اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه:

ریشه فاجعه میرزا اولنگ حضور آمریکایی ها در افغانستان است

ریشه فاجعه میرزا اولنگ حضور آمریکایی ها در افغانستان است
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت : ریشه این فاجعه تاسف بار را باید در حضور آمریکایی ها در افغانستان جستجو کرد زیرا آن ها به بهانه سرکوب تروریسم سال هاست که در افغانستان حضور دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قنادباشی  کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان با اشاره به فاجعه میرزا اولنگ در استان سرپل افغانستان اظهار داشت : ریشه این فاجعه تاسف بار را باید در حضور آمریکایی ها در افغانستان جستجو کرد زیرا آن ها به بهانه سرکوب تروریسم سال هاست که در افغانستان حضور دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

وی گفت : داعش به عنوان نسخه جدیدی از القاعده در زمان حضور آمریکایی ها در افغانستان ایجاد شد و آمریکایی ها ناظر این موضوع بودند .

, وی گفت : داعش به عنوان نسخه جدیدی از القاعده در زمان حضور آمریکایی ها در افغانستان ایجاد شد و آمریکایی ها ناظر این موضوع بودند .,

قنادباشی خاطر نشان کرد : آمریکایی ها به نام مبارزه با تروریسم در همه جای جهان اسلام دو هدف را پیگیری می کنند یکی تضعیف جهان اسلام از نظر سیاسی، نظامی و فرهنگی و دیگری داشتن بهانه ای برای حضور خود در کشورهای جهان .

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به این که اگر تروریسم در افغانستان ریشه کن شود ، آمریکایی ها باید از افغانستان خارج شوند ، عنوان کرد : آمریکایی ها در افغانستان با دو هدف تروریسم را پرورش داده اند یکی تضعیف دائمی افغانستان و دیگری این که فلسفه و بهانه ای برای حضور خود در این کشور داشته باشند .

,

وی ادامه داد : با توجه به این که القاعده دورانش گذشته بود آن ها به یک سازماندهی جدیدی به نام داعش روی آوردند که خشن تر و دارای قابلیت کشتار بیشتری است و اکنون داعش در سراسر جهان اسلام خشونت و کشتار را صورت می دهد .

,

امنیت همه کشورهای اسلامی امری به هم پیوسته است

, امنیت همه کشورهای اسلامی امری به هم پیوسته است, امنیت همه کشورهای اسلامی امری به هم پیوسته است,

قنادباشی امنیت همه کشورهای اسلامی را یک امر به هم پیوسته دانست و ابراز داشت : اگر در یک کشور اسلامی تروریسم وجود داشته باشد این امکان را پیدا می کند تا به جاهای دیگر سرایت نماید بنابراین بر اساس آخرین تئوری های علمی در رابط بین الملل تئوری های بازدارندگی امنیت در درون مرزها تعریف نمی شود بلکه باید جستجو کرد و مراکز اصلی الهام بخش تروریسم و مرکزیت آن ها را نشانه رفت .

,

کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با برخی موضع گیری های رسانه های ضد انقلاب در خصوص تیپ فاطمیون افزود : مردم افغانستان تحت عنوان تیپ فاطمیون در سوریه حضور پیدا کرده اند زیرا آن ها به دنبال ضربه وارد کردن به مرکز الهام بخش تروریسم در سوریه و افغانستان هستند ؛ اسرائیلی ها ، آمریکایی ها و انگلیسی ها تروریسم را در این مکان ها رشد داده اند و از ۸۰ کشور جهان در آن جا نیرو جمع آوری کرده اند .

,

هدف تیپ فاطمیون از حضور در سوریه ضربه وارد کردن به مرکزیت داعش است

, هدف تیپ فاطمیون از حضور در سوریه ضربه وارد کردن به مرکزیت داعش است , هدف تیپ فاطمیون از حضور در سوریه ضربه وارد کردن به مرکزیت داعش است ,

وی تشریح کرد : کسانی که در تیپ فاطمیون سازماندهی و حضور پیدا کرده اند دارای دو هدف اساسی هستند یکی ضربه وارد آوردن به مرکزیت داعش در رقه سوریه و موصل عراق و دیگری جلوگیری از بازگشت تروریست ها به افغانستان .

,

قنادباشی بیان کرد : متاسفانه قبل از این که تیپ فاطمیون در سوریه حضور داشته باشند تعدای از افراد افغانستانی بازی خورده در صفوف داعش پذیرفته ، تربیت و آموزش داده شدند تا به کشور خود برگردند حال اگر فاطمیون حضور نداشتند شاید ما زودتر از این ها شاهد کشتارهای این چنین وسیع تری بودیم.

,

کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار کرد : آمریکایی ها با وجود در افغانستان می توانستند از رفت و آمدهای تروریست ها به افغانستان جلوگیری کنند اما تسهیل در رفت و آمد افرادی از افغانستان به سوی داعش و پذیرفته شدن آن ها در گروه تکفیری داعش و نهایتا بازگشت آن ها به افغانستان به نوعی انتقام داعش از مردمانی است که علاوه بر کشور خود توانسته اند ضربات کاری را به مرکزیت داعش وارد کنند.

,

وی گفت : تیپ فاطمیون داوطلبانه و هوشمندانه در اصلی ترین جبهه مقابله با تروریسم در سوریه حضور پیدا کرده اند و دارای قابلیت های فراوانی می باشند و چنان چه ضرورت داشته باشد مسلما آن ها آن قدر نیرو دارند که بخشی را هم به افغانستان اعزام کنند .

,

ضربه به تروریست های سوری ضربه به جبهه آمریکایی در افغانستان است

, ضربه به تروریست های سوری ضربه به جبهه آمریکایی در افغانستان است, ضربه به تروریست های سوری ضربه به جبهه آمریکایی در افغانستان است,

قنادباشی مسئله اصلی حضور آمریکایی ها در افغانستان را تثبیت تروریسم و حمایت و پرورش آن ها دانست و خاطر نشان کرد :سلاح های به کار رفته بر علیه مردم منطقه سلاح های آمریکایی هستند و این سلاح ها دست ساخته آمریکا و انگلیس هستند بنابراین وقتی آمریکایی ها علاقمند هستند که سوریه در دست تروریسم ها باشد طبیعتا ضربه وارد کردن به تروریست های سوری در واقع ضربه وارد کردن به جبهه آمریکایی در افغانستان است .

,

 

,

انتهای پیام/م

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه