اخبار داغ

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

افزایش اعتماد عمومی بزرگترین ماموریت کمیته امداد است/وام های اشتغال زایی کمیته امداد دو برابر شد

افزایش اعتماد عمومی بزرگترین ماموریت کمیته امداد است/وام های اشتغال زایی کمیته امداد دو برابر شد
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:افزایش اعتماد عمومی مردم نسبت به کمیته امداد بزرگترین ماموریت این نهاد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار،پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمع مدیران و مسئولان شاهرود در کانون فرهنگی امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه بالاترین افزایش بودجه سال 96 در کشور مربوط به کمیته امداد است گفت: این در حالی است که اعتبار سایر دستگاه های اجرایی کشور رشد ده درصدی داشته است اما اعتبارات کمیته امداد بیش از ده درصد افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار،,

وی اظهار کرد: سال گذشته هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال زایی مددجویان در نظر گرفته شده بود که از این میزان اعتبار با همکاری بانک های عامل صد در صد اعتبار وام های اشتغال زایی جذب شد.

,

رئیس کمیته امداد کشور افزود: میزان اعتبار وام های اشتغالزایی در بودجه امسال بیش از دو برابر شده و به دو هزار و یکصد میلیارد تومان رسیده است.

,

فتاح با اشاره به پرداخت 300 میلیارد تومان وام امدادی به مددجویان در سال گذشته بیان کرد: میزان وام های امدادی کمیته امداد نیز در سال جاری  بیش از سه برابر شده و به هزار میلیارد تومان رسیده است.

,

وی با اشاره به افزایش سه برابری میزان زکات فطره در سال جاری اعلام کرد: در 4 ماهه اول سال جاری نیز میزان صدقات کل کشور در مقایسه به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است.

,

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه افزایش اعتماد عمومی نسبت به کمیته امداد بزرگترین ماموریت این نهاد است عنوان کرد: منحنی درآمدهای ما بالاتر از قبل است که این نشان از حسن اعتماد مردم به این نهاد است که اصلی ترین و بالاترین سرمایه کمیته امداد است.

,

فتاح در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه کمیته امداد یک سازمان برنامه محور است گفت: کمیته امداد باید با یک نگاه علمی اداره شود و با یک نگاه سنتی نمی توان این نهاد را اداره کرد.

,

وی با اشاره به تدوین برنامه 5 ساله کمیته امداد توسط هیات امنای این نهاد اظهار کرد: در شرایطی که هیات امناها در کشور یا تشریفاتی هستند یا در طول سال یک یا دو جلسه تشکیل می دهند هیات امنای کمیته امداد امام خمینی در طول سال گذشته 45 بار تشکیل جلسه داد.

,

درخواست افزایش تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان کمیته امداد شاهرود

, درخواست افزایش تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان کمیته امداد شاهرود,

سید محمد رضا هاشمی معاون استاندار سمنان و فرماندار شهرستان شاهرود نیز در این جلسه مسکن را مهم ترین دغدغه مددجویان کمیته امداد عنوان کرد و گفت: بسیاری از مددجویان این نهاد توان پرداخت سهم آورده خود برای مسکن مهر را ندارند که باید برای حل این مشکل تدبیری اندیشیده شود.

,

وی با اشاره به مشکلات مجتمع 120 واحدی مسکن مهر کمیته امداد شاهرود اظهار کرد: برای این مجتمع محوطه سازی و دیوار کشی انجام نشده و حریم آن مشخص نیست و ساکنان از نظر امنیتی با مشکل مواجه هستند.

,

فرماندار شهرستان شاهرود خواستار افزایش تسهیلات اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد در شهرستان شاهرود شد و افزود: ظرفیت جذب صد در صد این اعتبارات در شهرستان شاهرود وجود دارد.

,

هاشمی با تاکید بر توسعه مناطق روستایی بیان کرد: 38 درصد جمعیت شهرستان شاهرود در مناطق روستایی سکونت دارند که می توان با پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به خودکفایی و ایجاد تولید و اشتغال در روستاها دست یافت که نتیجه آن کاهش مشکلات روستایین، خودکفایی اقتصادی و مهاجرت معکوس است.

,

تعهد ایجاد 700 شغل در استان سمنان تا پایان سال جاری

, تعهد ایجاد 700 شغل در استان سمنان تا پایان سال جاری,

سید جواد رضوی مدیر کل کمیته امداد استان سمنان نیز با بیان اینکه این نهاد تا پایان سال تعهد ایجاد 700 شغل را دارد گفت: سال گذشته نیز 898 شغل در استان سمنان توسط این نهاد ایجاد شد.

,

وی اظهار کرد: 28 درصد از میزان تعهد امسال انجام شده و تا پایان سال صد در صد آن انجام شده و بیش از 700 شغل برای مددجویان این نهاد در استان سمنان ایجاد خواهد شد.

,

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به پرداخت 11 میلیارد و 600 میلیون تومان وام به مددجویان کمیته امداد در سطح استان سمنان طی سال گذشته اظهار کرد: در سال جاری این رقم بیش از دو برابر شده و به 23 میلیارد تومان رسیده است.

,

رضوی با اشاره به افزایش سقف پرداخت وام ها بیان کرد: میزان اعتبار وام های مشاغل خانگی از 5 میلیون تومان آغاز شده و در برخی موارد خاص تا سقف 70 میلیون تومان نیز وام پرداخت می شود.

,

وی اعلام کرد: سقف وام های کارآفرینی نیز تا مبلغ یکصد میلیون تومان افزایش یافته است.

,

ایجاد اشتغال برای 180 مددجوی کمیته امداد شاهرود در سال گذشته

, ایجاد اشتغال برای 180 مددجوی کمیته امداد شاهرود در سال گذشته,

محمد بلوچی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهرود نیز در این جلسه مهاجرت بی رویه در شرق و شمال شاهرود را از مشکلات اصلی این شهرستان عنوان کرد و گفت: این موضوع بیشتر در شهر بسطام شاهرود مشاهده می شود.

,

وی با بیان اینکه سال گذشته 60 فقره وام امدادی به مددجویان کمیته امداد شاهرود پرداخت شده و برای 180 مددجو ایجاد اشتغال شده است اظهار کرد: سه ساختمان مسکونی 40 واحدی نیز برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ساخته شده است که به دلیل عدم محوطه سازی و مشخص نشدن حریم این ساختمان ها ساکنان دچار مشکلات امنیتی شده اند.

,

رئیس کمیته امداد شهرستان شاهرود با اشاره به ساخت 14 مسکن روستایی از سوی کمیته امداد این شهرستان در سال گذشته افزود: 50 مسکن مسکونی نیز برای مددجویان خریداری شد.

,

بلوچی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه سه هزار و 43 خانوار در شهرستان شاهرود تحت پوشش کمیته امداد هستند بیان کرد: سال گذشته هزار و 73 مورد وام به میزان 12 میلارد و 179 میلیون ریال به خانوارهای تحت پوشش پرداخت شد.

,

وی عنوان کرد: از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان شاهرود تعداد یک هزار و 63 خانوار چند خدمتی هستند که در سال گذشته مبلغ 44 میلیارد و 700 میلیون ریال وام به این خانوارها پرداخت شد.

,

وی با بیان اینکه 599 دانش آموز در شهرستان شاهرود تحت پوشش کمیته امداد هستند اعلام کرد: 243 دانشجو و 30 طلبه نیز تحت پوشش این نهاد بوده و خدمات کمیته امداد استفاده می کنند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه