اخبار داغ

پشت کردن روحانی به خواسته مردم خوزستان/ وزارت «بیطرف» یا نگاه «بی طرف»؛ مسئله این است

پشت کردن روحانی  به خواسته مردم خوزستان/ وزارت «بیطرف» یا نگاه «بی طرف»؛ مسئله این است
امروز مشکل اصلی معرفی حبیب الله بیطرف نیست، مشکل در نگاه تبعیض آمیز دولت به خوزستان است و حتی اگر وزیر بیطرف نباشد، بی طرف نیست!.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب، کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم در روزهای گذشته تقدیم مجلس شد تا نمایندگان مردم در خانه ملت گزینه های پیشنهادی را بررسی و به آنها رأی اعتماد دهند. یکی از جنجالی ترین گزینه های پیشنهادی برای قبول مسئولیت در دولت دوازدهم، حبیب الله بیطرف وزیر نیروی دولت اصلاحات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

بیطرف از جمله عوامل اصلی انتقال آب به یزد است، هرچند اقدامات او در دهه هفتاد منجر به ایجاد جنگ آب میان اصفهان و یزد شد اما ترکش تصمیمات او به خوزستان و چهارمحال بختیاری رسید.

,

نگاه به انتقال غیرعلمی آب در ایران در همه دولت ها به صورت کم و بیش وجود دارد اما با روی کارآمدن دولت های سازندگی، اصلاحات و اعتدال این نگاه بیشتر بر وزارت نیرو حاکم می شد چرا که مدیران ارشد این 3 دولت به منافع ملی نگاه منطقه ای دارند.

,

مرحوم هاشمی رفسنجانی در صریح ترین اظهار نظر خود درباره انتقال آب به فلات مرکزی می گوید: اجرای پروژه انتقال آب با تونل باقیات صالحات است.

,

در دولت اصلاحات هم نگاه به انتقال آب اینگونه بود که حبیب الله بیطرف وزیر نیروی دولت به همراه معاونش طرح آمایش سرزمینی یزد که متکی به مسائل مربوط به حوزه میراث فرهنگی بود، را تغییر داد تا بتواند مجوز انتقال آب بگیرد. بیطرف می گوید: این موضوع را به عنوان دغدغه شخصی پیگیری کرده است.

,

در دولت اول روحانی هم هیچ موضع شفافی درباره انتقال آب کارون به اصفهان گرفته نشد ولی با انتشار مصوبه محرمانه دولت برای انتقال آب، مشخص شد که این دولت هم برای انتقال آب با دو دولت سازندگی و اصلاحات مسابقه گذاشته است.

,

پس از انتشار این مصوبه محرمانه، نماینده مردم شادگان در مجلس در جلسه شورای اداری خوزستان از رئیس جمهور و همراهانش خواست که با شفافیت درباره این مصوبه موضع بگیرند اما باز هم بی توجهی های روحانی ادامه داشت.

,

همه منتظر موضع حامیان دولت در خوزستان بودند که چه شعاری در سفر تبلیغاتی روحانی به خوزستان از سوی این افراد سر داده می شود. وقتی خوزستانی ها شعار "درسته هوا نداریم ولی هواتو داریم" را سر دادند، حرف واقعی مردم به فراموشی سپرده شد و برای همین نماینده مردم تهران در مجلس در توییتر خود نوشت: در اهواز، زاهدان، کرمانشاه، ملایر، همدان و اصفهان منتظر بودم مردم از ریزگردها، فقر، بیکاری و... شکوه کنند اما رفع حصر خواسته اصلی آنها بود.

,

به گزارش رهیاب، گرچه انتخاب بیطرف برای وزارت نیرو، روند اجرای پروژه انتقال آب را سرعت می بخشد اما مشکل اصلی در انتقال پیام مردم خوزستان به تهران است. وقتی هیچ صحبتی از خواسته اصلی مردم در حضور رئیس جمهور زده نشود، او حق دارد که فکر کند مصوبات کاغذی اش گره از مشکل مردم گشوده است.

,

امروز مشکل اصلی معرفی حبیب الله بیطرف نیست، مشکل در نگاه تبعیض آمیز دولت به خوزستان است و حتی اگر وزیر بیطرف نباشد، بی طرف نیست!

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه