اخبار داغ

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس:

استان کرمان عقب ماندگی های زیادی دارد/ همه ظرفیت های استان کرمان باید مورد استفاده قرار گیرد

استان کرمان عقب ماندگی های زیادی دارد/ همه ظرفیت های استان کرمان باید مورد استفاده قرار گیرد
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمان عقب ماندگی های زیادی دارد، گفت: برای جبران این عقب ماندگی های کرمان باید همه دلسوزان استان، پیشکسوتان، صاحبان تریبون ها، اصحاب مطبوعات و نمایندگان استان و مدیران اجرایی استان با رویکرد جدیدی نسبت به گذشته در خدمت مردم باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهباز حسن پور در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ؛ با اشاره به آغاز کار هئیت دولت دوازدهم اظهار کرد: دولت بار مسئولیتی سنگین تر از سال های قبل را بر دوش دارد که مهترین آن ایجاد یک میلیون شغل،حرکت به سوی تولید و معیشت مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان , شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در ادامه تصریح کرد: آقای روحانی این قول را داده که رویکردی جدید به منظور اشتغال در آموزش و پرورش داشته باشد تا بتوان در آینده معضل اشتغال در کشور را حل کند؛ همچنین مسئله هنر آموزی را در دستور کار آموزش و پرورش قرار دهد.

,

وی عنوان کرد: رئیس جمهور با این رویکرد به دنبال خدمت به مردم برای حل مسئله تولید، اشتغال و معیشت مردم است؛ و خوشبختانه بارویکرد کلی که شروع شد وزارت امور خارجه از طرف دولت و مجلس ماموریت پیدا کرد تا معاونت اقتصادی در مجموعه خود داشته باشند و ضمن احترام به کارهای سیاسی، اقتصاد را در دستور کار قرار دهند.

,

حسن پور تاکید کرد: رایزنی های اقتصادی بایستی حتما تغییر پیدا کنند و به سمتی برود که با رویکردی جدید، موازنه تجاری ما بر واردات پیشی بگیرد؛ هر چند که متاسفانه در 4 ماهه گذشته آمارها حکایت از ده درصد کاهش صادرات دارد و این بسیار نگران کننده است

,

وی با بیان اینکه دولت باید هرچه سریع تر چاره اندیشیده و این مشکل را حل کند، گفت: استان کرمان به عنوان پایلوت، کار بزرگی را در دستور کار دارد و شروع کرده است؛ بایستی هر چه سریعتر با تفاهم نامه هایی که بین استاندار کرمان  و دستگاه های اجرایی صورت گرفته، جاری شود.

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمان عقب ماندگی های زیادی دارد، تشریح کرد: برای جبران این عقب ماندگی های کرمان بایستی همه دلسوزان استان، پیشکسوتان، صاحبان تریبون ها، اصحاب مطبوعات و نمایندگان استان و مدیران اجرایی استان با رویکرد جدیدی نسبت به گذشته در خدمت مردم باشند.

,

وی با اشاره به مشکلات عدیده در کرمان افزود: از جمله مشکلات خام فروشی، فعال شدن رگه های معدنی و آب است که مسئله کم آبی باید به صورت هماهنگ و ریشه ای پیگیری شود و با اتفاق نظر بتوانیم مشکلات و چالش های استان را حل کنیم.

,

حسن پور اذعان داشت: یکی از بحث هایی که باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد، تغییر کشت است؛ به جای محصولات با مصرف بالای آب باید به تولید گیاهانی مانند زعفران و گیاهان دارویی پرداخت.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر ابراز کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید رئیس جمهور و وزیر امور خارجه به سمتی بروند که فعال شدن بخش های اقتصادی استان، فعال شدن اتاق اصناف و اتاق تعاون برای بحث جدیدی که روابط بین الملل نامیده می شود، در پی داشته باشیم.

,

وی با تاکید بر فعال شدن کلیه معادن استان و استفاده حداکثری از همه پتانسیل ها و ظرفیت های موجود بیان کرد: استان کرمان در حال یک جهش بزرگ اقتصادی است؛ بحث انرژی خورشید باید امسال به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و با توجه به اینکه دو نیروگاه 500 مگابایتی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، باید طی 3 الی 4 سال آینده جزء صادر کنندگان بزرگترین انرژی در کشور باشیم.

,

حسن پور یادآور شد: باتوجه به مصوبات مجلس بایستی تلاش کنیم که تا پایان امسال برای بیش از 50 تا 60 درصد از روستاهایی که با تانکر آبیاری می شوند، آب شرب بهداشتی و سالم تامین کنیم.

,

وی ادامه داد: ضریب فاضلاب کرمان پایین ترین ضریب درکل کشور را دارد و با توجه به اینکه استان کرمان استانی خشک است لذا نیاز داریم در این زمینه بخش خصوصی را وارد کنیم.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر خاطرنشان کرد: بحث دیگری که در استان جدی باید گرفته شود، مشارکت مردم است تا با سپردن کارها به خود مردم در تمامی بخشها از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه