اخبار داغ

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خطاب به هیات نظارت بر برجام:

هیئت نظارت بر اجرای برجام عملکرد مشخص و شفافی نداشته/ آمریکا تعهدات بین‌المللی خود را به سخره گرفته است

هیئت نظارت بر اجرای برجام عملکرد مشخص و شفافی نداشته/ آمریکا تعهدات بین‌المللی خود را به سخره گرفته است
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در نامه‌ای خطاب به اعضای هیئت نظارت بر اجرای صحیح برجام با اشاره به اینکه رفع همه تحریم‌ها شعار خوش رنگ و لعابی بود که تنها کارکرد انتخاباتی داشت نوشت: هیئت نظارت بر اجرای برجام در ماه‌های اخیر عملکرد مشخص و شفافی نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در نامه‌ای خطاب به اعضای هیئت نظارت بر اجرای صحیح برجام با اشاره به اینکه رفع همه تحریم‌ها شعار خوش رنگ و لعابی بود که تن‌ها کارکرد انتخاباتی داشت نوشت: هیئت نظارت بر اجرای برجام در ماه‌های اخیر عملکرد مشخص و شفافی نداشته است.


بسم الله الرحمن الرحیم


اعضای محترم هیئت نظارت بر اجرای صحیح برجام


جناب آقایان حسن روحانی.
علی لاریجانی.
علی اکبر ولایتی.
علی شمخانی.
محمد جواد ظریف.
حسین دهقان.
علی اکبر صالحی
سعید جلیلی.


ضمن عرض سلام و آرزوی توفیق برای یکایک شما بزرگواران، نیک مستحضر هستید توافق نامه هسته‌ای موسوم به برجام در دی ماه ۹۴ مشروط به ۱۸ شرط از سوی شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی و همچنین نامه ۹ بندی مقام معظم رهبری برای اجرای دقیق به دولت محترم ابلاغ گردید.


طبق بند ۲ نامه رهبر معظم انقلاب، شورایی تشکیل شد تا به طور دائم عملکرد «ایران» و «۵ + ۱» را رصد و طبق قانون نسبت به انجام اقدامات موثر تصمیم‌گیری کند. بعد از گذشت حدود یک سال و نیم از ابلاغ این مصوبات و نامه موافقت مشروط مقام معظم رهبری شاهد نقاط ضعف بارز و آشکاری در روند اجرایی شدن توافق هسته‌ای هستیم که بی‌توجهی و مسامحه نسبت به مقابله با آنها، موجب ایجاد آثار مخربی شده است.


با گذشت بیش از چندین ماه از اجرایی شدن برجام و همچنین انجام یکسویه همه تعهدات از جانب کشورمان بار‌ها و بار‌ها شاهد بدعهدی و اقدامات خصمانه طرف غربی بوده ایم. هر چند بدعهدی و خباثت از دشمن جای تعجب ندارد، بلکه نکته تلخ ماجرا آنجاست که با هر عهد شکنی، رسانه‌های زنجیره‌ای حامی دولت و گاه خود مسئولان دولتی و نیمه دولتی دست به توجیهاتی محیرالعقول زده و تلاش می‌کنند که از این توافق متزلزل دفاع کرده و دشمن را تبرئه نمایند.


متاسفانه اظهارات توجیه گرانه برخی آقایان و البته اصرار برخی دیگر در ارائه مدل‌های برجام گونه برای رفع سایر چالش‌های کشور و گره زدن راه حل همه مسائل به بیرون از مرزها، این گمان را برای طرف غربی تقویت کرد که طرف ایرانی هیچ گاه در صدد مقابله با بدعهدی‌ها برنخواهد آمد و هزینه کارشکنی در مسیر اجرای توافق هسته‌ای برای آمریکایی‌ها چیزی نزدیک به صفر است.


با هر تحریم جدیدی یک توجیه مشخص وجود دارد تحت این عنوان که "این تحریم‌ها تحریم‌های جدیدی نیست و تکرار تحریم‌های قبل است " احتمالا منظور آقایان این است که نترسید، اتفاق جدیدی نیفتاده است. بعد هم اضافه می‌کنند که این تحریم‌ها واکنش جدی کشورمان را به همراه خواهد داشت و مردم قرار است سال‌ها در چرخه بازی کودکانه تکرار تحریم‌های قبل که "قرار است" واکنش جدی ایران را به دنبال داشته باشد سرگردان بمانند.


تصویب تحریم‌های موسوم به «سیدا» اولین اقدام طرف آمریکایی در راه نقض برجام نبوده است و آخرین آن هم نخواهد بود. به نظر می‌رسد اعضای هیئت محترم که عمدتا از حامیان و بانیان انعقاد برجام بوده اند بیم آن را دارند که به دستاورد بزرگشان خدشه‌ای وارد شود و در این مسیر ابدا ملاحظه منافع ملی را نمیکنند.


البته جای بسی خوشحالی است که بعد از مدت‌ها برخی برادران به صحبت‌های دلسوزانه منتقدین رسیده اند و از ایستادگی ملت ایران و بی تاثیری تحریم‌ها سخن میگویند.


کم‌تر انسان متدین و باوجدانی در کشور باقی مانده است که معترف به این نباشد که اساسا آمریکایی‌ها چیزی از روح و جسم برجام باقی نگذاشته اند و تعهدات بین المللی خود را به سخره گرفته اند و رفع همه تحریم‌ها و احقاق حقوق کشورمان شعار خوش رنگ و لعابی بود که تن‌ها کارکرد انتخاباتی داشت


هرچند جای بسی تاسف است که عده‌ای از همان ابتدا خوش باورانه امضای وزیر امور خارجه آمریکا را تضمین انجام تعهدات می‌پنداشتند و منتقدین را به باد توهین و تهمت گرفته ادعای این را داشتند که موفق شده اند میان هیئت حاکمه در آمریکا اختلاف بیفکنند. حال آنکه امروز بسته‌های تحریمی با اکثریت آرا در سنا و کنگره به تصویب میرسد و نه تن‌ها احدی هم متعرض این نقض عهد فاحش نمیگردد بلکه با وقاحت و بی شرمی کشورمان متهم به نقض برجام و کارشکنی میگردد.


با توجه به جمیع موارد بالا و مطالبی که عرض شد باید اضافه کنیم، هیئت نظارت بر اجرای برجام نیز در ماه‌های اخیر عملکرد مشخص و شفافی نداشته است و گزارش روشنی از اقدامات و بررسیهای این هیئت به افکار عمومی ارائه نشده است. اینکه چرا ایران در مقابل کارشکنی‌های طرف مقابل در برجام اقدام متقابلی انجام نمی‌دهد مسئله عجیبی است. به نظر می‌رسد که تفکری در هیئت نظارت بر اجرای برجام وجود دارد که حتی اگر آمریکا صراحتا به نقض برجام اعتراف کرد، ایران بایستی به تعهدات خود پایبند باشد. پرسش جدی آن است که در انت‌ها از اجرای یکسویه برجام چه سودی نصیب ایران خواهد شد؟


در انتها بسیج دانشجویی به صورت رسمی از تک تک اعضای این هیئت دعوت به عمل می‌اورد که در جمع دانشجویان بسیجی حاضر شده و گزارش دقیقی از عملکرد این هیئت و نحوه برخورد با بدعهدی‌ها و خباث‌های طرف مقابل ارائه کنند. باشد که اینبار تصمیمی جدی در برابر اقدامات رذیلانه طرف مقابل اتخاذ شده و صرفا به گلایه توییتری و فشار ایمیلی و مواضع صرفا فرمایشی اکتفا نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه