اخبار داغ

تشریح جزئیات برنامه جدید ارتش برای توسعه مکران

تشریح جزئیات برنامه جدید ارتش برای توسعه مکران
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که " بیشتر زمان خدمتی‌ام را در سواحل مکران هستم." اقدامات ارتش برای توسعه این منطقه را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که " بیشتر زمان خدمتی‌ام را در سواحل مکران هستم." اقدامات ارتش برای توسعه این منطقه را تشریح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
دریادار حبیب‌الله سیاری اظهار کرد: بهتر این است به جای این‌که بگوییم برای توسعه سواحل مکران طرح داریم، اقدام و عمل داشته باشیم.
 
وی در پاسخ به این پرسش که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه چه اقداماتی انجام داده است، تصریح کرد: جابجایی جمعیت و خانواده‌های نیروی دریایی ارتش اقداماتی بوده که در سواحل مکران و دریا انجام شده است.
 
وی با اشاره به این‌که همچنین امکانات و تجهیزات نیروی دریایی ارتش به سواحل مکران منتقل شده است، افزود: با این اقدامات در سواحل مکران آبادانی و توسعه را به وجود آورده‌ایم و در عرصه دریای آزاد نیز حضور پیدا کرده‌ایم.
 
وی ادامه داد: امروز پرچم جمهوری اسلامی ایران در هزاران کیلومتر دور از ساحل کشورمان به اهتزاز درآمده است.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر این‌که امنیت را در خلیج عدن و باب‌المندب برقرار کرده‌ایم، اظهار کرد: کشتی‌های ایرانی سالم رفت و آمد می‌کنند و اقتصاد کشور را رونق گرفته است.
 
دریادار سیاری در پاسخ به این پرسش که آیا شما هم در سواحل مکران ساکن هستید، گفت: بنده بیشتر زمان خدمتی‌ام را در سواحل مکران هستم.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش دیروز در مراسم روز جهانی دریانوردی گفته بود: اگر به مسئله آمایش جمعیتی کشور توجه نکنیم در آینده با مشکلات زیادی در سواحل جنوب به خصوص سواحل مُکران مواجه می‌شویم.
 
سیاری با بیان این‌که تنها راهکار توسعه سواحل مکران است، افزود:‌اگر بخواهیم این حرکت را با دیگر کشورها تطبیق دهیم کشورهایی که اقلیم بدتری از ایران داشته‌اند به خوبی از دریا استفاده کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: محیط زیستی‌ها می‌گویند منطقه سونامی دارد، زلزله دارد و... نمی‌شود اما ما می‌گوییم که اگر این گونه بود که نباید الان کشوری به نام ژاپن وجود داشت.
 
سیاری اظهار کرد:‌ باید از منابع کشور برای توسعه سواحل کشور استفاده کنیم تا بتوانیم آینده خوبی را در راستای برنامه‌های دریا محور ترسیم کنیم. به شرط این‌که مسئولان اقدام و عمل را در دستور کار قرار دهند نه این‌که بگویند طرح داریم، طرح داریم، طرح داریم.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه