اخبار داغ

دانا گزارش می دهد/

گذر از هفت خوان برای شروع زندگی مشترک/سایه سنگین چشم وهم‌چشمی بر زندگی جوانان دم‌بخت

گذر از هفت خوان برای شروع زندگی مشترک/سایه سنگین چشم وهم‌چشمی بر زندگی جوانان دم‌بخت
کارت عروسی، عکس و فیلم،ماشین عروس،آرایشگاه،سفره عقد،تالار مجلل،شام و میوه عروسی را می‌توان هفت خوان مراسم عروسی نامید که شاید چیزی حدود 70 تا 80 میلیون برای دامادخرج بردارد.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی دانا، ازدواج یکی از اموری است که هر انسانی طبق فرامین دین مبین اسلام موظف به انجام آن است؛در کشور ما آیین ها و مراسم مختلفی برای ازدواج وجود دارد ولی آنچه معمولا دیده شده و به نوعی عرف جامعه محسوب می‌شود به ترتیب: مراسم خواستگاری،عقد و عروسی است، که شاکله اصلی این امر مقدس را تشکیل می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

متأسفانه در دهه اخیر و این روزهاشاهد انحرافاتی در زمینه ازدواج هستیم که بعد از چند سال زندگی مشترک پس لرزه هایش باعث ویرانی زندگی می‌شود.یکی از این افکار و اعمال غلط تعیین مهریه سنگین در مراسم خواستگاریست که اغلب توسط خانواده عروس تعیین و توسط داماد به ثبت می‌رسد.

, متأسفانه در دهه اخیر و این روزهاشاهد انحرافاتی در زمینه ازدواج هستیم که بعد از چند سال زندگی مشترک پس لرزه هایش باعث ویرانی زندگی می‌شود.یکی از این افکار و اعمال غلط تعیین مهریه سنگین در مراسم خواستگاریست که اغلب توسط خانواده عروس تعیین و توسط داماد به ثبت می‌رسد.,

با گذشت مراحل خواستگاری و عقد، نوبت به مرحله ازدواج یعنی مراسم عروسی می‌رسد،مراسمی که می‌تواند در اوج سادگی و صمیمیت زمینه ساز خوشبختی زوج جوان باشد ولی در اکثر موارد به دلایلی،باعث خراب شدن زندگی آنها می‌شود.

,

یکی از این دلایل چشم و هم چشمی است که به جرأت می‌توان گفت نه تنها در زمینه ازدواج بلکه در تمامی امورباعث ویرانی خانواده ها شده است.

,

کارت عروسی، عکس و فیلم،ماشین عروس،آرایشگاه،سفره عقد،تالار مجلل،شام و میوه عروسی را می‌توان هفت خوان مراسم عروسی نامید که شاید چیزی حدود 70 تا 80 میلیون برای دامادخرج بردارد.

,

بر اساس این گزارش،اغلب زوج هایی هستند که زندگیشان را با سرلوحه قرار دادن اسراف و گناه آغاز کرده اندوسرانجام  عاقبتشان به طلاق انجامیده یا با مشکل مواجه شده است؛در نقطه مقابل هستند زوج هایی که با قناعت و سادگی و برپایه موازین اسلامی،تعیین مهریه های معقول،برگزاری مراسم عروسی بدون تجمل و با یک سفر زیارتی یا سیاحتی ساده زندگی خود را شروع می کنندو اغلب دارای زندگی موفق هستند.

, بر اساس این گزارش،اغلب زوج هایی هستند که زندگیشان را با سرلوحه قرار دادن اسراف و گناه آغاز کرده اندوسرانجام  عاقبتشان به طلاق انجامیده یا با مشکل مواجه شده است؛در نقطه مقابل هستند زوج هایی که با قناعت و سادگی و برپایه موازین اسلامی،تعیین مهریه های معقول،برگزاری مراسم عروسی بدون تجمل و با یک سفر زیارتی یا سیاحتی ساده زندگی خود را شروع می کنند, و اغلب دارای زندگی موفق هستند.,

 متصدیان عروسی های مجلل باید بدانند که آنها علاوه بر اینکه بساط گناه رابرپا کرده اند باید جوابگوی جوانان دم بخت این مملکت هم باشند که با الگوسازی تجمل گرایی و سخت کردن ازدواج،باعث گمراهی و مردد کردن جوانان برای ازدواج می شوند.

,  متصدیان عروسی های مجلل باید بدانند که آنها علاوه بر اینکه بساط گناه رابرپا کرده اند باید جوابگوی جوانان دم بخت این مملکت هم باشند که با الگوسازی تجمل گرایی و سخت کردن ازدواج،باعث گمراهی و مردد کردن جوانان برای ازدواج می شوند.,

 می توان با وضع قوانینی، جلوی این تجمل گرایی و اسراف را گرفت؛به طور مثال اجرای قانون عدم ثبت مهریه در صورتیکه مقدار آن (با توجه به وضع اقتصادی کشور) از حدی بالاتر باشد،یا ورود نهادهای نظارتی با کنترل وضعیت تالارها و محدود کردن هزینه های اضافی مجالس عروسی و فرهنگ سازی ازدواج آسان توسط رسانه ها و نهادهای فرهنگی.

,  می توان با وضع قوانینی، جلوی این تجمل گرایی و اسراف را گرفت؛به طور مثال اجرای قانون عدم ثبت مهریه در صورتیکه مقدار آن (با توجه به وضع اقتصادی کشور) از حدی بالاتر باشد،یا ورود نهادهای نظارتی با کنترل وضعیت تالارها و محدود کردن هزینه های اضافی مجالس عروسی و فرهنگ سازی ازدواج آسان توسط رسانه ها و نهادهای فرهنگی.,

 به گزارش دانا،همه این گزینه ها در بنای یک زندگی ساده  و برپایی یک خانواده موفق نقش بسزایی دارد و می تواند از رشد اسراف و تجمل گرایی در ازدواج جلوگیری کند.

,  به گزارش دانا،همه این گزینه ها در بنای یک زندگی ساده  و برپایی یک خانواده موفق نقش بسزایی دارد و می تواند از رشد اسراف و تجمل گرایی در ازدواج جلوگیری کند., دانا,

با این همه امید است با برپایی فرهنگ ازدواج آسان توسط مسئولین ذیربط و خانواده ها دیگر شاهد افزایش سن ازدواج و حسرت جوانان برای تشکیل خانواده و ازدواج نباشیم.  

, با این همه امید است با برپایی فرهنگ ازدواج آسان توسط مسئولین ذیربط و خانواده ها دیگر شاهد افزایش سن ازدواج و حسرت جوانان برای تشکیل خانواده و ازدواج نباشیم.  ,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه