اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی خبرداد

اجرای طرح اقدامات بهداشتی دامی افغانستان از خراسان جنوبی/ میدان دام بیرجند افتتاح می شود

اجرای طرح اقدامات بهداشتی دامی افغانستان از خراسان جنوبی/ میدان دام بیرجند افتتاح می شود
مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: میدان دام بیرجند به زودی و تا پایان نیمه اول سال 96 افتتاح خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علیرضا رفیعی پور مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی، صبح امروز و به مناسبت روز خبرنگار، از پایگاه خبری خاورستان بازدید کرد و روز خبرنگار را تبریک گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,

, ,

 

,

رفیعی پور با اشاره به اینکه عرصه خبرنگاری و دامپزشکی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و قلم خبرنگار مثل سرنگ دامپزشکان و پزشکان است گفت: بسیاری از بیماری های ناشناخته و یا شناخته شده که امکان درمان آن وجود ندارد، با اطلاع رسانی خبرنگاران به گوش مردم می رسد تا توصیه های پزشکی و راه‌های پیشگیری به اطلاع مردم برسد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه تنها سازمانی که خدمات آن رایگان بوده و یارانه مستقیم به مردم می دهد سازمان دامپزشکی است، بیان کرد: هشت میلیارد تومان بودجه دامپزشکی در غالب مواد بیولوژیک، در حوزه‌ زنبورستان، آبزی‌پروری، دامداری و مرغداری چه به صورت صنعتی و چه به سنتی صرف شده است.

,

 

,

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در فضای کشوری، خراسان جنوبی یک استان مرزی است، افزود: به استان ما به عنوان مرزداران حوزه ی سلامت نگاه می شود و ما باید از شیوع بیماری به داخل کشور جلوگیری کنیم که تا کنون با فعالیت‌های سازمان دامپزشکی در این خصوص موفق عمل کرده ایم.

,

 

,

رفیعی پور تصریح کرد: به لطف الهی به دلیل شرایطی که افغانستان دارد سازمان فائو با ایران وارد مذاکره شده که نتیجه آن تفاهم نامه‌ای بود که پایلوت اجرایی آن خراسان‌جنوبی است.

,

 

,

وی در خصوص این تفاهم نامه ادامه داد: نیروهایی از افغانستان با هزینه فائو وارد ایران می شوند و بعد از آموزش توسط ایران به کشور خود برمی گردند، از این طریق میزان انتقال بیماری از این کشور به ایران کاهش می‌یابد.

,

, ,

 مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی در خصوص تب کریمه کنگو گفت: این بیماری به هیچ عنوان از طریق دام و یا گوشت آن تشخیص داده نمی شود و تنها از طریق ابتلای انسان به این بیماری مشخص می شود، به همین دلیل خرید گوشت به صورت سنتی خطرناک بوده و باید اصول ذبح دام به طور کامل رعایت شود.

,

 

,

رفیعی پور در این خصوص گفت: برای ذبح دام از دستکش استفاده کرده و پس از ذبح گوشت آن درون پلاستیک یا ظرفی قرار داده شود و سپس به مدت 24ساعت در یخچال نگهداری شود، گوشتی که 24ساعت در دمای صفر تا 14 درجه نگهداری شود از هرگونه بیماری ، قارچ و یا ویروس پاک خواهد بود.

,

 

,

وی تصریح کرد: میدان دام بیرجند به زودی و تا پایان نیمه اول سال 96 افتتاح خواهد شد و تا آن زمان از پخش دام در میدان دام فعال غیربهداشتی جلوگیری خواهد شد.

,

 

,

در خصوص آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور هم گفت: این آزمایشگاه تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که قول هایی در خصوص تخصیص اعتبار این آزمایشگاه از اعتبارات ملی و استانی گرفته شده که امیدواریم امسال کار ساخت این ازمایشگاه به پایان برسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه