اخبار داغ

یادداشت/

رمضان خونین غزه؛ احیاء کننده اتحاد امت اسلامی

رمضان خونین غزه؛ احیاء کننده اتحاد امت اسلامی
فلسطین؛ از مهمترین مسائل امت اسلامی است که به ابعاد قومی، سرزمینی و عربی محدود نمی شود. بلکه با توجه به دشمنان فلسطین و توطئه های آن ها در منطقه و جهان اسلام، مسأله فلسطین فراسرزمینی و فراملی است و به نوعی به همه امت اسلامی مربوط می شود. اسرائیل از ابتدای شکل گیری اش وحدت و انسجام امت اسلامی را نشانه گرفته و سعی در انهدام امت اسلامی به عنوان رقیب و دشمن اصلی خود داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از "سپاس" جنگ خونین اسرائیل علیه مردم مظلوم و مقاوم غزه در ماه مبارک رمضان پس از کش و قوس های فراوان در موضوع ترویج تفرقه گرائی مذهبی میان برخی دولت های به ظاهر اسلامی به وقوع پیوست، لذا اتحاد کنونی امت اسلامی و وحدت کلمه همه مسلمانان و قیام بر علیه رژیم اشغالگر قدس از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است زیرا اختلاف افکنی دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و متحدان غربی عربی اش در حوادث سوریه و عراق، بحران های قومی و مذهبی را در جوامع اسلامی شعله ور ساخته بود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, "سپاس",

لیکن مسأله دفاع از آرمان های مردم فلسطین به ویژه اهتمام امت اسلامی به لزوم یاری مردم غزه همه معادلات دولت های ارتجاعی عرب و قدرت های استکباری را بر هم زد تا بار دیگر امت اسلامی به خود آید و زمزمه دفاع و حمایت همه جانبه از مردم غزه را به عنان شعار کلیدی خود در برابر شیاطین غربی و عربی مطرح سازد، که در جای خود به عنوان مولفه مثبت در انسجام بخشی به امت واحده اسلامی در دفاع از قدس شریف و نیز هم نوایی آحاد مسلمانان در حمایت از مردم غزه و مبارزه با اسرائیل و قدرت های استکباری مورد نظر می باشد.

اما درسوی دیگر باید به قاعده ای دردناک اشاره نمود، قاعده ای که معلول حوادث اخیر سوریه و عراق است، حوادثی  که با سردمداری آمریکا و اسرائیل و برخی قدرت های غربی و ترکیه و با حمایت های همه جانبه رژیم های ارتجاعی عرب و با عاملیت برخی گروه های افراطی سنی و شیعه در جهت ایجاد اختلافات مذهبی ایجاد گردید و با کشتار وحشیانه گروه های سلفی علیه شیعیان و کشورهای حامی مقاومت به اوج رسید را می توان به عنوان عامل کلیدی در جری تر شدن اسرائیل برای حمله و تحمیل یک جنگ واقعی بر مردم مظلوم غزه مورد ارزیابی قرار داد.
,
,
,
,
,
, , ,
لذا قبل از آنکه جنایات وحشیانه رژیم خونخوار اسرائیل و نیز سکوت رسمی و خائنانه کشورهای عربی و نیز کم کاری های مجرمانه بین المللی را به عنوان عوامل کلیدی در رقم خوردن رمضان خونین مردم مظلوم غزه مورد اشاره قرار دهیم، باید ازعامیلت آمریکا این شیطان بزرگ، به عنوان عامل اصلی ایجاد تفرقه و اختلاف در میان امت اسلامی با ابزار  گروه های مزدور سنی و شیعه و حمایت های رژیم مرتجع عربی و اقدمات ننگین و وحشیانه گروه های تروریستی سلفی به عنوان مولفه بسترساز در جنایات بی سابقه اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه یاد نمود.

  باید اذعان نمود اسرائیل با گسترش اقدامات و طرح های امریکائی در مقابله با کشورها و دولت های حامی مقاومت و از طریق جنایات گروه های تروریستی وهابی، سلفی توانست خود را احیاء نماید و در صدد چنگ اندازی به مقدسات اسلام در فلسطین و کشتار بیرحمانه مردم مظلوم غزه برآید، لذا امام خمینی (ره) در تبیین نقش منفی و مخرب دولت های به ظاهر اسلامی در جری تر شدن حملات  اسرائیل بر علیه مسلمانان فرمودند: «مع الأسف با اختلافاتی که در مناطق دیده می شد -و خصوصا در مناطق عربی- این موجب شده است که اسرائیل با جمعیت کمی که دارد، در مقابل اعراب با آن جمعیت کثیر و سازو برگ کثیر ایستادگی کند.... بر مسلمین و بر دولت های اسلامی است که با هم متحد بشوند و این جرثومه فساد را از بن و بیخ برکنند و به کسانی که پشتیبانی آن ها را می کنند اجازه ندهند که پشتیبانی کنند. من از خدای تبارک و تعالی، قدرت اسلام و عظمت اسلام و مسلمین و وحدت کلمه را خواستارم.»
   
جنگ خونین غزه معلول خیانت های رژیم های مرتجع عرب بر علیه حامیان مقاومت است که اتحاد امت اسلامی را نشانه رفته بود لیکن مسأله فلسطین و رمضان خونین مردم مظلوم غزه بار دیگر تفرقه افکنی قدرت های استکباری و دولت های آمریکائی اما به ظاهر اسلامی را خنثی نمود. از این رو برخلاف سکوت خائنانه و ننگین بسیاری از کشورهای عربی، می توان  انسجام و اتحاد امت اسلامی در دفاع از مردم مظلوم غزه را به عینه مشاهده نمود.

بنابراین حامیان مقاومت باید با بهره گیری از ظرفیت عظیم امت اسلامی در راستای نابودی کامل اسرائیل و پس از آن مقابله با رژیم های مرتجع عربی در قالب ادامه جنبش های بیداری اسلامی اقدام نمایند.
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه