اخبار داغ

خریدی که تضمینی نیست؛

طلب گندم کاران «جغتای» هنوز تسویه نشده است

طلب گندم کاران «جغتای» هنوز تسویه نشده است
با وجود گذشت بیش از ۲ ماه از پایان فصل برداشت گندم در شهرستان جغتای، هنوز هم خبری از تسویه طلب گندمکاران این شهرستان نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیام جغتای، باوجود گذشت بیش از ۲ ماه از پایان فصل برداشت گندم در شهرستان جغتای، هنوز هم خبری از تسویه طلب گندم کاران این شهرستان نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام جغتای, .,

با توجه به این‌که بخش قابل‌توجهی از اراضی کشاورزی شهرستان جغتای به این محصول اختصاص می‌یابد، توجه مسئولان دولتی به مسئله خرید تضمینی گندم در سال جاری و همچنین سال‌های گذشته باعث شده است تا کشاورزان، فروش محصول خود به دلالان در بازار آزاد را به خرید تضمینی این محصول ترجیح بدهند.

, .,

فروش آزاد گندم به خریداران بخش خصوصی اگرچه با تسویه نقدی پول آن همراه است، اما گندم کاران باید دسترنج خود را به قیمتی به‌مراتب کمتر از نرخ مصوب دولت در هرسال بفروش برسانند.

, .,

پرداخت چند مرحله طلب گندم کاران در سال‌ها گذشته نیز همانند سال جاری باعث ضرر این قشر زحمتکش شده و همچنین در بلندمدت کاهش اعتماد کشاورزان به دولت را به دنبال داشته است.

, .,

در همین زمینه یکی از کشاورزان اهل یکی از روستاهای جغتای که روز گذشته برای تسویه بدهی خود به بانک کشاورزی شعبه جغتای مراجعه کرده بود به صبح توس گفت: وضعیت تسویه طلب گندم کاران از طرف دولت باعث شده است تا آبروی قشر کشاورز در مقابل طلبکاران خود بر باد برود.

, .,

وی اظهار داشت: تا امروز نتوانسته‌ام پول کامل حدود ۴۰ تن گندم خود که در خردادماه سال جاری به دولت تحویل داده‌ام را دریافت نمایم، و همین امر باعث برگشت چک‌ها و متحمل شدن جریمه‌های بانکی‌ام شده است.

, .,

این کشاورز خاطرنشان کرد: از فروش گندم خود در قالب طرح خرید تضمینی به دولت پشیمان هستم و اگر محصول خودم را باقیمت پایین‌تر به دلالان بخش خصوصی واگذار کرده بودم، تا الان وجه آن را دریافت کرده بودم و تا این حد دچار مشکلات عدیده نمی‌شدم.

, .,

 

,

طلب گندم کاران طی یک ماه آینده تسویه می‌شود

, طلب گندم کاران طی یک ماه آینده تسویه می‌شود,

در همین رابطه  محمدقاسم آبادی معاون جهاد کشاورزی شهرستان جغتای در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس  اظهار داشت: کشاورزانی که زودتر از 20 خرداد گندم خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل داده‌اند، پول خود را به‌طور کامل دریافت کرده‌اند.

, .,

وی افزود: 50 درصد طلب گندم کارانی که بعد از 20 خرداد سال جاری محصول خود را به دولت واگذار کرده‌اند نیز تا پایان روز 24 مرداد 50 درصد از طلب خود را دریافت کرده‌اند و 50 درصد باقی‌مانده را طی یک ماه آینده دریافت خواهند کرد.

, .,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه