اخبار داغ

به مناسبت روز جهانی مساجد/

مسجد چشمه‌قنداب با "یاعلی" اهالی روستا سر گرفت/مردم چشم انتظار قدم مسئولان برای تکمیل آن

مسجد چشمه‌قنداب با "یاعلی" اهالی روستا سر گرفت/مردم چشم انتظار قدم مسئولان برای تکمیل آن
در روستای چشمه قنداب اسدآباد مسجدی در حال ساخت است که با یاری و مشارکت مردم برای شده اما اهالی روستا توان تکمیل آن را ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرنگار آوای سیدجمال؛ امام محمدباقر(ع) می‌فرماید: کسی که مسجد بنا کند هرچند کوچک خداوند در بهشت خانه‌ای برای او خواهد ساخت. با این حدیث گهربار می‌توان گفت که مسجد نقش مهم در تمامی زمینه‌ها و زمینه تمامی نقشه‌ها بوده و هست، چراکه در دوران قبل از پیروزی انقلاب جلسات مهم و اعزام‌ها در مساجد صورت می‌گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال,

اصلاً مگر نه اینکه افراد مهم و برجسته از مساجد برخاسته آن شهید مدافع حرمی چون شهید محسن حججی که یکی از بچه مسجدی‌هایی بود که زندگی‌اش را نیز بر پایه‌ی قرآن،اهل‌بیت و مساجد بناکرده بود. آری مسجد همان خانه‌ی امن و ساده‌ای که نگاه و رسیدگی‌ها به آن بسیار کم است.

به فرموده امام محمدباقر(ع) ساخت مسجد از اهمیت فوق‌العاده‌ای در محضر خداوند متعال برخوردار است؛ پس آنانی که به‌قول‌معروف دستشان به دهانشان می‌رسد، مستحضر باشند که اگر به فکر خانه‌ای در جنت هستند، دست‌به‌کار شوند و دست‌به‌جیب مبارک ببرند و به ساخت مساجد خصوصاً در مناطق محروم (حتی محروم در شهر) کمک کنند که خداوند در بین انسان‌ها غریب است.

نوع "غریبی" خداوند در میان انسان‌ها را به نوع دیگر "قریبی" تبدیل کنند و شک نداشته باشند که اگر همچنین حس بخشندگی از مال دنیا در وجودشان برانگیخته شد خداوند نظری که چرک کف دست را به عده‌ای خاص عنایت داشته پس بسم‌الله...

بسم‌الله را گفتیم تا بگوییم مسجدی نیمه‌تمام در روستای 23 کیلومتری شهر اسدآباد به سمت کنگاور واقع‌شده که در انتظار نگاه و دستان خیرخواهانه و البته دینمدارانه است.

روستای چشمه قنداب یکی از روستاهای شهرستان اسدآباد است که دارای 72خانوار با 306 نفر جمعیت بوده و به قول دهیار این روستا شغل مردمان آن بیشتر دامداری است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

در این روستا مسجدی که نام امام اول شیعیان حضرت علی(ع) را بر آن نام نهاده‌اند، در سال 93 کلنگ‌زنی و شروع به ساخت می‌شود درحالی‌که دستان مردمانش خالی است اما همت‌ها برای برپایی این مسجد بلند است تا جایی که برای شروع آن یک یاعلی(ع) گفته شد، اگرچه هنوز به اتمام نرسیده اما دغدغه اهالی تکمیل آن است و انتظار از مسئولان برای تکمیل آن دارند.

دهیار روستای چشمه قنداب در گفت‌وگویی با خبرنگار  آوای سیدجمال؛ در زمینه ساخت مسجد امام علی(ع) در روستای چشمه قنداب می‌گوید: عملیات اجرایی ساخت این مسجد از سال 93 در زمینی به مساحت 446 مترمربع آغاز شده است

,
,
,  , آوای سیدجمال, ؛,


جمال مومیوند با بیان اینکه این مسجد در یک طبقه برای زنان و مردان در حال  سخت ا، است افزود: هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی دارد.

,
,

, ,

وی با بیان اینکه در ابتدای ساخت این مسجد و استارت کار با اهداء 22 تن سیما از سوی نماینده  سابق آغاز شد، افزود: البته کمک‌های مردمی هم کمک‌کار ساخت این مسجد شد و تاکنون از طریق کمک‌های کمیته امداد فرمانداری، بخشداری 14 میلیون و 360 هزار تومان هزینه شده است.

دهیار روستای چشمه قنداب یادآور شد: همچنین خانم فوزیه ترک مبلغ 11 میلیون تومان به‌صورت نقدی کم کردند.

وی با بیان اینکه ساخت مسجد امام علی تا مرحله بتن‌ریزی شنارژ و جوشکاری آهن‌آلات پیش رفته است، افزود: تاکنون 52 میلیون تومان برای ساخت این مسجد هزینه شده است.

مومیوند با تأکید بر اینکه کمک‌های مردمی برای تکمیل این پروژه معنوی و مذهبی یک ضرورت است، از اهالی روستا خواست در این امر خیرخواهانه و مسجدسازی مشارکت کنند.

,
,
,
,
,
,
,

, ,

وی در بخشی از سخنان خود می‌گوید: همه مسئولان از وضعیت بد اقتصادی روستا باخبر هستند و اطلاع کافی دارند که روستای چشمه قنداب روستایی است که به لحاظ کشاورزی صد در صد دیم و درصد کمی از مردم دامدار هستند و حتی بیشتر جوانان شغل آزاد دارند و بیشتر فصل از فصول سال در استان‌های تهران و بندرعباس مشغول کارگری می‌باشند اما با تمام این اوصاف باز در امور آبادانی روستا مشارکت کرده و تا حدالامکان ازلحاظ نیروی انسانی و مالی کمک می‌کنند.

دهیار روستای چشمه قنداب ادامه داد: با توجه به اینکه توان مالی اهالی روستا چندان اجازه نمی‌دهد که در امر مسجد سازی مشارکت خوبی داشته باشند، انتظار از حمایت مسئولان بیشتر است. اگرچه بسیاری از مسئولان به این روستا آمده و قول‌هایی را داده‌اند اما چندان کمکی نشده است.

وی با اشاره به وعده‌های آقای رنجبر زاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس برای کمک به این روستا، گفت:  متأسفانه هنوز که هنوز است، قدمی به روستا نگذاشته‌اند.

مومیوند گفت: اهالی روستا هرساله مبالغی را به‌عنوان زکات برای ساخت مسجد کمک می‌کنند و تاکنون حدود 40 درصد ازلحاظ فیزیکی پیشرفت داشته ولی به دلیل نبود بودجه کافی ادامه کار توقف شده است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه