اخبار داغ

گزارش تصویری/

سایت بازیافت زباله در بندرعباس/تصاویر

سایت بازیافت زباله در بندرعباس/تصاویر
سایت بازیافت زباله در مجاورت بندرعباس و روستای تل سیاه تنها سایت بازیافت این شهر بزرگ است که روزانه حدود 400 تن زباله را به صورت نیمه صنعتی بازیافت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ سایت بازیافت زباله در مجاورت بندرعباس و روستای تل سیاه تنها سایت بازیافت این شهر بزرگ است که روزانه حدود 400 تن زباله را به صورت نیمه صنعتی بازیافت می کند. تفکیک زباله ها پس از انتقال توسط نوار نقاله با دست صورت می گیرد و گاهی کارگران زحمتکش این سایت پسماندهای بیمارستانی را نیز در بین زباله های خانگی می بینند. برخی مطب ها و کلینیک ها در اقدامی غیر اخلاقی و به منظور پرداخت هزینه کمتر دفع زباله دست به چنین کاری میزنن بدون در نظر گرفتن خطرات این اقدام بر کارگران سایت. کارگران در گرمای طاقت فرسای بندرعباس علاوه بر تحمل بوی متعفن زباله ها، زباله های عفونی هم باید شناسایی و معدوم کنند. حقوق ناچیز کارگران در مقابل رنج و زحمتی که تحمل می کنند حرفی برای گفتن نمی گذارد اما به ما تأکید کردند فرهنگ سازی شود تا لااقل کلینیک ها و مطب های پزشکی زباله های عفونی را مخلوط زباله های خانگی نکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی هرمز,

بندرعباس شهری تجاری و اقصادی است لذا امید میرود شرایط مدیریت پسماند از توجه بیشتری  برخوردار شود هرچند اگر کسی شرایط قبل را دیده باشد متوجه پیشرفت و توسعه در این بخش می شود. زباله ها پس از تفکیک بسته بندی و به کارخانه های مختلف جهت بازیافت ارسال می شود و سایر زباله ها در محدوده های مختلف دفن می شوند. عکاس خبرگزاری هرمز ضمن تقدیر از مدیران سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس که امکان عکاسی از این سایت را فراهم نمودند برای کارگران این بخش آرزوی سلامتی دارد.

,

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه