اخبار داغ

عضو هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان:

رقم اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است

رقم اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است
عضو هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت:میزان تخلف بیش از آن چیزی است که تا کنون اعلام شده؛رقم اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان تا کنون به بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگوی اختصاصی با پیام دلیجان  در خصوص تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: به دلیل گسترده بودن تخلف صندوق ذخیره فرهنگیان نتیجه با تاخیر آماده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام دلیجان,

رقم تخلف بیش از چیزی است که تا کنون اعلام شده است

,

سلیمی با اشاره به اینکه رقم تخلف صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از آن چیزی است که تا کنون اعلام شده است اظهار کرد: آنچه تاکنون کمیته تحقیق و تفحص به آن رسیده است رقم اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان به بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

,

پرداخت حدود ۸ هزار میلیارد تومان به ۳۱ نفر

,

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از این اختلاس به ۳۱ نفر پرداخت شده است ادامه داد: حدود هشت هزار میلیارد تومان از این اختلاس به عناوین مختلف به ۳۱ نفر پرداخت شده است.

,

عضو هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر اینکه نتایج کار تحقیق و تفحص تکمیل شده گفت: به زودی گزارش نهایی تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در صحن مجلس شورای اسلامی قرائت می شود.

,

اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان،این قشر را با مشکل مواجه کرده است

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای با اشاره به اینکه این اختلاس از فرهنگیان و معلمان که جزء مظلوم ترین اقشار جامعه هستند رخ داده است بیان کرد: این در حالی است که این قشر با مشکلات متعددی روبه رو هستند و این اقدامات به مشکلات این قشر افزوده است.

,

صندوق ذخیره فرهنگیان خردادماه سال ۷۴ بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و در راستای اجرای تبصره ۶۳ قانون برنامه دوم توسعه با هدف حمایت و کمک به تامین مالی فرهنگیان پس از دوران خدمت، تاسیس شد و فعالیت آن بر اساس مواد ۱۴۷ و ۵۳ قانون برنامه‌های توسعه سوم و چهارم ادامه پیدا کرد. 

,

اهداف این صندوق حول محور کمک به قشر فرهنگیان بازنشسته است و آنها می‌توانند جهت افزایش قدرت مالی خود در دوران بازنشستگی ماهانه حداکثر مبلغ ۵ درصد حقوق و مزایای خود را به حساب صندوق واریز کنند از سوی دیگر دولت هم موظف است سال به سال معادل مبلغ فوق را که به‌همین منظور در بودجه‌های سالانه منظور می‌شود، به صندوق واریز کند لذا این صندوق، سهم‌الشرکه فرهنگیان، پرداختی عضو و پرداختی دولت به اضافه سود متعلقه را هنگام بازنشستگی و از کارافتادگی یا بازخریدی به آنان و در صورت فوت به وراث آنها مسترد می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه