اخبار داغ

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی مطرح کرد

توجه ویژه آیت‌الله رئیسی به حوزه سلامت و خدمت زائران و مجاوران/ صعود ۱۷۰۰ رتبه‌ای آستان قدس در رنکینگ جهانى علمى-پژوهشى

توجه ویژه آیت‌الله رئیسی به حوزه سلامت و خدمت زائران و مجاوران/ صعود ۱۷۰۰ رتبه‌ای آستان قدس در رنکینگ جهانى علمى-پژوهشى
توجه ویژه آیت‌الله رئیسی به حوزه سلامت و خدمت زائران و مجاوران/ صعود ۱۷۰۰ رتبه‌ای آستان قدس در رنکینگ جهانى علمى-پژوهشى
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خدمات پزشکی و بهداشتی این آستان را بادآور شد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بسمه تعالی
وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی

,
,

با سلام و احترام

,

به استحضار می‌رساند آستان قدس رضوی در دوران تولیت آیت‌الله رئیسی (کمتر از یک سال و نیم) توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت و خدمت به زائرین و مجاورین (به ویژه حاشیه شهر مشهد) داشته است ولی به نظر می‌رسد انتظارات از تولیت معزز در جهت برطرف کردن مشکلات زائران و مجاورین بسیار فراتر از سیر طبیعی چندین سال گذشته است اگر چه معتقدم در یک و نیم سال گذشته تلاش‌های زیاد و قابل تقدیر و غیرقابل انکاری در حوزه زائران و مجاورین توسط آستان قدس رضوی صورت گرفته است که در ذیل به اهم نکات آن که صرفاً در ارتباط با حوزه سلامت است، اشاره می‌کنیم:

,

1. تشکیل معاونت امداد مستضعفان و معاونت علمی و نیز بنیاد سلامت ذیل معاونت علمی آستان قدس رضوی نشانگر توجه ویژه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تلاش در جهت اجرایی شدن منشور هفتگانه ابلاغی معظم‌له است.

,

2. توجه ویژه به حاشیه شهر مشهد و محرومین(مجاور و زائر) در تمام حوزه‌ها از جمله حوزه سلامت نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست بیمارستان رضوی برخلاف روال قبلی در اختیار آحاد مردم قرار گرفته است به‌طوری‌‎که کمک به پرداخت هزینه‌های بیماران نیازمند در مقیاس زمانی مشابه 20 برابر شده است.

,

3. شروع و استفاده از تله مدیسین جهت پوشش پزشکی مناطق محروم استان و خارج استان برای نخستین بار در کشور از دهه مبارک کرامت آغاز شده است، اعزام تیم پزشکی به سیستان و بلوچستان  و حمایت از اردوهای جهادی با محوریت درمان و سلامت محرومین.

,

4. فعال کردن حوزه پزشکی کشور تحت عنوان خادمین سلامت رضوی از ابتکارات ویژه‌ای است که توسط تولیت محترم جهت برطرف کردن مشکلات بهداشتی و درمانی بیماران محروم در استان و زائران و مجاورین جامه عمل پوشیده شده است و روز به روز با استقبال بیشتر جامعه پزشکی و حوزه سلامت روبه‌روست.

,

5. همراهی و همفکری با مسئولان کشوری و استانی و شهری و به ویژه مسئولان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از بی‌نظیرترین تعاملات با مجموعه خارج از آستان قدس است که در یک و نیم سال گذشته شکل گرفته است از آن جمله دعوت از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شرکت ایشان در جلسات حوزه سلامت و عضویت در هیئت مدیره بیمارستان رضوی می‌باشد.

,

6. تغییر رویکرد و سرمایه‌گذارى وسیع در حوزه داروسازى در جهت تولید داروهاى وارداتى در داخل کشور از جمله فاکتور 8 و فعال کردن تولید داروهاى گیاهى در راستاى اجرایی شدن اقتصاد مقاومتى.

,

7. همانطور که همگان اطلاع دارند آستان قدس رضوی با در اختیار قرار دادن بیمارستان امام رضا(ع) و بیمارستان منتصریه به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیز مجموعه دارالشفاء و بیمارستان رضوی و داروخانه امام و مراکز درمانی خیریه در خارج از استان فی نفسه سهم به‌سزایی در خدمت به زائران و مجاورین دارد و در راستای منشور هفتگانه ابلاغی مقام معظم رهبری و نگاه ویژه به مرجعیت علمی و نیز محرومین ضمن تشکیل معاونت علمی و بنیاد سلامت در جهت تحقق بخشیدن به دستورات معظم له سعی در گسترش هر چه بیشتر فعالیت‌‎های خود در زمینه‌های سلامت را دارد که از آن جمله می‌توان به تشکیل کمیته سلامت زائر در ذیل بنیاد سلامت با کمک متخصصان دانشگاهی اشاره کرد.

,

8. ارتباط بسیار نزدیک با مراکز علمى و دانشگاهى کشور و انجمن‌هاى علمى و پژوهشى خارج از کشور در راستاى سیاست‌هاى ابلاغى تولیت معزز به صورت فراگیر در حال شکل‌گیرى است راه‌اندازى مرکز تحقیقات کانسر -بیوبانک کانسر کولون -راه‌اندازى آزمایشگاه تحقیقات کانسر - چاپ 64 مقاله isi در یک سال گذشته و همکارى در جهت استفاده آموزشى رزیدنت‌هاى پزشکى هسته‌اى از بیمارستان رضوى و پذیرش دانشجوى. تخصصى در رشته دوره تکمیلى پاتولوژى گوارش و کنگره قلب انجمن قلب ایران و اروپا و همچنین صعود حدود 1700 رتبه‌ای در رنکینگ جهانى علمى وپژوهشى وبومتریکس از آن جمله‌اند.

,

9. به نظر می‎رسد دوستان و عزیزان مسئول در حوزه سلامت مشهد مقدس اطلاعات کافی در مورد اهداف، سیاست‎ها و تلاش‌های آستان قدس رضوی و گام‌های بلند و بی‌نظیری را که در یک و نیم سال گذشته با کمک دانشمندان و متخصصان سراسر کشور در جهت برطرف کردن مشکلات زائران و مجاورین برداشته شده است را در اختیار وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قرار نداده‌اند و امیدواریم در جلسات مشترک ضمن همفکری و همکارى بیشتراطلاع رسانی دقیق‌تری انجام گیرد.

,

با احترام فراوان

,

دکتر شبستری

,

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه