اخبار داغ

سراج:

ادامه دادن برجام درصورت عدم پایبندی آمریکا موضعی غیر اصولی است

ادامه دادن برجام درصورت عدم پایبندی آمریکا موضعی غیر اصولی است
کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: تیم جدید آمریکایی ها به دنبال حک و اصلاح برجام است و برای اینکه طرف ایرانی این اصلاح را بپذیرد از دو اهرم فشار یعنی وضع رژیم تحریم های جدید و اثبات عدم پایبندی ایران به برجام استفاده می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا سراج در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان در رابطه با اظهارات آمانو مبنی بر اینکه پروتکل الحاقی تفاوتی بین سایت‌های نظامی و غیر نظامی قائل نیست، گفت: اظهارات آمانو در خصوص بازرسی ها مرتبط با موضوع هسته ای می باشد؛ یعنی پروتکل الحاقی بازرسی ها را از تاسیسات هسته ای مجاز می داند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه اظهار داشت: اما از آنجا که تیم مذاکره کننده ایران متن برجام را به صورت محرمانه پذیرفته و از تعهداتی که آمریکایی ها داده اند رو نمایی نکردند، نظارت های بی قید و شرط را قبول کرده اند؛ حال مشخص شده برجام بازرسی را از هر کجا و در هر زمان برای طرف غربی و آمریکایی مجاز شمرده است.

,

وی بیان کرد: بر اساس متن برجام آنها مجاز هستند بازرسی ها را انجام دهند در حالیکه این تعهدی یک طرفه بوده است؛ اکنون تیم جدید آمریکایی ها به دنبال حک و اصلاح برجام است و برای اینکه طرف ایرانی این اصلاح را بپذیرد از دو اهرم فشار یعنی وضع رژیم تحریم های جدید و اثبات عدم پایبندی ایران به برجام استفاده می کنند.

,

سراج با بیان اینکه بازرسی ها به منظور اثبات پایبند نبودن ایران به برجام دنبال می شود، تصریح کرد: در واقع غربی ها قصد دارند بخشی از این مسیر را با بازرسی ها طی کرده و بخش دیگر را به موضوع موشک های ایران و وضعیت منطقه مربوط کنند.

,

وی تاکید کرد: آمریکایی ها به دنبال این هستند که ایران را به عدم پایبندی به برجام متهم کنند و با اثبات این امر، دور جدیدی از مذاکرات را با کمک کشورهای اروپایی شروع کنند؛ سپس در حک و اصلاح برجام در مذاکرات جدید، موضوع موشک ها و منطقه را وارد کنند که البته پس از آن حقوق بشر هم به برجام وارد خواهد شد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه با چنین شرایطی برجام یک توافق بی اعتبار خواهد شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه علیرغم سنگ اندازی های آمریکا، برخی از طرف های ایرانی ادعا می کنند حتی اگر آمریکا به برجام پایبند نباشد، ما پایبندیم و با طرف اروپایی برجام را پیش می بریم که این موضعی غیراصولی و غیر عزتمندانه است.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه