اخبار داغ

فرماندار قاین مطرح کرد

راه اندازی خانه محله در بافت قدیمی شهر قاین/ تخصیص 495 میلیون تومان به سکونتگاه‌های حاشیه شهر

راه اندازی خانه محله در بافت قدیمی شهر قاین/ تخصیص 495 میلیون تومان به سکونتگاه‌های حاشیه شهر
به همت ریاست ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران 495میلیون تومان برای زیرسازی، جدول گذاری وآسفالت قسمتی از سکونتگاههای حاشیه شهر قاین اختصاص یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، کهن ترابی فرماندار شهرستان قاینات در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محلات هدف شهرستان قاینات که با حضور مهندس مصطفایی مدیرکل دفتر ستاد بازآفرینی شهری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ومسئولین استانی و شهرستانی در محل سالن جلسات فرمانداری برگزارشد ، اظهار داشت: ما در استان خراسان جنوبی اولین شهرستانی هستیم که در بحث ساماندهی بافت فرسوده یک سری رایزنی ها و پیگیری هایی در استان و به ویژه در مرکز انجام داده و به نتایج خوبی هم رسیده ایم و در شهرستان قاینات هم ستاد بازآفرینی پایدار محلات را تشکیل دادیم که این مهم نشان از توجه فرمانداری و دیگر مسئولین دستگاه های اجرایی ذیربط نسبت به ساماندهی بافت فرسوده شهرستان قاینات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

فرماندار قاینات در ادامه بیان داشت: این شهرستان با قدمت 30 هزارسال دارای اماکن قدیمی و بافت کهن است که بافت فرسوده آن مشکلاتی متعدد برای شهر ایجاد کرده است.

,

وی گفت:در حال حاضر نیز پدیده خشکسالی و تبعات ناشی از آن ماندگاری جمعیت در روستاها را کمتر کرده است به طوری که عده زیادی از  روستاییان به مهاجرت وحاشیه نشینی اقدام کرده اند.

,

مقام عالی دولت در شهرستان خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که مسائل و مشکلاتی برای مسئولین دستگاه های خدمات رسان و سایر نهاد امنیتی بوجود آورده است؛ بحث سکونت گاه های غیرمجاز و خارج از محدوده خدمات شهری است که عمدتا این افراد به دلیل خشک سالی های ۱۸ ساله به حاشیه شهر مهاجرت کرده اند که ساماندهی آنان نیازمند توجه و عنایت ویژه مسئولین استانی و شهرستانی است.

,

, ,

فرماندار در پایان با اشاره به اینکه هماهنگی و انسجام بسیار خوبی در بین دستگاه های اجرایی شهرستان قاینات در بحث ارائه خدمات مناسب به مردم وجود دارد؛ بیان داشت: یکی از اولویت های مهم دولت دوازدهم هم مباحث معیشتی و اقتصادی مردم است که ما در شهرستان تلاش خواهیم کرد در این زمینه هم اقدامات مناسبی برای رفاه حال عموم مردم این شهرستان انجام بدهیم.

,

مهندس مصطفایی مدیرکل دفتر ستاد بازآفرینی شهری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران هم در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات خوب این شهرستان که در بحث ساماندهی بافت فرسوده تا کنون انجام داده اند؛ به بیان سیاست های کلی ستاد بازآفرینی شهری پرداخت و افزود: ستاد بازآفرینی شهری بیشتر به دنبال ایجاد هماهنگی، هم افزایی بین بخشی براساس اجرای طرح های تفضیلی برای اجرای برنامه های مربوط به محلات و نقاطی که در هر شهرستان نابسامان است؛ می باشد.

,

مدیرکل دفتر ستاد بازآفرینی شهری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه تصریح کرد: از محدودهدف هایی هم که این ستاد در دستور کار دارد و می خواهد برای آن تصمیم سازی و تصمیم گیری نمایند؛ یکی بحث بافت های تاریخی، بافت های فرسوده شهر و ساماندهی سکونت گاه های غیر مجاز در حاشیه شهرهاست.

,

وی افزود:بنا به ظرفیت ها و پتانسیل های هر شهرستان در محلات تاریخی و قدیمی شهرها خانه محله  ایجاد می شود.

,

, ,

مهندس صطفایی بیان داشت: در مرمت و باز آفرینی و بازسازی این محلات ،شهرداری ها ،میراث فرهنگی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی مشارکت دارند ضمن اینکه فرمانداری ها نیز حمایت خواهند داشت.
وی با تاکید بر تشکیل کارگروه پیشگیری و فرهنگی در این زمینه ، از تشکیل خانه  محله در محلات قدیمی وتاریخی خبر داد و افزود: برنامه ریزی های ارزنده ای با مشارکت سایر ادارات و دستگاههای خدمات رسان برای اجرای پروژه ها و بهسازی سالن های ورزشی ، مساجد ، حسینیه ها ، اماکن مذهبی و تاریخی و بقاء متبرکه با همکاری بسیج سازندگی در دست بررسی است.
مدیر کل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی همچنین بر ایجاد دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری در همه شهرستانها تاکید و تصریح کرد: روستاهای حریم شهرها نیز سامان دهی و نسبت به اجرای طرحهای زیرساختی و زیربنایی اقدام می شود و از اتصال روستاها به شهرها نیز به جد جلوگیری خواهدشد.

,
,
,

تخصیص 495میلیون تومان به سکونتگاههای حاشیه نشین شهر قاین به همت  ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران

, تخصیص 495میلیون تومان به سکونتگاههای حاشیه نشین شهر قاین به همت  ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران,


نوروزی شهردار قاین نیزدراین جلسه پس از ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص بافت فرسوده قاین وبرنامه هایی در دست اجرا  از تخصیص وآزادسازی مبلغ 495میلیون تومان برای زیرسازی،جدول گذاری وآسفالت قسمتی از سکونتگاههای حاشیه شهر قاین به همت ریاست محترم ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران خبرداد وگفت:اعتبار مذکور براساس اولویت بندی به آن دسته از محلاتی تعلق خواهد گرفت که بیشترین همکاری را درراستای بازگشایی گذرها داشته ودر راستای پیشبرداهداف پروژه های مزبوربا شهرداری ومدیریت بافت فرسوده هشارکت وهمیاری داشته باشند.

, ,
,

وی همچنین  از قول مساعد اعتبار 700میلیون تومانی مهندس مصطفایی ریاست محترم ستاد ملی باز آفرینی شهری ایران برای ساخت خانه محله جهت پوشش امورات فرهنگی .اجتماعی مناطق حاشیه ای خبر داد

,

شهردار قاین ضمن تقدیر وتشکر از همکاری اداره راه وشهرسازی شهرستان واداره عمران وبهسازی خراسان جنوبی وفرمانداری قاینات که دراین زمینه با شهرداری همکاری داشته اند گفت: امیدواریم با اجرای این طرح ها که همکاری مسئولین را می طلبد بتوانیم به محلات کم برخوردار نیز خدمات خوبی ارائه دهیم.

,

درپایان جلسه بازدیدی از طرح های پیشنهادی چهارساله  شهرداری قاین (مدیریت بافت فرسوده).محل اجرای آنها در داخل بافت ناپایداروسکونتگاههای غیررسمی حاشیه شهر خصوصا محورتاریخی- گردشگری قاین(ازموزه مردم شناسی تامسجد جامع واز مسجد جامع به سمت آرامگاه بزرگمهر وقلعه آرتوگوانا)صورت گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه