اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد خبر داد؛

اجرای طرح IPM در 1200 هکتار از مزارع انگور و پسته خلیل‌آباد

اجرای طرح IPM در 1200 هکتار از مزارع انگور و پسته خلیل‌آباد
مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد از راه‌اندازی 3 کلینیک گیاه‌پزشکی در شهرستان خبر داد و گفت: یک هزار و دویست هکتار از باغات انگور و پسته شهرستان خلیل‌آباد زیر طرح تهیه محصول سالم (IPM) قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجید طاهرپور ظهر امروز در نشست کارگروه مبارزه با قاچاق کالا شهرستان خلیل‌آباد اظهار داشت: عرصه فعالیت جهاد کشاورزی در بحث قاچاق کالا بیشتر با کالاها، کودها و سموم غیرمجازی است که در سطح شهرستان با توجه به کشاورزی بودن منطقه وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی بابیان اینکه جهاد کشاورزی سعی در فرهنگ‌سازی و اقدامات پیشگیرانه در خصوص عدم استفاده از کالاهای غیرمجاز دارد، خاطرنشان کرد: در جهاد کشاورزی سعی شده است که اقدامات خود را به‌صورت پیشگیرانه، فرهنگ‌سازی و مقابله باعرضه کالاها، کودها و سموم غیرمجاز تقسیم‌بندی کند.

,

مدیر جهاد کشاورزی از آغاز اقدامات ترویجی آموزشی در سطح شهرستان خبر داد و تصریح کرد: اقدامات ترویجی آموزشی جهاد کشاورزی باهدف کاهش مصرف سموم شیمیایی و استفاده از روش‌های جایگزینی که در آن عدم استفاده از سم یا به حداقل رساندن استفاده سم انجام می‌گیرد.

,

وی با تأکید بر اینکه در بخش باغات پسته میزان فروش و مصرف سموم به‌شدت کاهش پیداکرده است، اذعان کرد: 90 درصد از بهره‌برداران باغات پسته سطح شهرستان با آموزش‌ها و نظارت‌هایی که صورت گرفته است بیش از 50 درصد مصرف سم را کاهش داده‌اند.

,

طاهرپور همچنین از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای انگور داران شهرستان خبر داد و عنوان کرد: یک هزار و دویست هکتار از باغات انگور و پسته شهرستان خلیل‌آباد زیر طرح تهیه محصول سالم (IPM) قرار دارد.

, IPM,

وی گفت: میزان مصرف سموم شیمیایی در پسته به حدی کاهش‌یافته که شهرستان خلیل‌آباد در استان نمونه است و از شهرستان‌ها و استان‌های مختلف در حال بازدید از باغات کشاورزی پسته شهرستان برای الگو گرفتن از طرح مبارزه غیر شیمیایی با آفات هستند.

,

این مقام مسئول بابیان اینکه استفاده از کودهای مجوز دار و کودهای حیوانی و دامی توسط کشاورزان مورد تأکید جهاد کشاورزی است، تأکید کرد: متأسفانه قوانین در بحث برخورد با سموم و کودهای غیرمجاز بازدارنده نیست و جریمه فرد خاطی در مقابل سود فروش بسیار ناچیز است.

,

وی با تأکید بر اینکه اکثر فعالیت جهاد کشاورزی برای مبارزه با قاچاق کالا بیشتر بر روی پیشگیری و فرهنگ‌سازی است، بیان کرد: باید یک هماهنگی و تعاملی بین دستگاه‌های متولی امر در قاچاق کالا صورت گیرد.

,

طاهرپور از راه‌اندازی 3 کلینیک گیاه‌پزشکی در شهرستان خلیل‌آباد خبر داد و ابراز کرد: توزیع و تجویز نسخه‌های بدون کارشناسی توسط برخی افراد یکی از آفت‌های بخش کشاورزی شهرستان بود.

,

وی از توقف ارائه مجوز سم فروشی در سطح شهرستان خبر داد و تصریح کرد: 14 مرکز ارائه سم و کود مجاز در شهرستان وجود دارد و راه‌اندازی مرکز ارائه سم و کود جدید منوط به راه‌اندازی کلینیک گیاه‌پزشکی در آن مرکز است و همچنین سم فروشی‌هایی ک تخلفاتی داشته باشند دیگر پروانه فعالیت آنان تمدید نمی‌شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد بابیان اینکه آفات و بیماری‌هایی که براثر مصرف کود و سموم غیرمجاز به وجود می‌آید بسیار زیاد است، اذعان کرد: کشاورزان باید به زمان‌های سم‌پاشی توجه ویژه‌ای داشته باشند و معرفی بهترین زمان‌های سم‌پاشی به جد در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان است.

,

وی در پایان بابیان اینکه ارسال پیامک‌های آموزشی و کارهای تبلیغاتی از فعالیت‌های جهاد کشاورزی است، خاطرنشان کرد: تعامل و تبادل اطلاعات با فعالان عرصه کشاورزی در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه