اخبار داغ

گزارش؛

جزئیات جدید از تلفات و مفقود شدگان سیل اخیر در خراسان رضوی

جزئیات جدید از تلفات و مفقود شدگان سیل اخیر در خراسان رضوی
در پی بارش شدید باران در روز گذشته در خراسان رضوی شاهد وقوع سیل در چند روستای اطراف مشهد بودیم؛ اما درخواست‌ها از دستگاه‌های امدادگر حاکی از وسعت حادثه در استان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طرقبه‌نیوز، در پی بارش شدید باران روز گذشته شاهد وقوع سیل در چند روستای اطراف مشهد بودیم که درخواست ها از دستگاه های امدادگر حاکی از وسعت حادثه در استان بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طرقبه‌نیوز,

 

,

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه آخرین آمارها حکایت از کشته شدن هشت شهروند در خراسان‌رضوی در اثر جاری شدن سیل دارد، گفت: از این تعداد کشته، پنج نفر در کلات، دو نفر در درگز و یک نفر در خرو نیشابور جان خود را از دست دادند.

,

 

,

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: امشب نیز عملیات نجات ادامه دارد و تا این عملیات‌ها به پایان نرسد نمی‌توان گفت چند نفر در سیلاب با مشکل مواجه شده‌اند.

,

 

,

1195 حادثه دیده سیل به ثبت رسیده است

, 1195 حادثه دیده سیل به ثبت رسیده است,

 

,

سید مجتبی احمدی، مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی در گفتگو با این پایگاه خبری، اظهار کرد: آمار رسمی که تاکنون وجود دارد همان هشت کشته ای است که دیروز هم از مبادی رسمی اعلام شد و فعلا آمار تغیییر نداشته است.

,

 

,

, , ,

 

,

وی افزود: مفقودان این حادثه طبق آمار 63 نفر بوده اند که از این تعداد 25 نفر در دره شمخال قوچان پیدا شده اند و در حال حاضر تعداد مفقودی ها به 38 نفر کاهش یافته است.

,

 

,

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: از این آمار 25 نفر مربوط به روستاهای کلات، 12 نفر در روستای آقادربند سرخس و یک نفر در رزمگاه علیای فریمان مفقود هستند.

,

 

,

وی با بیان اینکه در شب گذشته نیز 204 نفر  در مناطق سیل زده اسکان داده شدند، افزود: طی عملیات های مرکز هلال احمر 305 نفر از محل سکونت خود تخلیه اضطراری و رها سازی شدند.

,

 

,

احمدی تصریح کرد: باتوجه به آمار حادثه دیده در این سیل، امدادگران هلال احمر در 26 روستا فعالیت دارند و 1195 حادثه دیده به ثبت رسیده است.

,

 

,

وی افزود: در حال حاضر 42 تیم عملیاتی هلال احمر در مناطق مختلف روستاها امدادرسانی می‌کنند.

,

 

,

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد نیز روستاهای آبقد ارداک و امردوک و آل و رضویه آب گرفتگی داشته و تیم های امدارسانی مشغول هستند، گفت: بر اساس آمار این حادثه هنوز در مشهد فوتی اعلام نشده است.

,

 

,

, , ,

 

,

هدی رضایی، معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد اظهار کرد: بدنبال بارش شدید باران و وقوع سیل در  چند روستای اطراف و درخواست امداد از آتش‌نشانی مشهد، تیم‌های امداد و نجات آتش‌نشانی این کلانشهر به کمک حادثه دیدگان شتافتند.

,

 

,

وی افزود: همچنین حادثه‌ای مبنی بر گرفتار شدن یک دستگاه خودروی سواری سمند به همراه سرنشینانش در سیلاب روستای آل، به سامانه تلفنی ۱۲۵ آتش‌نشانی مشهد گزارش شد.

,

 

,

رضایی عنوان کرد: در پی دریافت این خبر نیز  تیم امداد نجات ایستگاه نزدیک به محل روانه روستای آل شد.

,

 

,

, , ,

 

,

وی گفت: امدادگران به دنبال نجات سرنشینان این خودروی گرفتار در سیل هستند.

,

 

,

مجتبی محمودی، سخنگوی هلال احمر گفت با بیان اینکه بالگرد هلال‌احمر به شهرستان کلات اعزام شده، اظهار کرد: آنچه در روستای بابارمضان اعلام شده مبنی بر گرفتاری گردشگران در سیل در دست بررسی است؛ اما هنوز نمی توان آن را تایید کرد.

,

 

,

وی افزود: در حال حاضر به جز مناطقی که اعلام شد در شهرستان‌های چناران، درگز، قوچان و کلات در حال حاضر از روستای کلات شیری امام‌زاده جواد چناران، دره شمخال قوچان و روستای خرو نیشابور و همچنین روستای ژرف در منطقه کلات نیز گزارش سیل شده است.

,

 

,

وی با اشاره به اعزام دو گروه کوهنورد به دره شمخال قوچان بیان کرد: در حال حاضر حجم بیشتر سیلاب متعلق به شهرستان کلات است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه