اخبار داغ

کارشناس ارشد رسانه:

جریان حاکم بر سینمای کشور شبه روشنفکری است/رویشهای جریان سینمایی انقلاب امیدوار کننده است

جریان حاکم بر سینمای کشور شبه روشنفکری است/رویشهای جریان سینمایی انقلاب امیدوار کننده است
کارشناس ارشد رسانه در همدان در گفت و گو با ما اظهار کرد:از دهه چهل و پنجاه شمسی سینما در کشور ما رفته رفته جا پای خود را پیدا کرد و در تهران بخصوص در منطقه مانند لاله زار سینماهای متعدد فضای آن را به یک شهر سینمای تبدیل نمود زیرساختها این ابزار قدرتمند رسانه ای در کشور جان گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح رزن،مسعود‌ ویژه گفت:ساخت فیلمهای سینمایی صامت و سپس ناطق در کشور ایران را وارد باشگاه سازندگان فیلم سینمایی نمود و این رسانه قدرتمند با توجه به زادگاهش مورد استفاده  جریان غربگرا قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح رزن،,

وی ادامه داد:واقعیت   این است که اساسا سینما ساخته دست تفکر غربی است .

,

وب افزود اصالت سینما بر مدرنیته و مادیگرایی و انسان محوری بنا گذاشته شده است و به همین دلیل تاثیر گذاری بر آن و تسخیر کردن آن برای ساخت آثاری که بتواند در آن خدا محور باشد بسیار سخت است.

,

ویژه با بیان اینکه البته در خصوص ابعاد نظری و عملی و برای نزدیک کردن سینما به مفاهیم دینی اقداماتی صورت گرفته است گفت:شهید آوینی در بعد نظری و عملی دست به تولید آثار بسیار فاخری زده اند که به یادگار مانده است و مورد استفاده جوانان و دانشگاهیان است.

,

 

,

این کارشناس ارشد رسانه اضافه نمود:در حالی که جریان غالب بر سینمای ایران از همان پیش از انقلاب جریان شبه روشنفکری است اما امروز رویشهای خوبی در جریان سینمایی ارزشی انقلاب نیز دیده میشود .

,

وی کارگردانان  جریان ارزشی سینما نظیر سلحشور،حاتمی کیا ،مجیدی و ….را  ایجاد کننده امیدواری و دلخوشی برای آینده ای بهتر دانست و تاکید نمود:کادرسازی و اندیشه سازی برای ایجاد جریان سینمایی قوی بسیار لازم است و ما در این زمینه باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه