اخبار داغ

معاون قوه قضائیه:

تنها 5 درصد روایت طب سنتی اسناد مورد اعتماد دارند

تنها 5 درصد روایت طب سنتی اسناد مورد اعتماد دارند
معاون قوه قضائیه گفت: از آیات و روایتی طب سنتی تنها 15 درصد سندیت دارند و 5 درصد آن ها دارای اسناد قوی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت‌الاسلام هادی صادقی شب گذشته در اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره قرآنی رویکرد زندگی مومنانه در مسجد حضرت زهرا(س) دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد به مقایشه طب سنتی و طب اسلامی پرداخت و عنوان کرد: در گذشته پزشکی یکی از شاخه‌های حکمت بود که این کلمه در فرهنگ لغات عربی به معنای علم همراه رفق و مدارا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ادامه داد: علمی که همراه با رفق و مدارا است به این معناست که حکیم باید علاوه بر درمان با بیمار رفاقت کند و با او مدارا داشته باشد.

,

معاون فرهنگی قوه قضائیه کشور اظهار کرد: طب سنتی با  طب اسلامی تفاوت  دارد و نباید این دو را یکی دانست چرا که طب سنتی اطلاعاتی است که از قدیم تاکنون نسل به نسل  به ما رسیده اما طب اسلامی اطلاعتی که در قرآن و روایات آمده است.

,

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه 600 روایت با موضوع بهداشت در اسلام داریم،  بیان کرد: باید به این نکته توجه داشت که در بسیاری از آیات و روایت ما در امور بهداشتی است

,

وی عنوان کرد: از آیات و روایتی طب سنتی تنها 15 درصد از آن سندیت دارد و 5 درصد آن ها دارای اسناد قوی هستند.

,

معاون فرهنگی قوه قضائیه کشور اظهارکرد: برای تببین این آیات و روایت پزشکی در دنیا باید ابتدا علوم قرآنی بفهمیم بعد برای درک بهتر با آزمایش‌های علمی صحت این روایات را به دنیا نشان دهیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه