اخبار داغ

گفت و گوی خواندنی اوشیدا با فوق تخصص جراحی توراکس؛

بیماری های تنفسی بیشترین تعداد بیماران را در سیستان به خود اختصاص داده است/ ارتقا چشمگیر خدمات درمانی در زابل

بیماری های تنفسی بیشترین تعداد بیماران را در سیستان به خود اختصاص داده است/ ارتقا چشمگیر خدمات درمانی در زابل
دکتر علیرضا ملک زادگان، متولد ۴ مرداد ۱۳۵۳ است که دوران تحصیلی پزشکی عمومی خود را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گذرانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری اوشیدا؛ ملک زادگان بعد از آن موفق به گذراندن جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شده و در نهایت با رتبه دوم در بورد فوق تخصصی فارغ التحصیل جراحی قفسه صدری از همین دانشگاه در بیمارستان دکتر مسیح دانشور شده است.

این پزشک حاذق فوق تخصص جراحی توراکس از شهر زابل با انجام بیش از صدها جراحی فوق تخصصی در یکسال اخیر در حوزه جراحی سرطان ریه، مری، معده، تراشه و تیموس و در حال حاضر هم معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل می باشد.

به طور کاملا اتفاقی زابل را انتخاب کردم

ملک زادگان به خبرنگار اوشیدا؛ گفت: تعهد تخصص خود را به عنوان جراح عمومی در سال ۱۳۸۹ باید اجرا می کردم بنابراین به صورت بسیار اتفاقی شهر زابل را انتخاب کردم بنابراین از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ به عنوان جراح عمومی کار کردم.

وی با بیان اینکه هم اکنون مسول معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل هستم، افزود: بعد از آن برای فوق تخصص امتحان دادم که خوشبختانه قبول شدم بنابراین همان موقع قبل از اینکه دوره فوق تخصص را شروع کنم از طرف رییس دانشگاه وقت پیشنهاد شد که دوره فوق تخصص را در زابل طی کنم که من نیز قبول کردم.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۳ در خدمت دانشگاه علوم پزشکی دوباره شروع به کار کردم که در این راستا در طول ماه هر هفته زابل هستم.

وضعیت درمان در زابل پیشرفت داشته است

ملک زادگان بیان کرد: دسترسی مردم سیستان به سیستم درمانی بسیار کم بود ولی الان وضعیت درمانی در زابل با پیشرفت چشمگیری مواجه شده به طوری که همان کارهایی که در مشهد یا زاهدان انجام میشد امروز به راحتی در زابل انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: وقتی بیماران دیگر شهرها برلی انجام درمان و عمل جراحی به اینجا مراجعه می کنند خیلی خوشحال می شوم و هم این باعث می شود اعتماد به نفس برای حضور در این شهر را پیدا کنم چرا که وقتی درمان آنان بدون فوت وقت انجام می شود بسیار مسرت بخش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری اوشیدا,
,
,
,
, به طور کاملا اتفاقی زابل را انتخاب کردم,
,
,
,
,
,
,
,
, وضعیت درمان در زابل پیشرفت داشته است,
,
,
,
,

 

,

, ,

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل ادامه داد: خاطرات بسیاری در ذهنم وجود دارد ویزیت تک تک بیماران شیرین است و من بدون خستگی آن را انجام می دهم؛ بیماران بسیاری با ناامیدی و بدحالی کامل به من مراجعه کردند اما در نهایت با یافتن بهبودی با پای خود از بیمارستان خارج شدند.

بیشتر بیماری های موجود در سیستان تنفسی است

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل خاطرنشان کرد: بیماری های تنفسی و قلبی بیشترین بیماریهایی است که در منطقه سیستان وجود دارد و چون جراح قفسه سینه هستم ارجاع آن ها از طرف پزشکان دیگر به من خیلی زیاد است همچنین به دلیل عفونت های ریه و نارسایی های ریه سرطانها و بیماریهای قفسه سینه بسیار بالاست.

ملک زادگان تاکید کرد: همیشه بهداشت مقدم بر درمان است بنابراین مردم مراعات الودگی هوا را بکنند بنابراین در زمان طوفان ماسک بزنند تا از این طریق بیماری های ریه و قلبی کمتر شود.

وی در ادامه گفت: مردم مراعات تغذیه را بکنند بنابراین کارهایی که خانه های بهداشت به صورت مداوم انجام می دهد مشارکت کنند و غربالگریهای لازمه را انجام دهند تا بیماریها زودتر تشخیص داده و زودتر درمان شود.

ملک زادگان اضافه کرد: تاخیر در درمان باعث پیشرفت بیماری می شود به طوری که فرد در آینده بسیار نزدیک با یک مرحله بالاتر و پیشرفته تر بیماری به پزشک مراجعه می کند بنابراین دوستان و همشهریان به این موضوع توجه کنند و به پزشکان اعتماد کنند تا درمان آن ها به راحتی انجام شود.

انتهای پیام

,
,
, بیشتر بیماری های موجود در سیستان تنفسی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه