اخبار داغ

معاون هماهنگ کننده آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

ساخت 20 هزار کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی

ساخت 20 هزار کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی
معاون هماهنگ کننده آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از ابتدای تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز تا کنون بیش از 20 هزار کلاس درس در استان خراسان رضوی احداث شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام روز، حسین شادکام معاون هماهنگ کننده و اجرایی آموزش و پرورش خراسان رضوی ظهر امروز در جلسه هم اندیشی مجامع خیرین مدرسه ساز قطب شهید دهقان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد گفت: از ابتدای تشکیل مجمع خیرین مدرسه سازتا کنون بیش از 20 هزار کلاس درس در استان خراسان رضوی احداث شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جام روز, جام روز,

 افزود: استان خراسان رضوی به عنوان اولین استان کشور بود که این مجمع را تشکیل داده است و از سال 72 تاکنون بیش از 40 درصد مدارس کشور و 30 درصد خراسان رضوی توسط خیرین احداث شده است.

,

وی تصریح کرد: بیش از 80 درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی توسط مجمع خیرین مدرسه ساز احداث شده و این در حالی است که از مجموع 600 هزار خیر کشوری سه هزار و 500 نفر متعلق به خراسان رضوی می باشد که یک خیر مدرسه ساز به تنهایی در این استان 60 مدرسه ساخته و در اختیار مردم قرار داده است.

,

معاون هماهنگ کننده و اجرایی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به منطقه محروم قطب شهید دهقان خاطر نشان کرد: خیرین به سمت طرح مدرسه یار حرکت کنند و فقط به ساخت مدارس اکتفا نکنند تا دانش آموزان با همیاری خیرین بتوانند خدمات آموزشی  مناسبی دریافت کنند.

,

در ادامه حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه تربت جام با اشاره به آیات الهی گفت: خیرین مدرسه ساز به دین ، اخلاق و به بشریت کمک چشمگیری می کنند و اگر مکانی برای کسب علم بسازیم اقتصاد، فرهنگ و مسجد ساخته می شود.

,

حجت الاسلام طاهری افزود: اسلام دین علم است و زبان مشترک بشریت می باشد که باکسب علم و دانش مشکلات بشر قابل حل می باشد.

,

وی ادامه داد: تربت جام منطقه ای محروم درحوزه آموزش و پرورش است و از شاخص استانی و کشور بسیار عقب تر بوده و با سابقه ای که این شهرستان دارد ومهد پرورش بیش از 120 دانشمند و فرهیخته علمی به جامعه بشری بوده است همخوانی ندارد.

,

امام جمعه تربت جام: مدرسه ساز حلقه وصل مردم با بدنه دولت است و ستاد نماز جمعه آمادگی دارد نسبت انتشار اخبارودر ترویج ساخت مدرسه کمک کنند.

,

حجت الاسلام طاهری خاطر نشان کرد: محرومیت های شهرستان بسیار زیاد است و اگر دولت بتواند مشکل آب شرب، جاده و زیر ساخت ها را حل کند شاهکار کرده است و لازم برای آموزش ، خیرین جدی تر از گذشته فعالیت کنند.

,

وی ابراز داشت: اگر قرار است مشکلات آموزش و پرورش حل شود لازم است اتاق فکری قوی ایجاد شود تا از همه ظرفیت ها استفاده کند وتا زمانی که مسائل حل نشده ساکت نشود.

,

, , ,

سپس فرماندار تربت جام بیان داشت: این شهرستان به لحاظ فضای آموزشی دچار بحران است و به شدت رنج می برد و در حال حاضر 45 مدرسه فرسوده دارد که باید تخریب شود.

,

علی رستمی عنوان کرد: مسکن مهر تربت جام با جمعیت بالغ بر دو هزار نفر از خدمات آموزشی بی بهره است و باید قدم های موثری در این حوزه برداشته شود.

,

وی یادآور شد: این  شهرستان با وجود  بیش از 53 هزار دانش آموز، چهار هزار و 200 فرهنگی، چهار هزار دانشجو و دو هزار طلبه  منطقه ای علم جو و عالم پرور وبه عنوان پایخت وحدت در کشور از کمبود امکانات آموزشی مناسب دچار آسیبی جدی شده است.

,

سالاری عضو اهل سنت مجمع خیرین مدرسه ساز تربت جام گفت: با لطف خدا و به احترام به دوازده امام و به وصیت پدرمان بنا داریم تعداد 12 باب مدرسه احداث کنیم و تاکنون 7 مدرسه تحویل سیستم آموزشی شده و امیدواریم هرچه سریع تر الباقی را بسازیم.

,

, , ,

در پایان مراسم به همت آموزش وپرورش تربت جام تندیس نیکوکاری به خیرین اهدا شد.

,

 مجمع خیرین قطب شهید دهقان متشکل از خیرین و روسای اداره های آموزش و پرورش تربت جام، تایباد،فریمان، باخرز و صالح آباد می باشد که به محوریت تربت جام برنامه ریزی آن صورت می گیرد.

,

 

,

, , , , , , ]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه