهور انتخاب می‌شوند. معمولاً وزرای دفاع، اطلاعات و خارجه به دلیل حساسیت ویژه و لزوم هماهنگی بیشتر با دستگاههای حاکمیتی، پس از انتخاب اولیه رئیس جمهور، با مشورت نهایی رهبری قطعی می‌شوند.

,
,


همانگونه که در مورد وزیر دادگستری نیز هماهنگی رئیس جمهور و قوه قضائیه ضروری است.

,
,


معمولاً رهبری معظم در مورد اکثریت غالب اعضای کابینه نظر خاصی مطرح نمی‌کنند و این موضوع به هیچ وجه به معنای تأیید و یا رد آنان نیست. مواردی هم بوده که شخصاً به یک انتخاب خوب هم صحه گذاشته‌اند که به نوعی تقویت آن فرد هم محسوب می‌شود.

,
,


رهبری هیچگاه فرد خاصی را هم برای عضویت در کابینه انتخاب و معرفی نمی‌کنند. اگر در برخی جلسات خصوصی، که کسی از آن مطلع نیست، رؤسای محترم جمهور بخواهند از نظر مشورتی ایشان در سایر موارد استفاده کنند و در واقع از تجربه، دانش و نگاه حکیمانه‌شان سود ببرند موضوع دیگری است.

,
,


رئیس جمهور محترم باید بر اساس وعده‌هایی که به مردم داده‌اند کابینه‌ی شایسته‌ای تشکیل دهند که اولویت آنان توانایی و صلاحیت تحقق وعده‌های ایشان باشد.

,
,


آقای روحانی رئیس جمهور همه مردم است. او باید بتواند رضایت اکثریت، اقلیت و حتی کسانی که در انتخابات شرکت نکرده‌اند را جلب کند و آحاد ملت را نسبت به آینده کشور امیدوار نماید.

,
,


وجه مشترک همه مردم حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است که به نظر می‌رسد دولت محترم به این مسأله توجه جدی دارد.

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه