اخبار داغ

موسسه ی گالوپ؛

امنیت شهروندان ایرانی در جهان، بالاتر از رژیم اشغالگر و ترکیه است+نمودار

امنیت شهروندان ایرانی در جهان، بالاتر از رژیم اشغالگر و ترکیه است+نمودار
اخیراً مؤسسه ی تحقیقاتی، نظرسنجی و پژوهشی گالوپ آمریکا گزارش سالانه خود را راجع به امنیت، رعایت قوانین ، مقررات و نظم اجتماعی را در سال ۲۰۱۷ منتشر کرده است.این گزارش براساس تحقیقات گالوپ یک تصویر از شاخص ها، نقطه انتشار و نتایج حاصله در سال ۲۰۱۷ از سراسر جهان با توضیح چگونگی محاسبات خود وضعیت امنیتی کشورها را نشان داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل کوگانا،اخیراً مؤسسه ی تحقیقاتی، نظرسنجی و پژوهشی گالوپ آمریکا گزارش سالانه خود را راجع به امنیت، رعایت قوانین ، مقررات و نظم اجتماعی را در سال ۲۰۱۷ منتشر کرده است.این گزارش براساس تحقیقات گالوپ یک تصویر از شاخص ها، نقطه انتشار و نتایج حاصله در سال ۲۰۱۷ از سراسر جهان با توضیح چگونگی محاسبات خود وضعیت امنیتی کشورها را نشان داده است.

معرفی موسسه ی گالوپ

«گالوپ» یک بنیاد پژوهشی مستقر در ایالات متحده است که مدعی کار نظر سنجی تحقیقاتی است و به عنوان یک موسسه ی مشاوره ی در زمینه نظر سنجی و ارزیابی سطح عملکرد ملی و جهانی فعالیت می کند که در سال 1935 تاسیس شده و نظرسنجی های متنوع از طریق نمونه بررسی و از نظر مطالعه ی جامعه آماری به منظور اندازه گیری برداشت افکار عمومی در خصوص موضوعات متنوع را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد بدیهی است که هرکدام از اقدامات اتخاذ شده توسط این موسسه بنا به سفارش مراکز تصمیم سازی دولتی آمریکا و هم پیمانان و یا نهادها و مجامع بین المللی، آژانس های امنیتی و اطلاعاتی و جاسوسی و همچنین کارتلهای چند ملیتی و شرکت های بزرگ و امثال آن در راستای اهداف و مقاصد متعدد در فصول متفاوتی از زمان صورت می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوگانا،,
,
, معرفی موسسه ی گالوپ ,
,
,


این موسسه در چهار زمینه نظر سنجی، مشاوره، خدمات آموزشی و خدمات روزنامه نگاری و تبلیغات فعالیت می کند گالوپ بیش از 30 مقر مختلف در 20 کشور در سراسر جهان دایر کرده و بیش از دو هزار نفر را در استخدام دارد.

شاخص های امنیتی کدامند؟ و چگونه آن را محاسبه می کنند؟
صفحه اول نظر سنجی در عرصه ی امنیت منتشر شده توسط موسسه گالوپ با شاخص اندازه گیری میزان احساس مردم از امنیت و ایمنی در کشورهای خود به ویژه در محله های خود و همچنین اعتماد به پلیس محلی و توانایی آن برای محافظت و حفظ امنیت شخصی که به طور عمده برای حفظ حقوق عمومی و نظم همراه با اجرای قوانین عمومی را در برگرفته است بنابراین بصورت رسمی در زبان انگلیسی به نام ««Law and Order» و به معنای «نظم و قانون» ترجمه می شود.

, ,
,
,
, شاخص های امنیتی کدامند؟ و چگونه آن را محاسبه می کنند؟,
,

لازم به ذکر است که تشریح شاخص های مورد نظر امسال که وضعیت امنیتی را از نظر نظم و قانون در 135 کشور در سراسر جهان مقایسه کرده بشرح زیر می باشد.

,

این معیار سنجی براساس پرسشگری تلفنی یا مصاحبه های چهره به چهره، با تعدادی از شهروندان هر کشور در قالب جامعه نمونه آماری شامل یک هزار تن از مجموعه ی انسانی هر کشور در زمانی مشخص به نمایندگی بقیه شهروندان به طوری که مقایسه بین کشورهای مختلف بر اساس همان روش مشابه و استاندارهای دقیق را میسر کرده است البته می توان درصد کمی از خطا را در نظر داشت و یا آن را نادیده گرفت.
این مصاحبه و نظر سنجی ها به منظور پیدا کردن پاسخ به چهار پرسش کلیدی مشخص شده توسط موسسه مطرح شده در میان همه شهروندان مورد نظر که حدود 136 هزار نفر در سراسر جهان در طول 12 ماه گذشته بصورت تصادفی گزینش شده اند به اشتراک گذشته شده است.
چهار سوال اصلی کار آمد در میزان اندازه گیری افراد از احساس امنیت و تجربیات شخصی پیرامون جرایم متعدد و اجرای قانون به صورت زیر مطرح شده است.

,
,
,


1- آیا شما به نیروی پلیس محلی در شهرستان و یا در منطقه ای که زندگی می کنید اعتماد و اطمینان دارید؟

2. آیا زمانی که به تنهایی در خیابان و شب هنگام در شهرستان و یا در منطقه ای که زندگی می کنید قدم می زنید احساس امنیت می کنید؟

3. آیا شما و خانواده تان مورد سرقت پول یا اموال دیگر شخصی ، در طول 12 ماه گذشته قرار گرفته اید؟

4. آیا در طول 12 ماه گذشته، شما مورد تعرض و ضرب وشتم و یا حمله واقع شده اید؟

لازم به یادآوری است که شاخص ضریب برخورداری امنیتی هر کشور بر اساس پاسخ های شرکت کنندگان با تهیه برخی از فرآیندهای آماری ارزیابی گردیده است؛ به طوری که خروجی نهایی آن با 100 امتیاز تکمیل می شود و آن به این معناست که بالاترین سطح امتیازات امن ترین کشور را تعریف و مشخص کرده است و حداقل و حداکثر جمع بندی امتیازات امن ترین و خطرناک ترین کشور با محاسبه تعداد امتیازات(صعودی، تنازلی ) بصورت کلی در میان 135 کشور جهان در این موسسه  78 کشور امن  و 66 کشور نا امن تعیین شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


گزارش شاخص ایمنی در سال 2017

مشاهده گالوپ یک رابطه قوی و نزدیک بین پاسخ های افراد به پرسش های موجود در پرسشنامه از یک طرف و بین اقدامات خارجی متعلق به یک کشور با توسعه اقتصادی و اجتماعی برقرار می کند به این معنی که در جوامع نسبت بالا در نرخ جرم و جنایت، بروز این پدیده رابطه ی نزدیکی با عدم انسجام اجتماعی دارد که در نتیجه بر عملکرد اقتصادی موثر است68 درصد از جمعیت جهان احساس امنیت داشته و به پلیس محلی در محل و مناطقی که زندگی می کنند.

,
, گزارش شاخص ایمنی در سال 2017,
,
,

, ,

اعتماد و اطمینان دارد 64 درصد از جمعیت می توانند در خیابان بدون هیچ گونه ترس با توجه به احساس امنیت به تنهایی و شبانه به خیابان بروند.14 درصد از جمعیت جهان تقریبًا مورد سرقت واقع شده اند 6 درصد ازحوادث تعرض و ضرب و شتم در خیابان از ناامنی رنج برده اند. نرخ میانگین امنیت در جهان بین 97 و 42 از 100 امتیاز سنگاپو  رتبه ی اول با 97 امتیاز از مجموع 100 امن ترین در حالی که ونزوئلا در مکان آخر با 42 امتیاز از   100 به عنوان ناامن ترین در جهان رتبه بندی شده اند و در مجموع کشورهای آمریکای لاتین وضعیت پائینی از امنیت برخوردارند.

 منطقه خاورمیانه

1- الجزائر:رتبه ی 7 جهانی (90 امتیاز)

2- اردن: رتبه ی 9 جهان (89 امتیاز)

3- ایران: رتبه ی 28 جهان (85 امتیاز)

4- مراکش: رتبه43 جهان(83 امتیاز)

5- مصر: رتبه ی 47  جهان (82 امتیاز)

6- اسرائیل: رتبه ی 57 جهان (80 امتیاز)

7- ترکیه: رتبه 58 جهان (80 امتیاز)

8- عراق: رتبه ی 71 جهان (77 امتیاز)

9- فلسطین:رتبه ی 73 جهان (76 امتیاز)

10-لبنان: رتبه ی 76 جهان (76 امتیاز)

11-تونس: رتبه ی 79 جهان (75 امتیاز)

12-یمن: رتبه ی 106 جهان (68 امتیاز)

13-موریتانی: رتبه ی 127 جهان (60 امتیاز)

نکته: که در لیست این طبقه بندی نام هیج یک از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بدلیل شرایط خاص در این رتبه بندی ذکر نکرده است.

,
,
,  منطقه خاورمیانه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

ترجمه:عبدالمجید اورا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه