اخبار داغ

حوله باف سنتی بیرجندی مطرح کرد

توجه به تولید داخل سدی مقابل واردات کالاهای چینی

توجه به تولید داخل سدی مقابل واردات کالاهای چینی
حوله باف سنتی بیرجندی گفت: اگر در هر خانه‌ای یک هنر باشد و از همین راه کسب درآمد کنند نیازی به کار دولتی و یا وارد کردن جنس‌های خارجی وچینی نخواهیم داشت و شعار اقتصاد مقاومتی به فرمایش مقام معظم رهبری محقق خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین علیزاده حوله باف سنتی بیرجندی در گفتگو با خاورستان اظهار کرد: من و همسرم این کار را از یک اتاق سه در چهار شروع کردیم و به دلیل کمبود جا، خیلی به ما سخت می گذشت و یک سال به همین منوال گذشت بعد به این فکر افتادم که پشت بام خانه را بسازیم و بعد از ساختن پشت بام دستگاه‌ها را به این مکان انتقال دادیم، چهار دستگاه دیگر نیز اضافه کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی ادامه داد: در این کارگاه تولید و آموزش به هنرآموزان را باهم انجام می‌دهیم و سفارشات را قبول کرده و صفر تا صد این کار را به دست گرفتیم.

,

 

,

این حوله باف سنتی بیرجندی گفت: در حال حاضر شش سال است که مشغول به این کار هستم و با توجه به اینکه شاغل هستم و صبح که در محل کارم هستم خانمم سفارشات را قبول می‌کنند ومن بعد از ظهر سفارشات را انجام می‌دهم؛ استقبال از این حرفه به قدری زیاد است که گاهی نمی‌رسم تمام سفارشات را انجام بدهم.

,

 

,

علیزاده با بیان این‌که برای راه‌اندازی این کارگاه از محل کارم وام گرفته‌ام، اذعان کرد: من برای رونق دادن و ارتقاء کارگاه حوله‌بافی از حقوق ودست مایه‌ام استفاده کرده‌ام و از ادارات مربوطه هیچ وامی را دریافت نکرده‌ام.

,

 

,

وی اذعان کرد: در این کارگاه ،شش نفر به صورت مستقیم که از بستگان و فامیل هستند و 135 نفر نیزبه صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

,

این حوله باف سنتی بیرجندی با بیان این‌که درحال حاضر مرکز فروش محصولات این کارگاه بازار بیرجند است، گفت: ما و دیگر تولیدکنندگان محصولات خودمان را به شرکت تعاونی زنان خراشاد می‌فرستیم واز آنجا به شهرهای دیگر فرستاده می‌شود؛ بعضی از تولیدکنندگان هم مستقیم محصولات خود را درشهرهای زاهدان ومشهد به فروش می‌رسانند.

,

 

,

علیزاده با اشاره به این‌که جوانان باید از حرفه‌ای که یاد دارند استفاده کنند، گفت: اگر در هر خانه‌ای یک هنر باشد و ازهمین راه کسب درآمد کنند نیازی به کار دولتی ویا وارد کردن جنس‌های خارجی وچینی نخواهیم داشت وشعار اقتصاد مقاومتی به فرمایش مقام معظم رهبری محقق خواهد شد.

,

 

,

وی یادآورشد: به عنوان یک جوان ایرانی افتخار می‌کنم که در حد توان خودم توانستم شعار اقتصاد مقاومتی را محقق کنم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه