اخبار داغ

در نشست اتاق ایران با وزیر پیشنهادی صنعت مطرح شد

درباره نرخ ارز در دولت یازدهم هماهنگی وجود نداشت/ جسارت پیاده کردن راه‌حل‌ها را داشته باشید

درباره نرخ ارز در دولت یازدهم هماهنگی وجود نداشت/ جسارت پیاده کردن راه‌حل‌ها را داشته باشید
فعالان بخش خصوصی در دیدار با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با طرح پرسش‌هایی درباره رویکرد وزیر پیشنهادی درباره موضوعات مهم اقتصادی، خواستار جسارت وی در به کار گیری راه‌حل‌های مشکلات فضای کسب‌وکار شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز درنشست هم‌اندیشی هیات رئیسه، روسای اتاق‌های سراسر کشور و روسای کمیسیون‌های اتاق ایران با وزرای پیشنهادی اقتصاد و صمت در دولت دوازدهم، ابوالفضل روغنی گلپایگانی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران خطاب به شریعتمداری با بیان اینکه ما امیدواریم برنامه شما در راستای خروج از رکود باشد گفت: یکی از بحران‌های اساسی ما در صادرات کیفیت و قیمت تمام شده است که متاسفانه ما در بخش صنعت با بحران قیمت تمام شده مواجه هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: یکی از قربانیان هدفمندسازی یارانه‌ها که اتفاقا کار درستی هم بود، صنعت بود که انتظار داریم یارانه بخش صنعت حتما فعال شود.

,

روغنی گلپایگانی بیان داشت: محور رشد اقتصادی و تولید و اشتغال بنگاه‌های کوچک و متوسط است پس ما هم به عنوان بخش خصوصی خواهان توجه به این بخش هستیم.

,

سید رضی حاجی آقا میری به عنوان فعال دیگر بخش خصوصی اظهار داست: فعالان بخش خصوصی با عدم آگاهی در امر صادرات مواجه بودند و گمرک در دولت قبل هیچ گاه آمار تفکیک شده ارایه نکرد. نظر شما در این رابطه چیست؟

,

وی با اشاره به عدم هماهنگی در تیم اقتصادی دولت یازدهم بخصوص در مساله نرخ ارز گفت: اگر شما با یکسان‌سازی نرخ ارز موافق باشید با گروه مخالف چه می‌خواهید بکنید؟

,

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: همچنین ما به عنوان فعال بخش خصوصی خواهان استراژی صادرات غیر نفتی هستیم و می‌خواهیم بدانیم استراتژی شما در این زمینه چیست؟

,

محمد رضا انصاری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه سرمایه گذاری در این شرایط که به دنبال کاهش تورم هستیم و از ان طرف با رکود مواجه هستیم گفت: راه حل‌ها شناخته شده است ولی جسارت اجرای آنها می‌خواهد و ما می‌خواهیم که شما آن جسارت را به کار بگیرید.

,

پور فلاح رییس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا هم گفت: شما بانی پیوستن به سازمان تجارت جهانی بوده‌اید و ما از شما می‌خواهیم این موضوع را جدی بگیرید.

,

در ادامه عسگر اولادی به عنوان یک فعال بخش خصوصی خطاب به کرباسیان گفت: با توجه به اینکه ایران با جمعیت 80 میلیون نفری 1.2 درصد از جمعیت 7 میلیارد نفری جهان را تشکیل می دهد باید سهم 1.2 درصدی از اقتصاد دنیا را داشته باشد در حالی که الان سهم ما از تجارت جهانی 0.25 درصد است و رسیدن به 1.2 درصد تجارت جهانی وظیفه شماست.

,

انتهای پیام/ن

,

فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه