اخبار داغ

دوست و همرزم شهید بصیر :

مهارت جوشکاری حاج حسین در جبهه،کارآیی زیادی داشت/فرمانده شجاع

مهارت جوشکاری حاج حسین در جبهه،کارآیی زیادی داشت/فرمانده شجاع
محمدنژاد گفت: حاجی معتقد بود که سلاح جنگی هنگام آموزش از دست رزمندگان رها می شود و به ته آب می رود و چون مهارت جوشکاری داشت، با آهن،سلاح جنگی درست کرد تا بچه ها بر دوش خود بگذارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار: عسگر محمد نژاد دوست و همرزم شهید حاج حسین بصیر در گفتگو با خبرنگار کوله بار با اشاره به اینکه قبل از انقلاب، خانه شان نزدیک محل جوشکاری حاج بصیر بود و از این طریق با این شهید آشنا شده است، گفت: اوایل جنگ، از طرف فدائیان اسلام فریدونکنار که حاج بصیر یکی از موسسانش بود، رزمنده ها به گروه شهید چمران می فرستادند. من چند ماه بعد، به جبهه اعزام شدم. در آنجا به گردان حاجی رفتم و از آنجا به بعد تحت فرمان او بودم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه با اشاره به نحوه فرماندهی و نوع تفکرات حاجی در جنگ افزود: در منطقه هفت تپه، حاجی فرمانده گردانمان بود. به مروز زمان فرمانده محور و تیپ شدند. در رودخانه این منطقه، رزمنده ها در حال آموزش غواصی بودند تا بتوانند از اروند کنار عبور کنند. حاجی معتقد بود که سلاح جنگی هنگام آموزش از دست رزمندگان رها می شود و به ته آب می رود. به همین دلیل، چون مهارت جوشکاری داشت، با آهن سلاح جنگی درست کردند که بچه ها بر دوش خود می گذاشتند. در این صورت اگر هم اسلحه رها می شد، مشکلی نبود.

,

محمد نژاد تاکید کرد: خود حاجی همیشه می گفت که در پشت جبهه حتی پیرزنی تخم مرغ می فروشد و پولش را به جبهه می فرستد تا با آن اسلحه بخریم. حیف است که داخل آب بیفتد و دیگر پیدا نشود.

,

همرزم شهید حاج حسین بصیر اضافه کرد: زمانی که فرمانده تیپ بود، به خود جرأت می داد که در نیمه شب، در میان نیروها باشد. این کارش موجب تعجب همه شده بود، زیرا کسی انتظار این کارش را نداشت. برنامه شان این بود که در شب های عملیات خودشان مستقیم حضور داشته باشند و بچه ها را راهنمایی کند.

,

محمد نژاد درپایان با اشاره به نحوه شهادت حاج حسین گفت:حاجی در عملیات  کربلای 10 به طوری که مثل همیشه در خط مقدم جبهه بود، شهید شد. زمانی که با او بودم، بیشتر به معنویاتش پی بردم و دیدم که از مرگ هراسی ندارد. تازه فهمیدم تعریف هایی که همیشه از او می کردند، واقعیت داشته است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه