اخبار داغ

مصاحبه جذاب و خواندنی با پیشکسوت خبری شهرستان طبس؛

عاشق خبرنگاریم/ خبرنگار باید به دنبال مشکلات مردم و توانمندی‌های شهرش باشد

عاشق خبرنگاریم/ خبرنگار باید به دنبال مشکلات مردم و توانمندی‌های شهرش باشد
خبرنگار روزنامه قدس و کیهان در شهرستان طبس، مدت ۳۲ سال است که مشغول حرفه روزنامه نگاری است، فردی مهربان و فعال که در ادامه به مناسبت روز خبرنگار با او گفتگویی کوتاهی داشتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری طبس نیوز، خبرنگار روزنامه قدس از شهرستان طبس بیش از ۳۲ سال در حرفه روزنامه نگاری و خبرنگاری مشغول است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طبس نیوز,

خبرنگاری از جنس مردم، آرام، خوش قلب و مهربان، باوقار و ورزشکار که همیشه سنجیده عمل کرده چه در برخورد با مدیران و چه در بازگویی مشکلات مردمی.

,

, ,

خبرنگاری که ضربه های قلم برصفحه سفید کاغذش موی سیاهش را سفید گردانده است.

,

علی اکبر برقی متولد سال ۳۶ از طبس در خانواده ۱۳ نفره بزرگ شد که یک خواهر و بقیه برادر بودند.

,

برادری در دفتر مهاجرت در تورنتوی کانادا دارد که بارها به او پیشنهاد داده که به آنجا سفری داشته باشد اما او قبول نکرده و اعتقاد دارد اگه بخواهم سفری بروم به زیارت عتبات عالیات میروم.

,

بردار کوچکتر او هم اکنون معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس است گر چه با او در برخی موارد هم عقیده نیست اما به گفته خودش برادرانه به او علاقه دارد و مورد محبت و احترام است.

,

بقیه برادرانش همه کارمند دولتی هستند.

,

پدرش تنها رستوران دار شهر طبس در زمان قبل انقلاب بود و این مراودات و رفت آمدها باعث شد او فردی اجتماعی بار بیاید که البته پس از زلزله سهمگین طبس اوضاع عوض شد و او یکی از برادرانش را از دست داد.

,

برقی از زمان نوجوانی علاقه زیادی به ورزش داشت و سرانجام در آموزش و پرورش به عنوان معلم ورزش استخدام شد.

,

, ,

در سال ۶۲ با بانوی مومنه ای ازدواج کرد همسرش تحصیلات ابتدایی داشت اما پس از ازدواج مشغول به تحصیل میشود و هم اکنون کارشناس ارشد در رشته قرآن و حدیث و نهج البلاغه است و قصد ادامه همین رشته در مقطع دکتری دارد و در رشته های مختلف قرآنی در مسابقات استانی و کشوری شرکت میکند و افتخار می آفریند.

,

علی اکبر برقی سه فرزند دارد دخترش کارشناس حقوق و خانه دار و پسرانش یکی حسابدار اداره برق و دیگری مهندس یکی از معادن زغالسنگ طبس است.

,

از او در مورد آرامشی که در رفتار و گفتارش است، سوال میکنم که پاسخ میدهد من ذاتا آدم پر استرسی بودم اما نحوه برخورد مسئولین، ائمه جمعه و روحانیون و ارتباط خبری که با آنها داشتم باعث شده این روحیه آنها به من منتقل شود و رفتار آنها تاثیرگذار بوده و میتوان گفت این آرامش ظاهری را نیز مدیون خبرنگاریم هستم.

,

علی اکبر برقی ۴ نوه دارد که بسیار برایش عزیز هستند یکی از نوه هایش با شیرین زبانیش وقتی به او میگوییم پدرجان چه دوست دارد فورا میگوید اخبار.

,

گاه اخبار زیاد میشود و خانم خانه در این امر به او کمک میکند و چه خوب که بانویی چنین توانمند یار و یاور همیشگی همسرش است.

,

خبرنگار روزنامه قدس در طبس اما پس از بازنشستگی برای خود زمینی خرید و باغی درست کرد و در کنارش پرورش گوسفند به راه انداخت و خلاصه در کنار خبرنگاری به زراعت و دامداری مشغول است.

,

از علی اکبر برقی در خصوص اینکه چه چیزی در ازای کنار گذاشتن کار خبریتان طلب میکنید پرسیدم که گفت: من ۳۰ سال در کنار کار معلمی خبرنگار بودم و هر چه گذشته به آن علاقمندتر شدم و هیچ ازایی در قبال کنار گذاشتنش نمیخواهم چرا که آن را دوست دارم.

,

معلم بازنشسته ورزش اما از تلخ و شیرین روزگار خبری خود میگوید و زمانی که گزارشی نوشته و دغدغه ای از مشکلات مردم را بازگو کرده و مسئولین در پی حلش برآمدند و مرتفع شده که آن روز از بهترین روزهای زندگانیش است.

,

, ,

از جمله گزارش او در روزنامه قدس با تیتر《ساختمان آموزش و پرورش طبس هم ۱۰ ساله شد》 که پس از آن درخواست اعتبار شد و این گزارش موثر واقع شده بود.

,

اما خبرهای جاده ای و فوتی و کشته هایش او را درهم میشکند و انگار قلمش تا اوج قلبش تیر میکشد به خصوص که یکی از برادرانش را در همین جاده های مرگ از دست داده است.

,

واقعه ۱۹ مرداد و سقوط هواپیما تهران_طبس که امروز در سالگرد آن هستیم نیز از وقایع تلخ دوران خبریش بود که همه را متاثر و چهره شهر را مشکی پوش کرده بود.

,

علی اکبر برقی در توصیف خبرنگاری میگوید: خبرنگار آن نیست که در جلسه ای بنشیند و بنویسد و منتشر کند بلکه غیر از این باید برود ببیند مشکلات مردم چیست توانمندی شهرش را بسنجد و خبر تولیدی داشته باشد و خود صاحب نظر باشد.

,

از فضای رسانه ای شهر سوال کردم و اینچنین پاسخ داد: مدیرانی که حرفی برای گفتن ندارند از خبرنگار فراری اند و اینها رزومه کاری خود را زیر سوال میبرند اما مسئولین و مدیران فعال و پویا ارتباط خوبی با روزنامه نگار و خبرنگار دارند بنابراین فضای رسانه ای همیشه به یک شکل نیست و برای هر مدیری و دستگاهی متفاوت است.

,

خبرنگار روزنامه قدس در شهرستان طبس مهمترین مشکلات شهر را کمبود آب و کمی نزولات آسمانی، خشکسالی و برخی معضلات و آسیب های اجتماعی از جمله بیکاری جوانان، طلاق و شایعه سازی ها دانست.

,

علی اکبر برقی تقریبا از شروع به کار روزنامه قدس کار خبری را آغاز کرده و حدود ۲۵ سال است که خبرنگار و نماینده روزنامه کیهان در شهرستان طبس میباشد و کارش باعث شده بقیه اعضای خانواده نیز به روزنامه و خبر روی بیاورند.

,

گاهی نیز برخی از او گلایه کردند که چرا موقعیت ما را به خطر انداختی.

,

, ,

در یکی از روزهای گرم و آفتابی طبس زمانی که او درخت خرما را هرس میکرد شاخه تیز خرما به چشمش آسیب میزند و روزنامه نگار فعال شهرمان چشمش تا حد نابینایی میرود و مجبور به عمل جراحی شد که گاه در برخی جلسات می بینیم که عینک های سیاهش را بر چشم میزند تا نور اذیتش نکند.

,

بعد از آن ملزم به استراحت میشود که در همین فاصله بیماری ارثی دیابت به سراغش میاید و او پس از آن بنا به دلایلی عمل قلب باز انجام میدهد.

,

اما هشت عمل جراحی او باعث نشد تا دست از این حرفه ای که عاشقانه آن را دنبال میکند بردارد و به گفته خودش علاقه به کار اطلاع‌رسانی باعث شده به بیماری‌هایش فکر هم نکند.

,

و اکنون او شش دهه از عمر و سه دهه از کار رسانه ایش را میگذارند و همیشه پای کار و همپای جوانان رسانه ای طبس در همه جا حاضر و در صحنه است.

,

او بیشترین اخبار و گزارشات شهرستانی را در روزنامه‌های در حال فعالیت خود منتشر کرده و به همین دلیل بارها از طرف مدیران روزنامه ها و مسئولین شهرستان مورد تجلیل قرار گرفته است.

,

وی بیشتر اخبار را از روزنامه و رادیو و تلویزیون دنبال میکند اما گاهی سری به سه سایت خبری شهرستان میزند.

,

در مورد مجموعه پایگاه خبری طبس نیوز میگوید طبس نیوز از رسانه های خوب طبس است و اخبارش موثق و مورد اطمینان است و برای شما و همه خبرنگاران پر تلاشش آرزوی موفقیت میکنم.

,

 

,

به یقین بدانیم که اگر شهرستان طبس به یکی از قطب‌های خبری شرق کشور تبدیل شده مرهون توانمندی های پیشکسوتان خبری از جمله اقای علی اکبر برقی است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه