اخبار داغ

گزارشی از بازار لوزام تحریر در جغتای؛

اقبال مردم «جغتای» به خرید لوازم تحریر ایرانی افزایش یافته است

اقبال مردم «جغتای» به خرید لوازم تحریر ایرانی افزایش یافته است
علی رغم واردات بی رویه لوازم تحریر بی کیفیت چینی، اقبال مردم این شهرستان به خرید کالای تحریر تولید داخل در سال جاری نسبت به سال های گذشته افزایش ملموسی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیام جغتای، علی رغم واردات بی رویه لوازم تحریر بی کیفیت چینی به بازار کشور و به تبع آن به بازار شهرستان جغتای، اقبال مردم این شهرستان به خرید کالای تحریر تولید داخل در سال جاری نسبت به سال های گذشته افزایش ملموسی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام جغتای,

اگرچه در میان خریداران لوازم تحریر در بازار شهرستان جغتای، هنوز هم برخی خانواده ها برایشان ایرانی بودن کالا اهمیت ندارد، اما غالب خانواده ها بر روی ایرانی بودن آنچه که قرار است فرزندانشان در طول سال تحصیلی از آن استفاده کنند، حساس شده اند.

,

حساسیت خانواده ها به ایرانی بودن لوازم تحریر فرزندانشان، نویدبخش آینده ای امیدوار کننده در بخش تولید لوزام تحریر و افزایش استانداردها در این بازار و همچنین افزایش رقابت شرکتهای داخلی می باشد، موضوعی که علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشورمان، اشتغال جوانان این مرز و بوم را نیز بدنبال خواهد داشت.

,

در همین راستا خبرنگار ما به سراغ یکی از فروشندگان لوازم تحریر در بازار جغتای و همچنین تعدای از خریداران این محصولات رفته است تا نظر آنها را در رابطه موضوع این گزارش، یعنی خرید کالای ایرانی جویا بشود.

,

ایرانی بودن و کیفیت لوازم تحریر مهم است

, ایرانی بودن و کیفیت لوازم تحریر مهم است,

زوج میانسال اهل روستای ابوچناری، از توابع شهرستان جغتای، که همراه ۳ فرزند خود برای لوازم تحریر به بازار شهر جغتای آمده بودند در پاسخ به سوال خبرنگار ما اظهار داشتند: ایرانی بودن کالایی که می خریم، مهم است اما کیفیت را هم در نظرمیگیریم، یعنی اگر کالای خارجی با کیفیت بهتر در دسترس باشد به کالای داخل ترجیح می دهیم.

,

پدر این خاواده در جواب درخواست خبرنگار ما مبنی بر مقایسه کیفیت کالای تحریر ایرانی و چینی، تشریح کرد: کیفیت لوازم تحریر ایرانی در کالاهایی همچون مداد رنگه، مداد تحریر، خودکار، انواع دفتر و کیف بسیار بهتر از مشابه خارجی آن می باشد، اما در مورد کالاهای دیگر نظیر مدادمغزی(اتود) تولیدات خوبی به بازار عرضه نشده است.

,

در هر شرایطی، ایرانی می خرم

, در هر شرایطی، ایرانی می خرم,

پدر و پسر اهل روستای گفت اما مقیم شهر جغتای نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ما با تاکید بر ایرانی بودن خریدهایشان اظهار داشتند: سعی میکنیم کالای خارجی، مخصوصا چینی را در هیچ شرایطی خرید نکنیم و اولویت را به کالای های تحریر تولید داخل می دهیم.

,

آقای گفتی افزود: خودم بازنشسته معدن کرومیت هستم و درک میکنم که نبود کار برای یک کارگر و شرمنده شدن او در برابر خانواده اش تا چه اندازه سخت می باشد، بنابراین برای حمایت از کارگران ایرانی، به خرید کالای تولید کشور خودم علاقمند هستم.

,

دسترسی به برخی کالاهای تولید داخل سخت است

, دسترسی به برخی کالاهای تولید داخل سخت است,

یکی از فروشندگان لوازم تحریر در شهر جغتای نیز با تایید افزایش میل مردم به خرید کالای ایرانی، به خبرنگار ما گفت: اقبال مردم به این موضوع نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است، اما در آستانه مهرماه دسترسی به برخی تولیدات باکیفیت و خاص ایرانی همچون دفاتر حاوی تصاویر شهدا و قهرمانان ملی سخت می شود.

,

وی افزود: طی سالهای اخیر، کیفهای دانش آموزی با طرحهای متنوع از قهرمانان ملی و مذهبی با استقبال چشم گیر مردمی در بین خریداران شهرستان جغتای روبرو شد، اما شرایطی همچون فروش نقدی از طرف تولیدکنندگان و همچنین و پایین بودن میزان تولید این محصولات پرطرفدار و محبوب، کار را برای فروشندگان شهرهای کوچک سخت کرده است.

,

این فروشنده لوازم تحریر خاطرنشان کرد: امیدواریم مسولان دولتی با جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت چینی به بازار لوزام تحریر کشورمان، زمینه رقابت و افزایش تنوع کالای تحریر ایرانی را ایجاد نمایند.

,

شایان ذکر است: فعالیت کاربران شبکه های فضای مجازی در کشورمان در راستای تبلیغ برندهای ایرانی لوازم تحریر در آستانه بازگشایی مدارس و همچنین ورود برخی کالاهای فاخر و باکیفیت به این بازار توسط تولید کننده گان ایرانی، در افزایش میل مردم نسبت به خرید کالای داخلی تاثیر ملموسی داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه