اخبار داغ

استاندار زنجان:

صنایع زنجان باید به سمت استفاده از پساب‌ها بروند

صنایع زنجان باید به سمت استفاده از پساب‌ها بروند
استاندار زنجان به کمبود منابع آب در کشور و استان اشاره کرد و گفت: صنایع استان باید به سمت استفاده از پساب‌ها بروند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; اسداله درویش امیری شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور رئیس مرکز ملی بهره وری ایران برگزار شد، بهره وری را مهمترین شاخص و اساسی ترین عنصر در توسعه کشور دانست و اظهار کرد: هر جامعه ای که از سرمایه نیروی انسانی خود بهره وری بهتری داشته باشد، در موضوع توسعه موفق تر خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;, موج رسا;,

وی پس از ارائه گزارش شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان در خصوص بُرش استانی برنامه های اقتصاد مقاومتی در این حوزه، به محدودیت منابع آبی کشور اشاره کرد و گفت: منابع آبی کشور یا از محل بارش و نزولات آسمانی، یا از محل بهره برداری از سفره های زیرزمینی و یا پساب های جمع آوری شده تامین می شود.

,

استاندار زنجان با اشاره به اینکه، در مجموع 45 میلیون متر مکعب می توان پساب در استان جمع آوری کرد، اظهار کرد: باید فعالین بخش صنعت استان در زمینه استفاده مطلوب از پساب ها توجیه شوند.

,

وی پساب ها را به عنوان یکی از منابع تضمین شده در تامین آب مورد نیاز بخش صنعت برشمرد و گفت: مطمئن ترین منبع تامین آب برای بخش صنعت، استفاده از پساب ها است و اگر امروز از این مقوله استفاده لازم نشود، بی شک در آینده با کمبود منابع آبی، مجبور به استفاده از پساب ها خواهند بود.

,

درویش امیری با بیان اینکه کشور در بخش های دولتی و خصوصی از منابع مشخصی برخوردار است، افزود: منابع موجود کشور در برخی از زمینه ها، بسیار فراوان و در برخی حوزه ها محدود است.

,

مقام عالی اجرایی استان، بررسی میزان توجه به بهره وری نیروی انسانی در بخش های غیر دولتی را خواستار شد و افزود: سازمان ملی بهره وری ایران باید از بهره وری نیروی انسانی، تعریف واقعی داشته باشد و در این حوزه برنامه ریزی مناسبی انجام دهد.

,

وی با تاکید بر اینکه سازمان ملی بهره وری باید بر دیدگاه های کارشناسی خود پافشاری لازم را داشته باشد، خاطر نشان کرد: این سازمان نباید از نظرات دقیق کارشناسی خود، ذره ای کوتاه بیاید و نباید اجازه دهد نظرات غیر کارشناسی در تصمیم گیری های کلان کشور اِعمال شود.

,

استاندار زنجان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی، هر سه قوه را مخاطب قرار داده است، ادامه داد: مسئولین هر سه قوه قضائی، اجرایی و قانونگذاری کشور باید با یکدیگر مشارکت نموده تا در موضوع بهره وری، به دیدگاه مشترکی دست یابند.

,

وی افزود: در سال ۱۳۸۰ با وجود ۱۸.۵ میلیون دانش آموز در کشور، یک میلیون و ۱۲۰ هزار معلم و کادر آموزشی و اداری وجود داشت و امروز نیز برای ۱۱.۵ میلیون نفر جمعیت دانش آموز بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر کادر آموزشی و اداری وجود دارد که این امر، نشان دهنده عدم بهره وری مناسب از معلمین و کادر آموزشی در کشور است.

,

وی همچنین به نقش صدا و سیمای مرکز استان و رسانه ملی در انعکاس عملکرد دولت و امید آفرینی در جامعه اشاره کرد و گفت: ضمن قدردانی از تلاش ها و همراهی مناسب صدا و سیمای مرکز استان به ویژه در ایام گرامیداشت هفته دولت که با تهیه ۷ برنامه ویژه به بیان دستاوردهای دولت در استان زنجان پرداخت، از رسانه ملی و شبکه استانی که از منابع و اعتبارات نظام استفاده می کند، انتظار می رود با دستگاه های دولتی همراهی بیشتری داشته باشد.

,

درویش امیری افزود: انعقاد قراردادهای مالی برای تهیه و پخش تمامی برنامه های تولیدی از عملکرد دستگاه های اجرایی، با روح صدا و سیما و رسانه ملی در نظام جمهوری اسلامی سازگار نیست.

,

وی با بیان اینکه مدیران باید با تلاش مضاعف و حضور گرم و فعال خود به ایجاد امید در جامعه کمک کنند، خاطر نشان کرد: صدا و سیما نیز با تبلیغ کارنامه عملکرد مطلوب نظام جمهوری اسلامی و دولت در بخش های مختلف، باید مردم را امیدوارتر کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه