اخبار داغ

ارائه خدمات درمانی و کج فهمی رسانه‌ها؛

ساخت بیمارستان در مرز جمهوری آذربایجان و عراق توسط ایران

ساخت بیمارستان در مرز جمهوری آذربایجان و عراق توسط ایران
برنامه‌ریزی ایران برای ساخت بیمارستان در مناطق مرزی جمهوری آذربایجان و عراق موجب کج فهمی در برخی از رسانه‌های جمهوری آذربایجان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، در جریان مراسم رونمایی از طرح ویژه توریسم سلامت که با ابتکار سازمان تامین اجتماعی برگزار شد از طرح ویژه ایران برای ساخت بیمارستان و پذیرایی از بیماران کشورهای همسایه، بویژه جمهوری آذربایجان و عراق سخن به میان آمد. در این طرح ویژه 17 بیمارستان و 200 پزشک برای ارائه خدمات به بیماران کشورهای همسایه مهیا خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص گفت: "ایران پتانسیل بزرگی برای پذیرائی و مداوای بیماران جمهوری آذربایجان دارد. امیدواریم که مناسبات توریستی میان ایران و جمهوری آذربایجان بیشتر گسترش بیابد. کارخانه تولید داروی ایران نیز در جمهوری آذربایجان بزودی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت."

,

همچنین تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: "ایران بزودی در مناطق مرزی با آذربایجان، از جمله شهرهای پارس آباد، تبریز، ارومیه و خوی بیمارستانهایی را خواهد ساخت. در این بیمارستان ها بیمارانی که از جمهوری آذربایجان به کشورمان می آیند مورد معالجه  قرار خواهند گرفت."

,

, ,

تنها یک روز پس از درج این خبر از سوی رسانه‌های دولتی و غیردولتی در جمهوری آذربایجان، روزنامه "اکسپرس" این کشور با درج تیتر "منتظر ورود بیماران از جمهوری آذربایجان هستند" به این موضوع پرداخته است.

,

این نحوه پوشش خبر در حالی اتفاق افتاده است که جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت اقدام به تاسیس بیمارستان در مناطق مرزی کرده و با تامین پرسنل مجرب تنها به دنبال تقویت مناسبات گردشگری بین خود و کشورهای همسایه کرده است.

,

ایران نه به دنبال ورود بیماران از عراق و جمهوری آذربایجان بلکه به فکر ارائه خدمات مناسب درمانی طبق روال پیشین هم به اتباع جمهوری آذربایجان که از زمان استقلال به طور مداوم برای معالجه به کشورمان آمده‌اند و هم اتباع عراقی که از زمان سقوط صدام و وقوع جنگ و درگیری ایران را به عنوان یکی از کشورهای منطقه برای انجام درمان و معالجه انتخاب کرده اند، می‌باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه