اخبار داغ

بی‌مهری مسئولان به هنر و صنایع دستی/ بازار فروش و مواد بزرگترین مشکلات است

بی‌مهری مسئولان به هنر و صنایع دستی/ بازار فروش و مواد بزرگترین مشکلات است
بانوی جوان و کار آفرین نهبندانی با بیان این که سازمان های دولتی به هنر و هنرمندان صنایع دستی ارزش قائل نیستند گفت: شایع ترین مشکل ما هنرمندان صنایع دستی، بازار فروش تولیدات است که نه در سطح محلی و نه در سطح استانی وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نهبندان خبر، شهرستان نهبندان یکی از شهرستان های محروم استان خراسان جنوبی است که به دلیل خشکسالی های پی در پی و عدم وجود کارگاه های اقتصادی در این شهرستان بسیاری از جوانان در سال های اخیر راه شهرها را درپیش گرفته اند، به طوری که جمعیت اکثر روستاهای شهرستان، میانسال به بالاست و تا چند سال دیگر شاهد خالی از سکنه بودن روستاها و جمعیت پیر شهر خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نهبندان خبر, نهبندان خبر, نهبندان خبر,

 

,

اما در این میان جوانانی هستند که در راستای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به اندازه وسع خود گام برداشته و باتمام توان در این راه تلاش می کنند.

,

 

,

بانوی هنرمندی که از کودکی هنر با خون، گوشت و استخوان او آمیخته شده است؛ خانم ریماز جوان کارآفرین نهبندانی است که با ایجاد کارگاه سوزن دوزی بلوچی در منزل به همراه دیگر خواهرانش مشغول فعالیت است.

,

 

,

وی در گفتگو با نهبندان خبر، اظهار کرد: من از کودکی در کنار مادرم کار رودوزی انجام می دادم اما از سال 1385 که وارد دانشگاه شدم و امیدی به جذب بازار کار نداشتم کار صنایع دستی را به صورت حرفه ای آغاز کردم، اما همیشه به صنایع  دستی که با عشق، علاقه گره می خورد بی مهری می شود.

, نهبندان خبر, نهبندان خبر, نهبندان خبر,

 

,

جوان کارآفرین افزود: متاسفانه شایع ترین مشکل ما هنرمندان صنایع دستی، بازار فروش تولیدات است که نه در سطح محلی و نه در سطح استانی وجود ندارد؛ درست است که ما استعداد داریم و می توانیم بهترین هنر را ارئه دهیم اما در فروش تولیداتمان بی استعدادیم؛ و این یک مشکل اساسی است که نمی توانیم هنرمان را به جهانیان معرفی کنیم و بشناسانیم.

,

 

,

وی تصریح کرد: متاسفانه با ورود اجناس مشابه چینی به بازار ایران ارزش هنر ما زیرسوال می رود و از نظر قیمت هم با اجناس چینی متفاوت می باشد که این خود متاسفانه سبب شده است که خریداران به کالاهای ایرانی بی میل باشند.

,

 

,

ریماز گفت: ارگان ها و سازمان های دولتی به هنر و هنرمندان صنایع دستی ارزش قائل نیستند، مگر در بخش اندکی میراث فرهنگی که این خود توجه مسئولین به هنر و هنرمند را می طلبد.

,

 

,

وی در ادامه اظهار کرد: علاوه بر  مشکل بازار فروش در شهرستان نهبندان و مرکز استان خراسان جنوبی مشکل تهیه مواد اولیه نیز دشواری کار را دوچندان کرده است که ما نمی توانیم مواد اولیه را به راحتی به دست آوریم و مجبور به خرید از استان های دیگر می شویم که خود ناخودآگاه باعث افزایش هزینه های تولید صنایع دستی برای یک هنرمند می گردد.

,

 

,

ریماز تأکید کرد: لازمه فروش هنر یک هنرمند بازاریاب خوب است که او نیز هنر را بشناسد و بتواند بازار را قانع به خرید و تولیدات صنایع دستی کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه