اخبار داغ

استاد حوزه علمیه قاین در یادبود شهید ناصری:

آینده شناسی از درس های بزرگ شهدا بود

آینده شناسی از درس های بزرگ شهدا بود
حجت الاسلام محسنی گفت: آینده شناسی از درس های بزرگ شهدا بود واین را ازامام (ره)یاد گرفته بودند که برای آزادی قدس از کربلا باید گذشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم قائن ، حجت الاسلام محسنی از اساتیدحوزه علمیه قاین و امام جماعت مسجد غدیر در مراسم یادبود شهید ناصری وشهدای گمنام جبل النور گفت:هرکسی لیاقت نشستن بر سرسفره شهدا راندارد وهرکسی شایسته نیست با اولیای الهی که به چهره وجه الله نظر کرده اند انس بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

وی بیان داشت: شهدا چون امام شناس شدند خیلی زیبا دوراهی را پشت سر گذاشتند وزیبا انتخاب کردند وتوانستند راه چندصدساله را یک شبه بپیمایند چرا که مسیر مشخص وراه شان روشن بود وآرمان هم برایشان تعریف شده بود

,

حجت الاسلام محسنی گفت:امام شناسی یکی از مسائل مهم انسان انقلابی وخاص شیعیان است واگر در طول تاریخ نگاه کنیم   آنهایی که نتوانستند امام را بشناسند ولواین که اهل نماز بودند ومتعهد ومتقیدومتعبد بودند ریزش هاولغزش هایی داشتند

,

وی افزود:این امام شناسی است که توانسته است شهدارابه مقصد برساند.

,

حجت الاسلام محسنی با اشاره به شهادت شهید حاج محمد ناصری در 17مرداد سال1377در مزارشریف گفت:شهید ناصری چون امام وراه امام را شناخته بود راحت توانست تصمیم بگیرد ولبیک به ندای امام در خارج از مرزها را قبول کردودر این مسیر به شهادت رسید.

,

این استاد حوزه ادامه داد:در فتنه های آخرالزمان اگر امام شناس نباشیم دچار تحقیروتردید وشک در امور دینی خواهیم بود

,

وی افزود:امام شناسی ممکن نیست تا خود شناسی ایجاد شود وتا خودمان را نشناسیم نمی توانیم امام را بشناسیم

,

حجت السلام محسنی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت:آینده شناسی بسیار مهم است ،شهدا آینده شناس بودند ومسیر زندگی شان را شناخته وتعریف کرده بودند وچون آینده برایشان روشن بودباعزت واقتدار وباتمام توان  وشوکت وقدرت این مسیر را تعقیب می کردند واز هیچ چزی ابایی نداشتند .

,

وی افزود:چند روز قبل نمونه اش را دیدیم که شهید محسن حججی را چگونه به شهادت رساندند وشوکت وقدرت وعظمت وصبر در چهره این شهید خودرا نشان می داد وهرچه به مقتل نزدیک می شد چهره اش بشاش تر بود چرا که به اهدافش نزدیکترمیشد.

,

استاد حوزه علمیه قاین گفت:آینده شناسی از درس های بزرگ شهدا بود واین را ازامام یاد گرفته بودند که برای آزادی قدس از کربلا باید گذشت.

,

وی ادامه داد:امروز بعضی از مااینقدر غرق در مسائل جزئی شده ایم که از اصول زندگی غافل شده ایم که مدام فریاد نائب امام زمان بلند است که مسئولان ،نخبگان،خواص،جوانان،انقلابیون،مومنین به حواشی نپردازند واصول را دقت کنند واز اصول غافل نشوید

,

وی افزود:امروز اگر ما احساس کنیم که تنهاییم،بی صاحب وبی کس وبی پشتوانه وبی ناظرهستیم  قطعا دچار انحراف خواهیم شد وانحراف یعنی این که دشمن شناسی مان می لنگیم  ،آینده شناسی مبهم است وموفق نخواهیم بود وامام شناسی هم ناقص انجام خواهد شد.

,

حجت الاسلام محسنی در پایان گفت:موضوع مهمی که شهدابه آن اعتقاد داشتند وهمین آنهارا خوشبخت وروسفید کرد این بود که همیشه در محضریارهستند واز امام جدانیستند وامام هم از آنها جدا نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه