اخبار داغ

فرماندار کاشمر:

توانمند کردن جامعه در گروی انس با کتاب است

توانمند کردن جامعه در گروی انس با کتاب است
فرماندار کاشمر توانمند کردن یک جامعه را در گروی انس با کتاب عنوان کرد و از شهرستان کاشمر به عنوان یکی از شهرستان‌های برتر استان در شاخص‌های کتابخانه‌ای نام برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر محمدحسن فرهادی که امروز در آیین افتتاح اولین کتابخانه مدرسه‌ای خیرساز کاشمر در محل دبیرستان حضرت زینب(س) سخن می‌گفت اظهار داشت: شهرستان کاشمر جزء اولین شهرستان‌های استان است که کتابخانه خیرساز مدرسه‌ای را افتتاح می‌کند و لذا ما این کار خلاقانه توسط آموزش و پرورش و نیز خیرین را ارج می‌نهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

وی با اشاره به تجهیز این کتابخانه توسط برادر شهیدان توانگر و به یادبود مادر شهیدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهید مدافع حرم محسن حججی گفت: در حالی که شهید بالاترین مرتبه را در اسلام دارد اما قلم اندیشمندان و علمای بزرگ ما بر اساس روایات از خون شهید هم ارزش بیشتری دارد چرا که همان قلم‌ها و کتاب‌هایی که آن‌ها نوشته‌اند فکر و اندیشه شهدا را تشکیل داد تا آن‌ها از جان خود بگذرند.

,

فرماندار کاشمر ادامه داد: دانشمندان سمبل آگاهی هستند و آگاهان در تربیت ربانی مردم مؤثر هستند و انسان‌ها را مانند شهید حججی، وارسته تربیت می‌کنند و این شهید عزیز به دست ظالمان و جاهلان به گونه‌ای عاشورایی به شهادت می‌رسد اما چهره مردانه او سمبل همه آحاد ملت می‌شود و همه مردم به این انسان شایسته‌ای که مدافع حرم امامان عدل و نور بوده است ادای احترام می‌کنند.

,

وی با اشاره به اهمیت کتاب خاطرنشان کرد: خوشا به حال جامعه‌ای که کتاب در آن ارزشمند است و خوشحالیم از اینکه کاشمر در حوزه کتاب و کتابخوانی و نیز شاخص‌های کتابخانه‌ای جزء شهرستان‌های برتر استان است.

,

فرهادی تصریح کرد: آموزش و پرورش کاشمر با اجرای طرح‌های خلاقانه و از جمله استفاده از ظرفیت خیرین از جمله در حوزه کتابخانه‌های مدارس اقدامات خوبی انجام داده است و نتایج معقول و منطقی برنامه‌های آموزش و پرورش باعث شادابی و خوشحالی مردم است.

,

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر آموزش و پرورش کاشمر خوش درخشیده است گفت: نخبگان یک کشور نعمت و سرمایه اصلی آن کشور و باعث افتخار مردم هستند چرا که نخبگان، جامعه را به جلو می‌برند و در آینده انسان‌های شریفی می‌شوند که در خدمت مردم خواهند بود.

,

فرماندار کاشمر خاطرنشان کرد: خوشبختانه با برنامه‌های مناسبی که در کاشمر انجام شده است هر ساله شاهد رشد بیش از پیش رتبه‌های برتر کنکور سراسری در بین دانش‌آموزان این شهرستان هستیم به عنوان مثال در حالی که در سال 93 رتبه‌های زیر 2هزار کنکور در کاشمر 17 نفر بوده‌اند این تعداد در سال 94 به 27 نفر، در سال 95 به 45 نفر و در سال جاری به 70 نفر رسیده است.

,

وی با اشاره به افتتاح اولین کتابخانه مدرسه‌ای خیرساز در این شهرستان تأکید کرد: این کار نیک در واقع ارتقاء دانش جامعه و دانش آموزان است چرا که کتاب مظهر دانایی است و رفتار مطلوب در جامعه در اثر کتاب ایجاد می‌شود و همان طور که در دنیا نقش معلم را نتوانسته‌اند حذف کنند نقش کتاب هم علی‌رغم گسترش فضای مجازی و امکانات الکترونیکی، قابل حذف نیست.

,

فرهادی تصریح کرد: اگر جامعه‌ای اهل کتاب باشد در آن جامعه پدیده‌ای به نام داعش به وجود نمی‌آید و اگر امروز در کشوری مثل عربستان شاهد رشد گروه وهابیت هستیم به دلیل آن است که این کشور اهل علم و کتاب نیست.

,

فرماندار کاشمر گفت: باید جامعه را توانمند کنیم و راه توانمند کردن جامعه از طریق کتاب است و باعث خوشحالی است که مردم کاشمر توجه زیادی به کتاب دارند و کتاب در سبد زندگی آن‌ها به خوبی وجود دارد و این شهر از کتابخانه‌های متعددی نیز برخوردار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه