اخبار داغ

امام جمعه رزن؛

راهکار بدعتهای عزاداری نظیر قمه زنی بازگشت به سنتهای ائمه معصومین است

راهکار بدعتهای عزاداری نظیر قمه زنی بازگشت به سنتهای ائمه معصومین است
امام جمعه شهرستان رزن در گفت و گو با ما بیان اینکه در خصوص بدعت های عزاداری ها و برخی روشهای ناصحیح باید به سنت ائمه معصومین باز گردیم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح رزن،حجت الاسلام عبدالعظیم مولازاده ادامه داد:باید ببینیم چه چیزی موجب فرح و خوشحالی ائمه می شود و چه اقداماتی موجب ناراحتی و حزن این بزرگواران تا با این اقدامات موجبات خوشحالی بیشتر و جلوگیری از ناراحتی بیشتر معصومین شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح رزن،,

 

,

 

,

وی  ادامه داد:البته بدعتهای عزاداری مختص به شهر خاصی در سردرود نیست و متاسفانه در سایر نقاط شهرستان و استان نیز وجود دارد .وی ادامه داد:آیا با برخی اقدامات نظیر قمه زدن موجب خوشحالی امام زمان که امروز غائب هستند میشویم یا موجب حزن و اندوه آن بزرگوار هستیم؟

,

 

,

 

,

وی افزود:آن بزرگوار خود می فرمایند در ایام غیبت به راوایان حدیث ما رجوع کنید که همان مراجع و فقها هستند و در راس آنان رهبر انقلاب اسلامی به عنوان مرجع و حاکم اسلامی امروز از این کار را راضی نیستند.

,

 

,

 

,

 

,

مولازاده با تاکید بر این نکته که باید فرهنگ عمومی اصلاح شود و اقداماتی زیربنایی فرهنگی صورت گیرد تاکید نمود:راهکار کوتاه مدت و امروزی این موضوع  صحبت  چهره به چهره همراه با لطافت و محبت با عزیزانی است که ایحانا این کار را انجام میدهند.

,

 

,

 

,

حضور در بین مردم،شنیدن مشکلات و دردهای آنان یکی از راه حلهایی بود که امام جمعه شهرستان با تاکید بر آن گفت:این حضور و سخنان خودمانی در میان مردم قطعا میتواند بخش مهمی از راهکارها باشد.

,

 

,

 

,

وی معرفی افرادی که روزگاری در این مراسم و بدعتها شرکت داشتند و امروز به آگاهی رسیده اند را یکی از بهترین اقدامات فرهنگی دانست و گفت:مردم باید چنین نمونه هایی را بشناسند و بدانند .

,

 

,

 

,

وی راه کار این نوع مشکلات را اقدامات فرهنگی و اجتماعی بر شمرد و تاکید نمود:اقدامات غیر فرهنگی و سلبی در اینگونه موارد مطلوب به نظر نمی رسد.

,

 

,

 

,

وی با بیان اینکه این موارد باید در هر کجای کشور در خصوص مسائل بدعتهای عزاداری انجام گیرد و این راهکارها برای همه ی نقاط کشور است افزود:در همه ی نقاط کشور که چنین مواردی وجود دارد بایستی اقدامات فرهنگی اصل باشد و بنده نقطه خاصی ورود نمیکنم.

,

 

,

انتهای پیام

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه