اخبار داغ

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی خبرداد

اعطای وام خوداشتغالی به 138 نفر از زنان سرپرست خانوار در 4 ماهه اول امسال

اعطای وام خوداشتغالی به 138 نفر از زنان سرپرست خانوار در 4 ماهه اول امسال
مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه در چهار ماهه اول امسال به 138 نفر تسهیلات خود اشتغالی ارائه شده‌است، گفت: اعتبار این تسهیلات بالغ بر 13 هزار و 55 میلیون ریال بوده‌است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا سلم آبادی مدیر کل کمیته امداد استان خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان اظهار کرد: زنان سرپرست خانواده 15 هزارو 891 خانوار هستند و زنان بدسرپرست خانواده 231 خانوار هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان , خاورستان, خاورستان, ,

 

,

وی ادامه داد: 10 هزار و 200 خانوار از زنان سرپرست خانوار در روستا و پنج هزار و 460 خانوار در شهر ساکن هستند.

,

 

,

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی با یبان اینکه بیشترین تعداد زنان سرپرست خانوار، سن آنها بین 40 تا 50 سال است، گفت: عده‌ای از زنان زیر 50 سال شهری (شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس و طبس) تحت پوشش بیمه کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و مابقی زنان سرپرست خانواده تحت پوشش بیمه روستایی و عشایر هستند.

,

 

,

سلم آبادی افزود: در امر خوداشتغالی آموزش‌های کارآفرینی به تمام متقاضیان خوداشتغالی داده شده و در صورت نیاز، آموزش‌های مهارتی نیز به مدد جویان ارائه می‌شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه در چهار ماهه اول امسال به 138 نفر تسهیلات خود اشتغالی ارائه شده‌است، گفت: اعتبار این تسهیلات بالغ بر 13 هزار و 55 میلیون ریال بوده‌است.

,

 

,

مدیر کل کمیته امداد استان خراسان جنوبی ادامه داد: بازار فروش محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار را فراهم کرده‌ایم و از طرف مجتمع اقتصادی در مرکز و نمایشگاه‌های منطقه، استانی و کشوری زمینه فروش محصولات این مددجویان فراهم می‌شود.

,

 

,

سلم‌آبادی در مورد مسکن زنان سرپرست خانوار گفت: در سال گذشته 63 واحد مسکونی به زنان سرپرست خانوار در شهر و به زنان سرپرست خانوار در روستا نیز 40 واحد مسکونی اهداء گردیده‌ است.

,

 

,

وی ادامه داد: از ابتدای امسال 9 واحد مسکونی در شهر و 9 واحد مسکونی در روستاها به زنان سرپرست خانوار واگذار شده‌است.

,

 

,

مدیر کل کمیته امداد استان خراسان جنوبی اذعان کرد: تعدادی از فرزندان خانواده‌هایی که تحت پوشش این نهاد هستند، کسانی هستند که سرپرست خانواده آنها فوت کرده یا از کارافتاده است ویا دچار بیماری‌های صعب العلاج هستند و کمیته امداد در قالب طرح محسنین و اکرام ایتام، اقدام به حامی‌یابی برای فرزندان این مددجویان شده‌است.

,

 

,

سلم آبادی ضمن اشاره به اینکه طرح‌های خوداشتغالی وایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای فرزندان این خانواده‌ها اجرا می‌شود، افزود: ارائه مشاوره‌های شغلی لازم در زمینه احراز فرصت‌ها و موقعیت‌های شغلی مناسب و پرداخت تسهیلات اعتباری به آنها به صورت وام‌های قرض‌الحسنه دراز مدت وارائه آموزش‌های تکمیلی در حین اجرای طرح‌های خوداشتغالی از دیگر برنامه‌های ارائه شده به فرزندان این خانواده ها عنوان کرد.

,

 

,

وی در زمینه تحصیلات فرزندان زنان سرپرست خانوار، عنوان کرد: کمک هزینه‌های تحصیلی از دبستان تا مقاطع عالی تحصیلی به این فرزندان پرداخت می‌شود، علاوه براین در جهت رفع مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان از قبیل افت تحصیلی، ترک تحصیل، دیرآموزی و... خدماتی ارائه می‌شود و همچنین برای آنها اردوهای تربیتی و فرهنگی نیز برگزار می‌کنیم.

,

 

,

مدیر کل کمیته امداد استان خراسان جنوبی ادامه داد: درامر معافیت خدمت مقدس سربازی، کاهش تعرفه وانتقال به نزدیکترین محل سکونت سرباز و همچنین اگر در موارد حقوقی با مشکلی مواجه شوند به ایشان کمک خواهیم کرد.

,

 

,

سلم‌آبادی با بیان اینکه طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان اجرا می‌شود گفت: هدف از این طرح ارائه مشاوره فردی وگروهی با هدف آموزش به‌ آنها جهت خودشناسی، پذیرش توانایی‌ها، قابلیت‌ها و محدودیت‌های خود و بالا بردن اعتماد به نفس در آنها است.

,

 

,

وی افزود: از دیگر اهداف این طرح آموزش مهارت‌های فنی وحرفه‌ای و اشتغال یابی در جهت خودکفایی و استقلال این زنان از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی متناسب با فرهنگ بومی و نیازسنجی مناطق با فراهم نمودن شرایط اسکان موقت برای کارآموزان می‌باشد.

,

 

,

مدیر کل کمیته امداد استان خراسان جنوبی، ارائه خدمات خاص مددکاری را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و گفت: مشاوره در زمینه‌های شغلی، آموزشی و حرفه‌ای در زمینه مهارت آموزی، کاریابی و خوداشتغالی پایدار، حمایت‌های بیمه‌ای و سرمایه گذاری از اهداف طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه