اخبار داغ

پدر شهید مدافع حرم صانعی:

دولتی ها خود را گرفتار جناح بازی سیاسی نکنند/شهید حججی حجت را بر همه ما تمام کرد

دولتی ها خود را گرفتار جناح بازی سیاسی نکنند/شهید حججی حجت را بر همه ما تمام کرد
پدر شهید مدافع حرم صانعی گفت: به مسوولین پیشنهاد می کنم با اهمیت به راه شهادت و شیوه آنان پایه های انقلاب را مستحکم تر کنند. از سویی دیگر باید جناح اصولگرا و اصلاح طلب ها را کنار بگذارند و همه در یک مسیرواحد گام برداشته و به گفته رهبری عمل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از آوای فامنین، شهید مجید صانعی موفق متولد 1358 یکی از شهدای مدافع حرم استان همدان می باشد وی عضو گردان بسیج 161 امام حسین (ع) همدان بود وی استاد هنرهای رزمی نیز بوده و زمانیکه بحث دفاع از حرم بی بی زینب(س) پیش آمد سر از پا نشناخت و با همرزمانش به خیل مدافعان حرم پیوست .این شهید بزرگوار به آرزوی قلبی خود در تاریخ 25/7/94 رسید و به عنوان یکی از شهداء مدافع حرم در اذهان باقی ماند . گفتگویی را با پدر این شهید بزرگوار" ناصر صانعی " انجام داده ایم که در ادامه می خوانید/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای فامنین،,

 

,

* خصوصیات بارز شهید صانعی که به عنوان الگوی جوانان باید مورد توجه قرار گیرد از نظر شما چیست ؟

, * خصوصیات بارز شهید صانعی که به عنوان الگوی جوانان باید مورد توجه قرار گیرد از نظر شما چیست ؟,

پدر شهید: خصوصیات این بزرگوار بسیار زیاد بوده ، نجیبی و محجوبی اولین خصوصیت بارز شهید بود و حس هم نوع دوستی نیز در وجود این شهید فراوان بود ایشان رزمی کار بود و برای شاگردانی که وضعیت مالی خوبی نداشتند ، لباس تهیه می کرد وقتی درمورد علت این کار ازش سوال می کردیم می گفت: "از این افراد در جامعه زیاد هستند من می خواهم جوانان تشویق شوند تا به جای بیکاری و تلف کردن عمر به ورزش روی بیاورند"

,

 

,

*به عنوان پدر شهید انتظار شما از دولت تدبیرو امید چیست؟

, *به عنوان پدر شهید انتظار شما از دولت تدبیرو امید چیست؟,

پدر شهید : برای مسائلی چون اشتغال ، مسکن، مسایل اقتصادی  و معیشتی مردم ، کاهش تورم، حمایت از تولید داخلی ، تقویت توان دفاعی کشور در مقابل دشمنان و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه تدبیری اندیشیده و جامعه عمل بپوشانند. پرهیز از اشرافی گری ، حفاظت از بیت المال ، دوری از تبعیض و اجرای قانون برای همه ، رسیدگی به امور مردم و پاسخگویی به آنها ، از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار دهند . راه شهدا را ادامه دهند و بی شک این راه رسیدگی به امور مردم و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است  ، باید اضافه کنم عمل نکردن به قانون و وعده ها دلسردی مردم را به همراه خواهد داشت و بی اعتمادی را در جامعه ترویج خواهد داد در مقابل خون شهدا بهایی نمی توان تایین کرد ،چراکه شهدا شناسنامه نظام بوده و مردم در هنگام مشکلات از راه و روش آنان تاسی گرفته و به مسوولین پیشنهاد می کنم با اهمیت به راه شهادت و شیوه آنان پایه های انقلاب را مستحکم تر کنند. از سویی دیگر باید جناح اصولگرا و اصلاح طلب ها را کنار بگذارند و همه در یک مسیرواحد گام برداشته و به گفته رهبری عمل کنند ،خودشان را با جناح و جناح بندی سرگرم نکنند.

,

 

,

, ,

 

,

*مهمترین موضوع اجتماع حال حاضر چه موضوعی است؟

, *مهمترین موضوع اجتماع حال حاضر چه موضوعی است؟,

پدر شهید: بیکاری مهمترین معضل بوده و بعد از آن تورم و گرانی عامل و مشکل دیگر جامعه به شمار می آیدکه نیازمند عزمی راسخ برای حل این مشکلات در جامعه هستیم و شعارهای دولت در خصوص اینکه نرخ اشتغال در استان همدان تک رقمی شده را قبول ندارم و در مقام عمل این چنین نبوده است.

,

 

,

* نقش مدافعین حرم در انقلابی بودن و القا این تفکر به جوانان چقدربوده است ؟

, * نقش مدافعین حرم در انقلابی بودن و القا این تفکر به جوانان چقدربوده است ؟,

پدر شهید:  بنده از فعالیت های شهید تا زمانی که شهید شدند اطلاعی نداشتم 99 درصد خانواده های مدافعان حرم  از وارد شدن این بزرگواران به سوریه مطلع نیستند و این بزرگواران با خدای خویش عهد و پیمان بسته اند و هین کافی است تا جوانان اقدام و فعالیت شهداء ، از خود گذشتگی آنان سرلوحه جوانان قرار گیرد.

,

 

,

*مدافعان حرم در ماندگاری انقلاب اسلامی چقدر تاثیرگذار بوده اند ؟

, *مدافعان حرم در ماندگاری انقلاب اسلامی چقدر تاثیرگذار بوده اند ؟,

پدر شهید: مدافعین حرم راه شهادت را از نو باز کردند، برخی از این بزرگواران  ازمن می خواهند تا دعا کنم در سوریه به شهادت برسند و این نشانگر روحیه ایثار و شهادت در جامعه می باشد ،ان شاءالله بنیان ظلم و جور برچیده خواهد شد و امریکا و اسراییل نابود شده و مسلمانان پیروز خواهند شد .

,

 

,

*یکی از اولویت های مقام معظم رهبری بحث فرهنگ ایثار و شهادت بود به نظر شما دولت چقدر به این موضوع پرداخته است؟

, *یکی از اولویت های مقام معظم رهبری بحث فرهنگ ایثار و شهادت بود به نظر شما دولت چقدر به این موضوع پرداخته است؟,

پدر شهید: رهبری به بیکاری جوانان و مشکلات انان تاکید ویژه ای دارند  متاسفانه دولت تا الان کار مثبتی برای فرهنگ و جوانان انجام نداده و باید گفت در بحث ایثار و شهادت عملکرد دولت ضعیف است این موضوع را باید مد نظر قرار دهند که عمل به فرموده رهبری پایان بخش مشکلات در حوزه فرهنگ خواهد بود.

,

 

,

, ,

 

,

*نظر شما در مورد شهید حججی که به تازگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد چیست؟

, *نظر شما در مورد شهید حججی که به تازگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد چیست؟,

پدر شهید: این جوان پرشور حجت را بر همه ما تمام کرد، شهید حججی ازجوانان با شعور و انقلابی بود که همانند امام حسین (ع ) سر از بدنش جدا کردند اقدام این بزرگوار سبب خواهد شد جوانان انقلابی با عزم راسخ تر و گام های استوارتر به خیل مدافعان حرم بپیوندند.

,

 

,

 

,

 

,

* روز شهادت شهید حججی به عنوان روز مدافعان حرم پیشنهاد شد، نظر شما در این خصوص چیست؟

, * روز شهادت شهید حججی به عنوان روز مدافعان حرم پیشنهاد شد، نظر شما در این خصوص چیست؟,

یاد شهدا باید همانند واقعه کربلا و عاشورا زند ه بماند بی شک شهدا ناظر بر عملکرد ما هستندو نامگذاری روزی به عنوان "مدافعان حرم" بسیار مناسب خواهد بود .

,

 

,

* از دیداری با رهبری داشته اید برایمان صحبت کنید؟

, * از دیداری با رهبری داشته اید برایمان صحبت کنید؟,

پدر شهید: حال و هوای معنوی خوبی بود رهبر ی فرمودند: " که شما فکر نکنید فرزندان شما دیگر حضور ندارند بلکه حضور دارند،  شما جواهرات گرانبهایی را در صندوق امانات گذاشته اید که در روز قیامت به داد شما خواهندرسید"

,

 

,

* حواشی و بر خی زخم زبان ها در خصوص مدافعین حرم وجود دارد، نظر شما در این خصوص چیست؟

, * حواشی و بر خی زخم زبان ها در خصوص مدافعین حرم وجود دارد، نظر شما در این خصوص چیست؟,

پدر شهید: زبان من قاصر است برخی فکر می کنند مدافعان حرم به خاطر مادیات پا در این عرصه گذاشته اند حتی برخی زخم زبان می زنند مدافع حرمی که طفل کوچک خود را گذاشته و رفته غیر از شهادت و دفاع از حرم چه فکر دیگری خواهد داشت.

,

 

,

, ,

 

,

*آیا شهید صانعی به خواب شما آمده تاموضوعی را درخواست کند ؟

, *آیا شهید صانعی به خواب شما آمده تاموضوعی را درخواست کند ؟,

پدر شهید: یادم می آید خیلی دلتنگ مجید بودم بر سر قبر شهید چیت سازیان رفتم و خواستم که مجید به من سر بزند همان شب به خوابم آمد، گفتم مجید جان کجا بودی ؟ گفت: آمده ام شما راببینم،  دوستان گفته اند پدرت دلش تنگ شده ؟ گفتم دوسه روز بمان ، گفت : نمیتوانم، مرخصی گرفته ام، شما را ببینم . از طرف دیگر برخی اقوام نیز او را در خواب دیده بودند که گفته بود :"این دنیا خیلی بیهوده و مسخره است، من شما را می بینم  ، شما نگران من نباشید، جای من خوب است "

,

 

,

* سخن آخر

, * سخن آخر,

پدر شهید : وضعیت و پاسخگویی دستگاهها به ارباب رجوع مناسب نیست و حق و نا حق می شودو متاسفانه  ضعیف ها ضعیف تر شده و سرمایه داران  سرمایه دارتر شده اند و فاصله طبقاتی بیداد می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه