اخبار داغ

مرگ بیش از ۱۱ هزار و ۲۵۰ بیمار یمنی به دلیل محاصره عربستان

مرگ بیش از ۱۱ هزار و ۲۵۰ بیمار یمنی به دلیل محاصره عربستان
وزارت بهداشت یمن اعلام کرد به دلیل تحریم‌ها و محاصره تحمیلی یمن و بسته بودن فرودگاه صنعا، بیش از ۱۱ هزار و ۲۵۰ بیمار یمنی جان خود را از دست داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت بهداشت و اسکان یمن اعلام کرد که بیش از 11 هزار و 250 بیمار به دلیل عدم سفر به خارج از کشور برای درمان به دلیل محاصره تحمیلی یمن، جان خود را از دست داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

«عبدالحکیم الکحلانی» سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن به خبرگزاری رسمی این کشور (سبأ)، اظهار داشت: سالیانه بیش از 100 بیمار نیاز دارند که برای درمان به خارج از کشور اعزام شوند، زیرا درمان آنها در داخل کشور، میسر نیست اما به دلیل محاصره تحمیلی یمن، امکان این سفر مهیا نمی‌شود.

,

وی افزود: فرودگاه صنعاء باید فورا باز شود و هر یک روز تاخیر، به مرگ 325 بیمار در تمامی استانهای یمن، منجر می‌شود. عربستان سعودی با هدف گرفتن یمنی‌ها و سپس ممانعت از سفر آنها برای درمان، در حال جنایت است.

,

سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن تاخیر در رسیدن کمک‌های انسانی و هواپیماهای سازمان ملل به فرودگاه صنعاء به دلیل مانع‌تراشی‌های عربستان و ضرورت صدور مجوز از سوی این کشور برای این هواپیماها، بحران انسانی در یمن را به طور کلی تشدید کرده است و مبارزه با وبا و سایر بیماری‌های مسری در کشور را دشوارتر کرده است.

,

وی از جامعه بین‌الملل خواست تا هرچه سریعتر فرودگاه صنعاء را باز کند زیرا محروم کردن 30 میلیون شهروند از سفر از طریق فرودگاه پایتخت کشورشان، جنایتی بی سابقه در طول تاریخ به شمار می‌رود.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه