اخبار داغ

پلیس چین دست به رسوایی زد

مک‌دونالد گوشت فاسد به خورد چینی ها داده است

مک‌دونالد گوشت فاسد به خورد چینی ها داده است
مقامات شانگهای در بازدید از این کارخانه اعلام کردند که شرکت OSI با عوض کردن برچسب تاریخ انقضا، گوشتهای تاریخ مصرف گذشته برای رستورانهای مک دونالد و کی اف سی تامین می‌­کرده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از چاینا پست ؛ پلیس چین در حال بازجویی از گروه مواد غذایی OSI که یک شرکت امریکایی در زمینه تامین گوشت برای رستوران های مک دونالد و کی اف سی در چین است می‌باشد.  مقامات شانگهای در بازدید از این کارخانه اعلام کردند که  شرکت OSI  با عوض کردن برچسب تاریخ انقضا، گوشتهای تاریخ مصرف گذشته برای رستورانهای مک دونالد و کی اف سی تامین می‌­کرده است. پلیس همچنین در حال بازجویی از کارکنان زیرمجموعه شرکت OSI است و تلویزیون محلی شانگهای گزارش داد که  تمامی افراد مسئول در این زمینه تحت تعقیب هستند. پیرو همین گزارس سازمان غذا و دارورچین دستور بازرسی و تحقیق از تمام کارخانه های شرکت OSI  در سرتاسر چین را صادر کرد .

, شبکه اطلاع رسانی دانا, چاینا پست ؛, چاینا پست,  پلیس چین در حال بازجویی از گروه مواد غذایی , OSI, که یک شرکت امریکایی در زمینه تامین گوشت برای رستوران های مک دونالد و کی اف سی در چین است می‌باشد.  مقامات شانگهای در بازدید از این کارخانه اعلام کردند که  شرکت , OSI,  با عوض کردن برچسب تاریخ انقضا، گوشتهای تاریخ مصرف گذشته برای رستورانهای مک دونالد و کی اف سی تامین می‌­کرده است. پلیس همچنین در حال بازجویی از کارکنان زیرمجموعه شرکت , OSI, است و تلویزیون محلی شانگهای گزارش داد که  تمامی افراد مسئول در این زمینه تحت تعقیب هستند. پیرو همین گزارس سازمان غذا و دارورچین دستور بازرسی و تحقیق از تمام کارخانه های شرکت , OSI ,  در سرتاسر چین را صادر کرد .,

روزنامه گلوبایل تایمز ضمن انتقاد از رستورانهای مک دونالد وکی اف سی نوشت :" این یکی از  نمونه هایی است که نشان از بازگشت به عقب برندهای معروفت و شناخته شده در چین حکایت دارد.

,

این خبرگزاری در ادامه می­‌نویسد: این برندهای بین المللی معروف هیچ گاه مطابق با سلیقه­ های مصرف کنندگان چینی عمل نکرده­اند وشاید به این دلیل بوده است که بازار چین را کم ارزش میداننند و اعتقاد دارند که تنها در حد ارائه خدمات خوب می­تواند در چین جوابگو باشد.

, , ,

در پی این انتقادات چندین برند دیگر امریکایی مانند برگر کینگ و استار بوکس ضمن اذعان به استفاده از گوشت­های این کارخانه اعلام کردند که تمامی  محصولات  غذایی که گوشت در انها استفاده می­شود تا اعلام نظر نهایی  از منوی غذایی حذف کرده اند.

,

خبرگزاری شین هوا نیزضمن پوشش این خبر ، اظهارات اخیر غول های فست فود که استانداردهای غذایی خویش  را دوبرابراستانداردهای جهانی توصیف کرده بودند شک برانگیرخواند و نوشت: این گوشت­های تاریخ مصرف گذشته در ابتدای مسیرخویش وارد بازار چین شده است.

, , ,

چین در زمینه تامین  امنیت بهداشتی مواد غذایی با مشگلات بسیاری روبرو بوده است و به همین خاطر برندهای غذایی  خارجی با تبلیغات در زمینه امنیت بهداشتی محصولات خویش  بازار فروش خوبی در چین بدست اورده اند.

,

اما دولت چین در چند سال اخیر انتقادات جدی علیه شرکت خارجی در زمینه قیمت بالای انها مطرح کرده است. به طوریکه پلیس سه کارمند یک شرکت داروسازی انگلیسی به نام GlaxoSmithKline به جرم دادن رشوه برای افزایش قیمت محصولاتشان به مقامات دولتی چین دستگیر کرد.

, GlaxoSmithKline,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه