اخبار داغ

احیای داعش در افغانستان، خطر بالقوه در مرزهای شرقی/ آمریکا با تهدید کره به دنبال مهار ایران در منطقه است

احیای داعش در افغانستان، خطر بالقوه در مرزهای شرقی/ آمریکا با تهدید کره به دنبال مهار ایران در منطقه است
یک تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: اگرچه آمریکا کره شمالی را به عنوان یک کشورهای سوسیالیستی نگاه می کند اما برخی کارشناسان معتقدند که این برخورد با کره شمالی نوعی بهانه است تا جمهوری اسلامی ایران متوجه عکس العمل آمریکا در برابر حضور ایران در منطقه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید باقری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، پیرامون مسئله کره شمالی و تاثیر آن در جامعه بین الملل، با بیان اینکه آمریکایی ها با بهانه مجدد به سمت کره شمالی رفتند، اظهار کرد: اگرچه آمریکا کره شمالی را به عنوان یک کشورهای سوسیالیستی نگاه می کند اما برخی کارشناسان معتقدند که این برخورد با کره شمالی نوعی بهانه است تا جمهوری اسلامی ایران متوجه عکس العمل آمریکا در برابر حضور ایران در منطقه بشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیو,

تحلیلگر مسائل روز با بیان اینکه آمریکایی ها برای جلوگیری از نفوذ ایران، کره شمالی را چوبی برسرما کرده اند، خاطرنشان کرد: این استراتژی به دنبال این است که به ایران بگوید که اگر قرار است حضور در منطقه را ادامه بدهید، همان طور که  کره شمالی را متوقف کردیم، شما را متوقف می کنیم.

,

وی با بیان اینکه آمریکایی ها مطمئن هستند آن چه که در منطقه آن ها را زمین گیر کرده است، قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: کره شمالی در نهایت می تواند در بعد نظامی گری با آمریکایی ها مقابله کند و آن چیزی که بیش از این اهمیت دارد قدرت معنوی جمهوری اسلامی ایران است که توانسته است در کشورهایی مانند لبنان، عراق، سوریه، بحرین و دیگر کشورهای منطقه نفوذ پیدا کند.

,

ایران بهره نهایی از جنگ آمریکا در عراق و افغانستان را برد
باقری با بیان اینکه سران آمریکا در مصاحبه های خود اعلام کردند که بالغ بر سه هزار میلیارد دلار در عراق و افغانستان هزینه کردیم اما بهره نهایی را جمهوری اسلامی ایران برد، گفت: آمریکایی ها در حال حاضر نیز معتقد به این هستند که اگر نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران نباشد، بسیاری از کشورهای منطقه سر تعظیم فرود می آورند.

, ایران بهره نهایی از جنگ آمریکا در عراق و افغانستان را برد, ایران بهره نهایی از جنگ آمریکا در عراق و افغانستان را برد,
,

تحلیلگر مسائل سیاسی در توضیح صحبت های خود عنوان کرد:  ژاپن چهار برابر ما تولید ناخالص ملی خود را خرج هزینه های نظامی گری می کند؛ یعنی ما اگر در سال در حدود 12 میلیارد دلار خرج می کنیم، ژاپن بیش از 48 میلیارد دلار در این زمینه هزینه می کند، اما امروز آمریکایی ها با ژاپن یا کره کاری ندارند، چون گفت و گو و استراتژی ژاپنی ها آن ها را اذیت نمی کند.

,

گفتمان جمهوری اسلامی آمریکا را اذیت می کند
وی ادامه داد: اما گفت و گوی جمهوری اسلامی ایران است که هنوز برد داشته و آمریکایی ها را در منطقه زمین گیر کرده و به نظر می رسد مشکل آن ها با جمهوری اسلامی و به ویژه شاخصه استکبارستیزی انقلاب است.

, گفتمان جمهوری اسلامی آمریکا را اذیت می کند, گفتمان جمهوری اسلامی آمریکا را اذیت می کند,
,

توان دفاعی و پتانسیل بسیج و سپاه، دو عامل بازدارنده برای حمله به ایران
باقری با بیان اینکه برداشت من این است که اگر آمریکایی ها به عراق و افغانستان هم وارد شدند، به فکر مهار جمهوری اسلامی ایران بودند، خاطرنشان کرد: در همان سال 2006 در پاسخ به سوالی که گفته شد چرا به ایران نمی جنگید و سر این قضیه را قطع نمی کنید، معاون وزیر دفاع  وقت آمریکا این گونه پاسخ داد، ما از دو چیز نگران هستیم که یکی قدرت و توان دفاعی ایران و دیگری توان بسیج و سپاه پاسداران است.

, توان دفاعی و پتانسیل بسیج و سپاه، دو عامل بازدارنده برای حمله به ایران, توان دفاعی و پتانسیل بسیج و سپاه، دو عامل بازدارنده برای حمله به ایران,
,

کارشناس سیاسی با بیان اینکه آمریکایی ها اگر از قدرت دفاعی کره شمالی حساب می برند، تنها به خاطر حفظ ظاهر قضیه است، گفت: این ها به دنبال این هستند که به ویژه با شرایط موجود در برجام و عدم تعهد آمریکایی ها به هیچ یک از تعهدات و تعهدات کامل ما، این نکته را به ما بفهمانند که درست است شما همه تعهدات خود را انجام داده و ما نقض کرده ایم اما اگر کوچک ترین تخطی بخواهید بکنید، با شما برخورد می کنیم.

,

وی افزود: آمریکایی ها این را به ایران می گوید که ما با کره شمالی که دارای بمب هسته ای است این گونه برخورد می کنیم، ایران که هنوز به توانایی بمب هم نرسیده است.

,

عامل رشد نیروهای عرب-افغان آمریکایی ها بودند
باقری در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون چرایی علت مهاجرت گسترده تروریست ها از عراق و سوریه به افغانستان و احتمال شکل گیری جبهه ای جدید در این کشور علیه ایران با نظارت آمریکا، گفت: آمریکایی از زمانی که عرب-افغان ها در عراق و افغانستان تشکیل شده و از زمانی که سید قطب کتاب معروف خود را نوشت و عرب های اخوانی مصر به سمت افغانستان آمدند، بر روی این ها دست گذاشتند و با وجود اینکه خود افغان ها آن ها را نپذیرفتند، آمریکایی ها به آن ها بها داده و حتی عبدالله عزام را برسرکار آوردند.

, عامل رشد نیروهای عرب-افغان آمریکایی ها بودند, عامل رشد نیروهای عرب-افغان آمریکایی ها بودند,
,

تحلیلگر مسائل روز با بیان این که امثال اسامه بن لادن و ایمن الظواهری با نظر آمریکا در این کشور فعال شدند، گفت: بررسی های همه این ها نشان می دهد که داعش و وهابیت تکفیری دست پرورده آمریکا است و اگر آمریکا در آن زمان در منطقه بر روی عرب های اخوانی دست نگذاشته بود، آن ها از افکار سید قطب برمی گشتند.

,

آمریکا به دنبال احیای داعش در منطقه افغانستان است
وی با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال این هستند که داعش را به عنوان یک تروریست خوب احیا کنند، گفت: چه کشوری بهتر از افغانستان برای احیای داعش وجود دارد؟ افغانستان نزدیک به 700 کیلومتر مرز زمینی با ما داشته و این مرزها برخلاف غرب کشورمان که ارتفاعات مانع است، غیرقابل کنترل و سخت است.

, آمریکا به دنبال احیای داعش در منطقه افغانستان است, آمریکا به دنبال احیای داعش در منطقه افغانستان است,
,

باقری با اشاره به خطر بالقوه حضور داعش در افغانستان، تصریح کرد: آمریکا به دنیال این است که از این فرصت برای مهار جمهوری اسلامی استفاده کند.

,

کارشناس مسائل روز با بیان اینکه داعش بر ای مقابله با جمهوری اسلامی به وجود آمد، گفت: داعش با توجه به ضرب شصت هایی که از جمهوری اسلامی ایران خورده به این راحتی تن به حمله گسترده به کشور ما نمی دهد اما ممکن است دردسرهایی برایمان ایجاد کند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه