اخبار داغ

فرمانده انتظامی کاشمر:

بیشترین مصرف‌کنندگان مواد مخدر در کاشمر 25 تا 30 ساله هستند

بیشترین مصرف‌کنندگان مواد مخدر در کاشمر 25 تا 30 ساله هستند
فرمانده انتظامی کاشمر سن بیشتر مصرف کنندگان مواد مخدر در این شهرستان را 25 تا 30 سال عنوان کرد و از تردد بیش از 70 هزار موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر ابوالقاسم باقری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کاشمر گفت: در چهار ماهه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمار سرقت‌ها در شهرستان کاشمر هفت درصد کاهش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

وی افزود: همچنین آمار جرایم خشن مانند زورگیری، باج‌گیری، گروگانگیری، راهزنی، سرقت از بانک و قتل در کاشمر وجود نداشته است و لذا خوشبختانه آمار این جرایم در شهرستان منفی بوده است.

,

فرمانده انتظامی کاشمر ادامه داد: کشفیات مواد مخدر در کاشمر در چهارماهه نخست امسال به نسبت سال قبل 126 درصد افزایش داشته است.

,

وی در پاسخ به سوال کاشمربصیر در مورد نوع مواد مخدری که در کاشمر مورد استفاده واقع می‌شود اظهار داشت: 90درصد کشفیات مواد مخدر عبارت است از مواد مخدر سنتی و همین نشان می‌دهد که میزان استفاده از مواد مخدر سنتی و به ویژه تریاک در این شهرستان بسیار بیشتر از مواد مخدر صنعتی است.

,

باقری در مورد مصرف ناس به ویژه در بین نوجوانان و دانش‌آموزان گفت: برای مقابله با مصرف این ماده اقدامات مشترکی با مرکز بهداشت و اداره صنعت، معدن و تجارت انجام داده‌ایم و از طریق آگاهی گشت‌زنی‌هایی داریم و با کسانی که در مغازه‌ها اقدام به فروش ناس می‌کنند برخورد انجام می‌شود اما هنوز نسبت به برخورد با این ماده با خلأ قانونی مواجه هستیم چرا که در مورد ناس در قانون جرم‌انگاری نشده است.

,

فرمانده انتظامی کاشمر همچنین بیشترین سن مصرف‌کنندگان مواد مخدر در این شهرستان را بین 25 تا 30 سال عنوان کرد.

,

وی در بخش دیگری از این نشست خبری به آمار حوادث و سوانح رانندگی در کاشمر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در آمار تصادف درون شهری شاهد 12 درصد و در آمار تصادف برون شهری شاهد 23 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم و در مجموع آمار تصادف چه خسارتی و چه منجر به جرح در کاشمر از کاهش 16 درصدی برخوردار بوده است.

,

باقری در مورد آمار افراد فوتی در اثر تصادف اظهار داشت: متأسفانه تعداد افرادی که از ابتدای سال در کاشمر بر اثر تصادف از دنیا رفته‌اند به نسبت سال گذشته یک نفر شامل 17 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

,

وی اکثر تصادفات منجر به فوت را مربوطه به موتورسیکلت‌ها دانست و تصریح کرد:‌ در شهرستان کاشمر بالغ بر 70 هزار موتورسیکلت وجود دارد و بالاترین رقم افراد فوتی در تصادفات را هم موتورسواران تشکیل می‌دهند به گونه‌ای که از سه نفر فوتی در تصادفات درون شهری کاشمر از ابتدای امسال یک نفر موتورسوار و از چهار نفر فوتی در تصادفات برون شهری هم دو نفر را موتورسواران تشکیل می‌دهند.

,

فرمانده انتظامی کاشمر ادامه داد: بیشترین تلفات موتورسواران در کاشمر به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی و در نتیجه ضربه مغزی می‌باشد لذا از اصحاب رسانه انتظار داریم در مورد استفاده از کلاه ایمنی اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی کافی انجام دهند.

,

باقری گفت: ما طرح توقیف موتورسوارانی که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند را با هدف فرهنگسازی و ترغیب به استفاده از کلاه ایمنی اجرا می‌کنیم در صورتی که اجرای این طرح سودی به حال نیروی انتظامی ندارد ضمن اینکه به این کار نیز اکتفا نکرده و به اطلاع‌رسانی و سخنرانی در مجامع مختلف با استفاده ار کارشناسان نیز اقدام کرده‌ایم.

,

وی در بخش دیگری از این نشست خبری بر لزوم همکاری و همراهی رسانه با پلیس برای ارتقاء سطح امنیت اجتماعی تأکید کرد و اظهار داشت: رسانه‌ها پل ارتباطی نیروی انتظامی با مردم هستند و می‌توانند نقش مهمی در افزایش امنیت و آرامش جامعه ایفا کنند.

,

فرمانده انتظامی کاشمر تأکید کرد: رسانه‌ها همچنین در ریشه‌یابی و حل معضلات و جرایم اجتماعی نیز نقش و تأثیر زیادی دارند.

,

شایان ذکر است در پایان این نشست خبری از خبرنگاران و اصحاب رسانه کاشمر با تقدیم لوح  و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه