اخبار داغ

صنایع دستی زیر پای مدیران بی تعهد له شد؛

چه بر سر میراث فرهنگی گردشگری بهبهان آمده است

چه بر سر میراث فرهنگی گردشگری بهبهان آمده است
امروز اگر گردشگری به شهر بهبهان آمد آیا می توان مخروبه ای بنام «حمام بکان» که اکنون پاتوقی برای کشیدن قلیان شده است را معرفی کرد و از تاریخ دراز آن قصه ها گفت؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر بهبهان :امروز یکی از اهرم های موفق جذب سرمایه گذار و گردشگر در شهرهای دارای قدمت و فرهنگ بر آمده از روز گار باستان ، توجه و تقویت بنیه بناهای تاریخی و اماکن گردشگری است تا از این رهگذر هم اشتغال و هم رونق اقتصادی حاصل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر بهبهان :,

بهبهان که تاریخ از آن به عنوان ارجان یا ارگان شهری پر رمز و راز و خفته در زیر خاک یاد میکند امروز تنها آثار تاریخی و باستانی اش در غبار بی توجهی و سیاسی کاری مدیران به باد فراموشی سپرده شده است تا جایی که حتی یک شهروند بهبهانی حاضر به تداعی سبقه میراث ماندگار خود در این شهر باستانی نمیشود.

میراث فرهنگی و گردشگری در این شهر جز نامی و خرابه ای از آنها باقی نمانده است و در خوشبینانه ترین حالت اثری از گذشته که فریاد بی مهری از دل پر ماجرای خود سر میدهد چیزی به جا نمانده است.





براستی چرا اکنون اثری از آریو برزن سردار نامی ارجان که اکثر قریب به اتفاق اسناد و کتب تاریخی محل مبارزه و مقاومتش را در این دیار تصدیق کرده اند به چشم نمیخورد ، آیا مدیران گذشته حتی چنین مسئله ای به ذهنشان خطور کرده که اکنون تندیس این سردار نامی در شهرهایی مثل یاسوج و کازرون بر پا شده است !

امروز اگر گردشگری به این شهر آمد آیا میتوان مخروبه ای بنام حمام بکان که اکنون پاتوقی برای کشیدن قلیان و دیگر اعمال شده است را معرفی کرد و از تاریخ دراز آن قصه ها گفت ؟





مدیران برای معرفی و ترمیم این آثار چقدر وقت گذاشته اند ، آن همه هزینه کجا رفت ، چه کسی باید پاسخگو باشد ؟

قدمگاه امام رضا(ع) در سالهای اخیر با جمعیتی چند هزار نفری به یکی از کانون های توجه رسانه های دیداری و شنیداری در استان و حتی کشور در مناسبت های مختلف تبدیل شده است اما آیا آنچه را که هم اکنون شاهد هستیم در شأن این مکان مقدس و تاریخی است ؟





به نظر میرسد بسیاری از مسائل از جمله عدم تخصص و تعهد مدیران گذشته و سیاسی کاری در انتصاب افراد امروز میراث ماندگار سالهای گذشته است که بر میراث فرهنگی این شهرستان چنبره زده است .

صنایع دستی رکن دیگر در این حوزه در چه وضعیتی قرار دارد ، چرا استعداد های درخشان در این زمینه در ادوار گذشته به دست فراموشی سپرده شدند و با بی مهری تمام آنها را از ادامه این حرفه شرافتمندانه باز داشته اند ؟

چه کسانی باید پاسخگوی این میراث ویران بر جا مانده باشد ، آیا اصلا سازمانی وجود دارد که به بررسی در این حوزه بپردازد و مسببین وضعیت کنونی را در برابر عموم باخواست کند؟

,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه