اخبار داغ

گزارش از همایش"همبستگی اسلامی در منظر اندیشمندان جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان"؛

جایی که دین وجود دارد، محلی برای ترور نیست/ ایران و آذربایجان از نظر مذهبی هویت یکسانی دارند

جایی که دین وجود دارد، محلی برای ترور نیست/ ایران و آذربایجان از نظر مذهبی هویت یکسانی دارند
همایش"همبستگی اسلامی در منظر اندیشمندان جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان" با حضور مهمانانی از جمهوری آذربایجان، و به همت معاونت بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، "ائلدار ابراهیم اف" نماینده مجلس، و رئیس گروه دوستی پارلمانی آذربایجان و ایران، مبارز قربانلی رئیس کمیته دولتی در امور تشکلهای دینی آذربایجان، مبارز قربانلی رئیس کمیته دولتی در امور تشکلهای دینی آذربایجان به عنوان مهمانان خارجی همایش"همبستگی اسلامی در منظر اندیشمندان جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان" به سخنرانی پرداختند که مشروح این سخنرانی ها در ادامه آورده می شود:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

نماینده مجلس جمهوری آذربایجان: ایران و جمهوری آذربایجان پتانسیل های مهمی دارند که باید از آن استفاده کنند

, نماینده مجلس جمهوری آذربایجان: ایران و جمهوری آذربایجان پتانسیل های مهمی دارند که باید از آن استفاده کنند, نماینده مجلس جمهوری آذربایجان: ایران و جمهوری آذربایجان پتانسیل های مهمی دارند که باید از آن استفاده کنند,

نماینده مجلس آذربایجان با اشاره به روابط خوب بین ایران و کشورش در دوره های مختلف، تأکید کرد که روابط سیاسی بین دو کشور رو به بهبودی است. ائلدار ابراهیم اف، نماینده مجلس، عضو کمیته سیاست کشاورزی و رئیس گروه دوستی پارلمانی آذربایجان و ایران، با اشاره به مرزهای مشترک بین ایران و آذربایجان گفت: دو کشور در دوره های مختلف، روابط بسیار مهم و خوبی با یکدیگر داشته و مقامات هر دو کشور برای تقویت روابط و بررسی مسائل منطقه ای سفرهایی به کشور همسایه خود داشته اند.

,

وی در ادامه به بیانیه رؤسای جمهور دو کشور برای تقویت روابط و  همچنین روابط خوب بین مجلس ایران و آذربایجان و سفر نماینده های ایرانی به آذربایجان اشاره کرد و گفت: ایران در درگیری‌های به وجود آمده از حق آذربایجان دفاع کرده است و روابط سیاسی بین دو کشور رو به بهبودی است.

,

ابراهیم اف با بیان اینکه شرکتهای مهم ایرانی سرمایه چند میلیاردی در آذربایجان دارند، عنوان کرد: دو کشور پتانسیل‌های مهمی دارند که باید از آن استفاده کنند.

,

, ,

رئیس کمیته دولتی در امور تشکل‌‌‌های دینی آذربایجان: جایی که دین وجود دارد، محلی برای ترور نیست

, رئیس کمیته دولتی در امور تشکل‌‌‌های دینی آذربایجان: جایی که دین وجود دارد، محلی برای ترور نیست, رئیس کمیته دولتی در امور تشکل‌‌‌های دینی آذربایجان: جایی که دین وجود دارد، محلی برای ترور نیست,

 مبارز قربانلی رئیس کمیته دولتی در امور تشکلهای دینی آذربایجان در همایش”همبستگی اسلامی در منظر اندیشمندان جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان” با اشاره به اینکه اکثرا مسلمانان قربانی ترور هستند، گفت: اغلب ترورها در دنیا به اسلام  نسبت داده می شود و حال آنکه هیچ ربطی به اسلام ندارد و در واقع جایی که دین وجود دارد، محلی برای ترور نیست.

,

وی در ادامه افزود: ۱۹ درصد از جمعیت کره زمین مسلمانان هستند و می توانند نقش مهمی در سیاست ایفا کنند، به همین دلیل است که برخی می خواهند مانع پیشرفت مسلمانان شوند؛ نظر عمومی غرب این است که تمام ترورها از طرف مسلمانان است.

,

قربانلی با اشاره به اینکه در آذربایجان همیشه دوستی بین مذاهب برقرار بوده است، خاطرنشان ساخت: ملت ایران و آذربایجان روابط دوستانه و تاریخی دارند و در زمینه های مختلف همکاری‌های بسیار خوبی بین دو کشور در جریان است، مردم ما با فرهنگ هم آشنا هستند و اشتراکات دینی با هم دارند.

,

قربانلی با تأکید بر اینکه همبستگی اسلامی پیام عصر کنونی است، از جنگ‌ها و خونریزی‌های موجود در جهان اسلام ابراز تأسف کرد و خواستار مقابله با تفرقه و پراکندگی بین مسلمانان شد.

,

, ,

 تأکید رئیس اداره مسلمانان قفقاز بر توسعه روابط ایران و آذربایجان

,  تأکید رئیس اداره مسلمانان قفقاز بر توسعه روابط ایران و آذربایجان,  تأکید رئیس اداره مسلمانان قفقاز بر توسعه روابط ایران و آذربایجان,

رئیس اداره مسلمانان قفقاز با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی ایران به اسلام و به خصوص مسأله وحدت، بر ضرورت همکاری ایران و آذربایجان در همه زمینه ها از جمله مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

,

 شیخ الاسلام الله شکور پاشا زاده "رئیس اداره مسلمانان قفقاز" ضمن قدرانی از تلاشهای مجمع تقریب در زمینه وحدت و تقریب بین مذاهب گفت: ایران و آذربایجان دو کشور دوست و برادر هستند، ملتها و دولتهای این دو کشور با هم ارتباط عمیق دارند. و از نظر مذهبی نیز هویت یکسانی دارند و امیدوارم روز به روز به هم نزدیکتر شوند و روابط بین خود را توسعه دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه