اخبار داغ

یادداشت/

بفرمایید بازدید کنید!

بفرمایید بازدید کنید!
موضوع بازدید از سایت های نظامی کشورمان، با اظهارات آمانو در حاشیه اجلاس شورای حکام آژانس، وارد فاز جدیدی شده و ابعاد تازه ای به خود گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیام جغتای، طرح موضوع بازدید از سایت های نظامی کشورمان از طرف آمریکایی ها و آژانس انرژی اتمی و چراغ سبز برخی خودباخته های داخلی، با اظهارات آمانو در حاشیه اجلاس شورای حکام آژانس، وارد فاز جدیدی شده و ابعاد تازه ای به خود گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام جغتای,

 

,

در حالی که شاید بخش گسترده ای از افکار عمومی کشور تصور کنند که طرح این موضوع در ابتدا از طرف هر نهاد و یا کشوری، هرگز وارد فاز اجرایی نشود، اما اظهارات اخیر یوکیا آمانو نشان می دهد که آمریکایی ها روی این موضع حساب ویژه ای باز کرده و در ایجاد مقدمات لازم برای تحقق آن هیچ فرصتی را از دست نداده اند.

,

 

,

از طرفی دیگر، اقدامات مسئولان وزارت خارجه برای مقابله با این خواسته غیر متعارف و مستکبرانه از طرف آژانس و آمریکایی ها، چنگی به دل نمیزند، و تیم وزارت خارجه در این رابطه، راهبرد مشخصی در جریان مذاکرات هسته ای تعیین نکرده و عجله های غیر حرفه ای آنها در امضای برجام، گویا دردسر ساز شده است.

,

 

,

توصیه های رهبر معظم انقلاب به تیم مذاکره کننده و تلاش جریان های مردمی و حزبی برای ایجاد حساسیت روی واژه واژه های برجام، از طرف تیم مذاکره کننده مورد بی مهری واقع شده، و عدم تمرکز روی پروتکل های الحاقی نظیر موضوع بازدید از مراکز نظامی و هسته ای، در آینده ای نه چندان دور برای کشورمان چالش ساز شده است.

,

 

,

بازدید از مراکز نظامی، سناریوی نخ نمای غربی هاست

, بازدید از مراکز نظامی، سناریوی نخ نمای غربی هاست,

سابقه تاریخی آنچه که آمریکایی ها روی آن دست گذشته و مُصِر هستند تا ایران به آن تن دهد و اجازه بازدید از مراکز نظامی را برای آژانس انرژی اتمی صادر نماید، به هیچ وجه روشن نیست و آکنده از خدعه و نامردی در راستای طرح ریزی حمله نظامی به کشور هدف می باشد.

,

 

,

مشابه آنچه که آمریکایی ها، خواب آن را برای کشورمان دیده اند در عراق رخ داد و وقتی بازرسان سازمان ملل در حال بازرسی از مراکز نظامی عراق بودند، مهندسان سیا در مقام تکنیسین‌های سازمان ملل بیکار نبودند و تجهیزات جاسوسی را در پایگاه‌های عراق، نصب می‌کردند. اطلاعات بدست آمده از بازرسی‌ها بقدری دقیق بود که تمام موشک‌های آمریکا به اهداف شناسایی‌شده اصابت کرد و عملیات با موفقیت انجام شد.

,

 

,

این اتفاق در بیخ گوش کشورمان رخ داده است و مستندات تاریخی به قاره ای دیگر و یا کشوری در آن سوی اقیانوس ها مرتبط نمی باشد، بنابراین حداقل انتظار از دولتمردان و نخبه های سیاسی درک عمق فاجعه ای است که در اثنای سناریوی نخ نمای بازدید آژانس از مراکز نظامی اجرا خواهد شد.

,

 

,

آمریکایی ها در قبال انجام کدام تعهد خود، زیاده خواهی میکنند؟

, آمریکایی ها در قبال انجام کدام تعهد خود، زیاده خواهی میکنند؟,

 

,

گذشته از هشدار عواقب خطرناک بازدید از مراکز نظامی، این سوال به ذهن متبادر می شود: که آمریکایی ها که از تحقق کمترین تعهدات خود در برجام سرباز زده و نه تنها تحریمی را لغو نکرده، بلکه بر میزان و شدت آنها افزوده اند، با چه رویی انتظار دارند تا ما چنین اجازه خفت باری را به آنها بدهیم؟.

,

 

,

وقاهت و زیاده خواهی این یانکی ها انتها ندارد، پای منافع خودشان به هیچ حد و حسابی محدود نمی شوند، در تعهداتی که امضا میکنند، خود را کنار میزنند و فقط طرف مقابل را مورد مطالبه قرار می دهند، در این شرایط کوچکترین انفعالی در برابر آنها کار را دشوار خواهد ساخت.

,

 

,

در پایان طرح این سوال که "آیا آمریکایی ها نیز با وجود مسلح بودن به زرادخانه های هسته ای، آیا اجازه بازدید از مراکز نظامی خود را به کشور و یا نهاد خارج از کشورشان می دهند؟" نیز در این رابطه خالی از لطف نمی باشد.

,

اسماعیل زمندی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه