اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

لابی گری ها، حقوق های نجومی را تبرئه کرد/ طرح استیضاح عادل آذر تقدیم مجلس خواهد شد

لابی گری ها، حقوق های نجومی را تبرئه کرد/  طرح استیضاح عادل آذر تقدیم مجلس خواهد شد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: امروز همه دستگاه ها متوجه شدند پشمی به کلاه دیوان محاسبات اداری نیست، لذا حسابی از این ارگان نمی برند زیرا در رابطه با تخلف بزرگ حقوق های نجوی دیوان محاسبات اداری درست عمل نکرد و جرم بزرگ و تخلف چون مربوط به روسا و افرادی بود که جایگاه هایی داشتند رسیدگی نشد طبیعتا بقیه مسائل را هم قابل معامله خواهند دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  انقلاب نیوز،در حالی که همه مردم منتظر پاسخ دیوان  محاسبات اداری و برخورد با نجومی بگیران از بیت المال بودند اما به ناگاه دیوان محاسبات اداری نجومی بگیران را تبرئه کرد تا حدی که خود نجومی بیگران طلبکار هم شدند و  تعدادی از مدیران نجومی‌بگیر نیز بعد از صدور رأی به دیوان عدالت اداری شکایت کردند تا بتوانند آن حقوقی که بر اساس قوانین آن زمان دریافت کردند اما مسترد شده بود را دوباره پس بگیرند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در این زمینه در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز، اظهار داشت: در بحث بررسی حقوق های نجومی  متاسفانه به خاطر لابی گری ها بین مسئولین مربوطه که در دولت و دیوان محاسبات اداری و مجلس به وقوع پیوست و آن مثلث سه ضلعی که تشکیل شد، یک راس آن رئیس مجلس بود یک راس آن دیوان محاسبات اداری بود و یک راس آن مسئولین بخش مربوطه در دولت بودند، متاسفانه این پرونده را به انحراف کشاندند.
,
, انقلاب نیوز,

با لابی گری نگذاشتند مردم حقایق را بفهمند
,
, با لابی گری نگذاشتند مردم حقایق را بفهمند,

وی تصریح کرد: هنوز هم که هنوز است مسئولین مربوطه  در مسئله حقوق های نجومی رو به جلو فرار می کنند و نمی گذارند مردم در جریان مسائل قرار بگیرند و حقایق را متوجه شوند که چه فاجعه ای اتفاق افتاده است، اگر یک روزی اسناد و اطلاعات مربوط به حقوق های نجومی  روشن شود مردم خیلی از افراد را منع خواهد کرد اما تا الان با لابی گری نگذاشتند این اسناد روشن شود و مردم در جریان ماجرا قرار بگیرند.
,
,

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد به نحوه عملکر دیوان محاسبات اداری در برخورد با نجومی بگیران بیان داشت: هم مسئولین در دولت هم در دیوان محاسبات اداری گزارش هایی را به مردم ارائه دادند که در ظاهر گفته باشند صحبت مقام معظم رهبری را عمل کردند اما در واقع نه تنها به صحبت های مقام معظم رهبری در برخورد با نجومی بیگران از بیت المال عمل نکردند بلکه نوعی خواستند این مسئله را دور بزنند .
,
,

حاجی دلیگانی گفت: در حقیقت مسئولان دولت و دیوان محاسبات اداری به نوعی عمل کردند که در ذهن مردم هم بقبولانند که هر آنچه که ما خودمان بخواهیم انجام می دهیم و  تا الان هم متاسفانه همین کار را کردند و هر کاری که خودشان دلشان خواست انجام دادند.
,
,

پشمی به کلاه دیوان محاسبات اداری نیست
,
, پشمی به کلاه دیوان محاسبات اداری نیست,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: آن ارگانی که خودش باید ناظر بود و خودش حافظ منافع مردم بود طوری عمل کرد که آن جایگاه خودش را در بین دستگاه ها متزلزل کرد.
,
,
 
,
حاجی دلیگانی خاطر نشان کرد: امروز همه دستگاه ها متوجه شدند پشمی به کلاه دیوان محاسبات اداری نیست، لذا حسابی از این ارگان نمی برند زیرا در رابطه با تخلف بزرگ حقوق های نجوی دیوان محاسبات اداری درست عمل نکرد و جرم بزرگ و تخلف چون مربوط به روسا و افرادی بود که جایگاه هایی داشتند رسیدگی نشد طبیعتا بقیه مسائل را هم قابل معامله خواهند دانست.
,

عادل آذر قانون را دور زد
,
, عادل آذر قانون را دور زد,

وی با اشاره به اینکه با این برخورد دیوان محاسبات اداری با حقوق های نجومی جایگاه این دیوان زیر سوال رفت اظهار داشت: البته دیوان محاسبات اداری  شاید به تخلفات برخی از کارمندان جز رسیدگی و برخوردهایی را با آنها داشته باشند، اما با تخلفات مسئولان بالاتر  و به اصطلاح کله گنده  در مسئله حقوق ای نجومی برخوردی نکرد.
,
,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مجلس و نمایندگان ملت در خصوص این تخلف و نادیده گرفتن حقوق های نجومی و عدم استقلال دیوان محاسبات اداری در برخورد با نجومی بگیران چه کاری انجام خواهد داد؟ گفت: مجلس هنوز ابعاد موضوع را نمی داند، من شخصا در رابطه با حقوق های نجومی تحقیق و مطالعه کردم به نظرم رسید که آقای عادل آذر با این دور زدن قانون که انجام داد دیگر نمی تواند مورد اعتماد باشد و بنابر این باید تلاش شود اعتمادی که قبلا به ایشان انجام شده است مجدد  مطرح شود و این اعتماد با رای که نمایندگان مجلس خواهند داد سلب شود.
,
,


حاجی دلیگانی در پایان افزود: باید فرد توانمند و فردی عادل محور و دلسوز به بیت المال و مصالح کشور در این دیوان منصوب شود ، طرح استیضاح آقای عادل آذر تهیه شده که در اولین روزهای شروع مجلس در مهر ماه تحویل کمیسیون مربوطه خواهد شد.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه