اخبار داغ

خانه سینما باز هم به جاده ی خاکی زد

غلبه سینمای سفارتی بر سینمای ملی

غلبه سینمای سفارتی بر سینمای ملی
در چند سال اخیر و با تولید فیلم هایی با نگاه مردمی در عرصه سینما که تحسین همگان را برانگیخته اند جای تعجب است که در مراسمی که موسوم به جشن بزرگ خانه سینما بود، کمترین توجهی به این آثار نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شب گذشته نوزدهمین جشن خانه سینما با حضور برخی هنرمندان و چهره‌های سینمای ایران در مجموعه ورزشی پیام سیدخندان برگزار شد.

در این مراسم بیشترین جوایز جشن به فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی و «رگ خواب» حمید نعمت الله رسید.

عدم حضور چهره های شاخص و ارزشی سینمای ایران از نکات قابل توجهی برنامه جشن خانه سینما بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,



با نگاه به آثار و جوایز اهدا شده جای خالی فیلم هایی با ژانر مردمی و اجتماعی به وضوح قابل مشاهده بود. در چند سال اخیر و با تولید فیلم هایی با نگاه مردمی در عرصه سینما که تحسین همگان را برانگیخته اند جای تعجب بود که در مراسمی که موسوم به جشن بزرگ خانه سینما است، کمترین توجهی به این آثار نشده است.

فیلم های اجتماعی که در جشنواره های گوناگون و در کرسی های نقد و بررسی مورد تحسین همگان بوده و سخن روز کشور را با الهام گرفتن از حوادث تاریخی ایران عزیز به نگارش درآورده اند در مراسم شب گذشته با نگاه سفارتی رو به رو شده و از دور اهدای جوایز کنار گذاشته شدند.


عدم توجه به بازی های اثر گذار یکی دو سال گذشته هنرمندان و ستاره های سینمای ایران و نگاه یکجانبه و سفارتی به آثار بررسی شده و مسخ هیات داوران در گرداب نام ها و جوایز خارجی از آسیب های بسیار جدی است که دامن متولیان برگزاری این جشن را گرفته بوده است.

با نگاه به گذشته و بررسی تفکرات جبهه موسوم به روشنفکری سینمای ایران در می یابیم که نه تنها این فیلم های مردمی که هم از حیث محتوایی و هم از موضوع فنی در سطح بالایی قرار داشتند مورد بی مهری قرار گرفتند، در دفعات گذشته نیز فیلم هایی با این مضامین نیز مورد بی توجهی این قشر از سینمای ایران رو به رو شده بودند.


خانه سینما در چند سال گذشته نه محلی برای سینماگران و درمان دردهای آنان و جایی برای رفع و رجوع زخم های بی شمار این سینما، بلکه محلی شده است برای اردوکشی های متعصبانه سیاسی و شخصی و رو کم کنی این و آن. و در این میان آنچه مغفول مانده و به فراموشی سپرده شده اصل سینما و مصائب و مشکلات سینمای ایران است.

, ,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
, ,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه