اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه:

پروژه های درمانی نیمه تمام تربت حیدریه نیازمند 120 میلیارد تومان اعتبار است

پروژه های درمانی نیمه تمام تربت حیدریه نیازمند 120 میلیارد تومان اعتبار است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: برای اتمام 50 پروژه نیمه تمام با 76 هزار متر مربع در شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، سعید قنبری زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: از ابتدای طرح تحول نظام سلامت در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، 28 پروژه درمانی، بهداشتی با 15 هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

وی عمده این پروژه ها را آموزشی، درمانی و بهداشتی عنوان کرد و از راه اندازی مرکز MRI، نخستین مرکز برون اندامی سنگ شکن جنوب خراسان رضوی، احداث خانه بهداشت، مراکز سلامت، مرکز شیمی درمانی، بلوک تخصصی زایمان، کلینیک فوق تخصصی، اجرای هتلینگ بیمارستان و اورژانس بعنوان بخشی از این پروزه ها یاد کرد.

,

قنبری زاده مجموع طرح های نیمه تمام در سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه را 50 پروزه با بیش از 70 هزار متر مربع  برشمرد و افزود: برای اتمام این پروژه ها که 33 مورد آن راه اندازی مرکز جامع سلامت می باشد حدود 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تصریح کرد: از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت متوسط مراجعه کنندگان به کلینیک های تخصصی در منطقه تربت حیدریه ماهانه 11 هزار نفر می باشد که این رقم قبل از اجرای طرح کمتر از هزار نفر بود.

,

وی با انتقاد از روند اجرای پروژه بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین(ع)، افزود: این پروژه توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی با پیشرفت فیزیکی 55 درصد در حال احداث می باشد و بنا به وعده معاون وزیر قرار است تا پایان سال 96 به بهره برداری برسد اما با توجه به روند نامناسب در اجرای آن اتمام این پروژه تا پایان سال 97 نیز بعید به نظر می رسد.

,

قنبری زاده بیان داشت: تجهیز و تکمیل کادر اداری و پرستاری بیمارستان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است که به محض تحویل ساختمان این اقدام انجام خواهد گرفت.

,

در ادامه این نشست معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی از اختصاص 14 میلیارد تومان اعتبار به بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد و گفت: در مدت 3 سال گذشته 5 هزار و 605 بیمار خاص از سه شهرستان منطقه بنا به وضعیت جسمانی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی بهره مند شدند.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از راه اندازی 32 مرکز جامع سلامت و 142 خانه بهداشت در سطح سه شهرستان خبر داد و افزود: از مجموع جمعیت 369 هزار نفری منطقه 328 هزار نفر معادل 98 درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام شدند.

,

الهام بهره مند تصریح کرد: از مجموع این افراد 186 هزار نفر معادل 54 درصد جمعیت تحت پوشش حداقل یک بار خدمات دریافت کردند که به 17 نفر که در معرض جدی خطر مبتلا به فشارخون، دیابت، چربی بودند هشدارها و دستورات لازم داده شد.

,

وی افزود: در طول یکسال گذشته با نظارت و بازرسی های کارشناسان بهداشتی 74 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف شد که در کشور رتبه دوم را نیز به خود اختصاص داد.

,

در پایان این نشست از فعالان عرصه خبر توسط دانشگاه علوم پزشکی تجلیل شد

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه